Gå til innhold

Betydelig priskutt hos AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, Phenom klokker ikke akkurat så bra.. enda:

Our B3 sample was very similar to our B2 chip in that we could get it stable at 2.6GHz but didn't have much luck getting it to run comfortably any faster. We suspect that it'll take a move to 45nm before AMD can really start to push the clock speed on Phenom.

 

Intels 45nm C2D Quad av hva jeg har sett klarer fint rundt 4GHz, innen AMD får til et nogenlunde bra alternativ så vil Intel lansere Nehalem påfølgende kvartal.

 

Nei, det ser svart ut for AMD på CPU-fronten dette året.

Endret av Ba'al-Sebul
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Når kommer priskuttet?

 

Ta det med ei klype salt. Har sett 2-3 slike kunngjøringer siste halvåret, men kan ikke si meg å ha registrert noe merkbart prisnedfall (som evt. ikke er relatert til lavere dollar-kurs). Hvem vet, kanskje det heller utnyttes av grossistene til å få noen ekstra kjærkommende kroner inn på konto..?

Lenke til kommentar
Takk

De sleipingene

Jeg venter maks 2 uker til. Så klarer jeg ikke mer. Ønsker meg ny prosessor.

 

Vel, kan jo hende det skjer et brått, litt mere merkbart priskutt denne gangen. Bildet er litt anderledes nå, i og med introduksjon av nye Phenom modeller + at endel X2 skal fases ut. Uansett er AMD grisebillig for tiden.

 

Er forøvrig litt usikker på hvordan systemet fungerer, dvs. hvor raskt et kutt gjenspeiles i prisfastsettelsen? De fleste sitter vel med en viss lagerbeholdning, spm. da blir om priskuttet først vil syens på fremtidige leveranser nye cpu'er de får inn, eller om de har en slags forretnings-avtale med AMD om rabatt på nåværende lagerbeholdning også.

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...