Gå til innhold

Mars-lanseringer fra Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

9800GTX blir den dårligste og den mest skuffende oppgraderingen noensinne fra Nvidia. Trist at det se slik.

 

Rent PR triks.

 

Men det betyr bare at jeg anbefaler alle jeg kjenner om å kjøpe 8800GT om de vil ha kort nå og hoppe over alt som heter 9800GTX og heller vente på GT200/G200 i august.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
9800GTX blir den dårligste og den mest skuffende oppgraderingen noensinne fra Nvidia. Trist at det se slik.

 

må vel kalle det "oppgradering" vi snakker vel mere en gpu krymp... som [GDI]Raptor sier "

Ja, det blir noe ala HD2900XT -> HD3870" blir spennede om nvidia klarer dette like bra. jeg er fortsatt veldig imponert over ati fikk ned effekt forbruket med ca 110W og sitter igjenn med same ytelse. men er ikke videre imponert over hva de klarte med GTS 512mb

Lenke til kommentar
Hva skjer? Jeg trodde 9800 GTX skulle komme til høsten og var den neste store oppgraderingen fra nVidia. Her må noen innsiktsfulle mennesker komme til unnsetning og oppklare.

Neste "store" oppgradering kommer til sommeren (ca. 18 månder etter G80) Disse kortene kommer til å hete noe annet enn GeForce 9x00 xx

 

Tilgjengelig i slutten av mai m.a.o.?

Både 9800GX2 og 9800GTX kommer til å være "hard" lanseringer med tilgjenglighet fra første dag.

Lenke til kommentar

Unnskyld, men dette virker som et desperat handling fra Nvidia for å kontre ATI sitt HD3870 X2. Hadde faktisk tenkt å kjøpe mitt første Nvidia kort når 9x00 serien kom, men dette ser ikke ut som den store oppgraderingen. Får vel vente til ATI eller Nvidia slipper sine nye "super"kort. Når enn det skjer.

Lenke til kommentar
Unnskyld, men dette virker som et desperat handling fra Nvidia for å kontre ATI sitt HD3870 X2.

Ikke spessielt desperat.

Det er jo selvsagt slik at "hyper konkurenten det, så bør vi gjøre det", men en desperat handlig er det overhodet ikke.

 

Desperasjon, virker litt for sterkt, men jeg utelukker ikke det. Fordi 9800GTX ble ikke "den store lanseringen" som alle hadde håpet og ventet på. G200 kommer ikke før Q3 og muligens vil ikke dukke opp før neste år. Jeg tror at dette kan være grunn nok for deperasjon hos Nvidia.

 

Igår så jeg en artikel med titelen: " Intel believes Nvidia is panicking " og i denne artikkelen står det at: "An Intel representative has described Nvidia as a company in panic", og da begynet å lure litt, og mine mistanker forsterket seg.

 

EDIT: skrivefeil og det nok flere av dem.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Desperasjon, virker litt for sterkt, men jeg utelukker ikke det. Fordi 9800GTX ble ikke "den store lanseringen" som alle hadde håpet og ventet på. G200 kommer ikke før Q3 og muligens vil ikke dukke opp før neste år. Jeg tror at dette kan være grunn nok for deperasjon hos Nvidia.

 

Igår så jeg en artikel med titelen: " Intel believes Nvidia is panicking " og i denne artikkelen står det at: "An Intel representative has described Nvidia as a company in panic", og da begynet å lure litt, og mine mistanker forsterket seg.

1. 9800GTX har de vel aldri regnet med at skulle bli det helt store. De trenger ett produkt som kan erstatte 8800GTX (med tri-SLI støtte) siden G80 brikken ikke produseres lenger. Det er andre som har hypa opp 9800GTX, ikke nVidia.

 

2. Du tenker på GT200 (aka. G100). Ikke kommer før Q3?? Det har jo hele tiden vært planen å lansere i Q3. Q3 begynner 1. juli.

 

3. Deperasjon? Det er nok alltid noen som er deppa i et så stort firma! ;)

 

4. At Fudzilla sier at Intel sier at nVidia har panikk ville jeg ikke tatt veldig særiøst. Intel har fått tilbud om å kjøpe SLI-lisens, noe de så langt kun har takket ja til på Skulltrail. Hvorfor skal nVidia gi bort SLI-lisens gratis til Intel? Intel gir ikke akuratt bort demmes bus-lisenser gratis... :roll: 790i chipsetet som nevnes i denne artiklen er på høyde med Intel sitt X48, så nVidia vil ha gode chipset både for Intel og AMD prosesserer.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...