Gå til innhold

Bærbar lagrer halv tera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slike disker er helt uinteressante når de bare roterer med 5400 RPM, synes jeg. Da vil jeg heller ha en bærbar med mindre diskkapasitet og 7200 RPM, og bruke en stor og rask ekstern disk via USB el.l. for å utvide lagringskapasiteten.

Jeg må si jeg deler ditt syn. Harddisken er i nesten alle tilfeller den største flaskehalsen for bærbare, så jeg ville nok heller gått for et oppsett med to SpinPoint M2 på 7200 RPM og 250 GB, på tross av at et system med to harddisker blant annet gir høyere vekt og mer effektforbruk.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar

Zepto var også først i verden til å lansere en bærbar pc basert på Santa Rosa-maskinvare. Derimot rakk mange andre produsenter å få sine varianter ut på markedet lenge før Zepto faktisk var i stand til å levere sine... blir spennende å se om de faktisk blir først denne gangen :)

 

Slike disker er helt uinteressante når de bare roterer med 5400 RPM, synes jeg. Da vil jeg heller ha en bærbar med mindre diskkapasitet og 7200 RPM, og bruke en stor og rask ekstern disk via USB el.l. for å utvide lagringskapasiteten.

 

Største 7200-disk for bærbare er vel for øyeblikket 200GB. Gitt at det er samme antall plater (2?) vil 500GB-disken ha godt over dobbelt så høy datatetthet, dvs disken kan lese/skrive en betydelig større mengde data per omdreining, og 500GB 5400rpm vil ha bedre ytelse enn 200GB 7200rpm. Men du sverger fortsatt til sistnevnte?

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Jeg synes det var en fin pris. Jeg tror ikke det er noen merkbar ytelseforskjell mellom 500GB 5400rpm og 200GB 7200rpm så jeg ville klart gått for 500GB-varianten. Skal man ha merkbart bedre diskytelse på bærbare mener jeg man bør satse på SSD. Det ultimate ville vært å få i både pose og sekk: SSD til OS + harddisk til brukerfiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...