Gå til innhold

Fortsatt ikke ekte smarttelefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, selvsagt har den det, men av en eller annen årsak så elsker nettjournalister å bruke de FETE TYPENE på alt som trekker trafikk.

 

Det som er saken er at programmer utviklet med den nysluppede SDK-en har i retningslinjene sine at programmene ikke kan kjøre i bakgrunnen uten godkjenning fra Apple. Apple sine egne programmer, og godkjente SDK-utviklede programmer, kan kjøre i bakgrunnen uten problemer.

 

Telefonen kjører jo en variant av OSX (UNIX) for pokker -- jeg skulle ønske folk kunne klare å la ting ligge uten å se mulighetene for å skrive trafikk-trekkende overskrifter og så vise flere banner-annonser (YAY! TEH MONAY!!)

Lenke til kommentar
Joda, selvsagt har den det, men av en eller annen årsak så elsker nettjournalister å bruke de FETE TYPENE på alt som trekker trafikk.

 

Det som er saken er at programmer utviklet med den nysluppede SDK-en har i retningslinjene sine at programmene ikke kan kjøre i bakgrunnen uten godkjenning fra Apple. Apple sine egne programmer, og godkjente SDK-utviklede programmer, kan kjøre i bakgrunnen uten problemer.

 

Telefonen kjører jo en variant av OSX (UNIX) for pokker -- jeg skulle ønske folk kunne klare å la ting ligge uten å se mulighetene for å skrive trafikk-trekkende overskrifter og så vise flere banner-annonser (YAY! TEH MONAY!!)

 

Nei, det kan den ikke. Har du vært borti en iPhone, så vet du dette veldig godt.

Lenke til kommentar

Haha ikke overeaskende nyhet nei, det er apple det er snakk om. LOL vis du ser film og ikke kan sende sms eller ringe samtidig uten å avbryte filmen, smartphone MY ASS. Hvorfor i helvete slippe en telefon som ikke er ferdigutviklet enda, når iphone er ferdigutviklet finnes det nok allerede 20 ganger bedre telefoner(noe det allerede gjør, så la oss si 40)

Endret av maxxi
Lenke til kommentar
Hmm.. jeg har sett på en film, satt på pause, sendt noen mailer og surfet litt før jeg fortsatte å se filmen fra akkurat der den stoppet..

Eller mener du å se på film mens du gjør det? ;)

 

Hehe.. Tror det blir litt vanskelig. Men sånn som jeg har skjønt det, så går det an å legge iPod'en i bakgrunnen? Det vil jo være det eneste som går an for øyeblikket(?)

 

Dette vil jo da kalles double-task, og ikke multi-task, siden man da kan gjøre 2 ting om gangen.

Lenke til kommentar
Hmm.. jeg har sett på en film, satt på pause, sendt noen mailer og surfet litt før jeg fortsatte å se filmen fra akkurat der den stoppet..

Eller mener du å se på film mens du gjør det? ;)

 

Hehe.. Tror det blir litt vanskelig. Men sånn som jeg har skjønt det, så går det an å legge iPod'en i bakgrunnen? Det vil jo være det eneste som går an for øyeblikket(?)

 

Dette vil jo da kalles double-task, og ikke multi-task, siden man da kan gjøre 2 ting om gangen.

 

 

Multi betyr mer enn en, så man kan trygt kalle det multi-tasking.

Lenke til kommentar
Nei, det kan den ikke. Har du vært borti en iPhone, så vet du dette veldig godt.

Kan du være så vennlig å quote på en skikkelig måte slik at det er mulig å vite hva du svarer på? Takk.

 

Ikke bare har jeg "vært borti en iPhone", men jeg eier to privat og har vært i homebrew-miljøet siden den første jailbreak-en kom, så den holdningen kan du godt pakke vekk først som sist.

 

Det å "være borti en iPhone" kan ikke sidestilles som det å programmere for en. Alle som faktisk har jobbet med programvare til telefonen (med eller uten offisielt SDK) vet at det er enkelt å beholde kjørende prosesser (altså daemons, eller multitasking om du vil).

 

Nå ser det ut til at Apple ikke ønsker at vanlige SDK-utviklede programmer skal gjøre dette (sikkert fordi de la merke til at enkelte homebrew-programmer faktisk brukte dette), og det er jo en ærlig sak, men vær meg så vennlig å ikke uttal deg om ting du helt åpenbart har null peiling på.

 

Bare se på iPod eller e-mail delen av iPhone (eller iPod Touch, for argumentasjonens skyld) så ser man (fra et brukersynspunkt) at det er null problemer å ha multitaskende oppgaver kjørende.

 

Dette vil jo da kalles double-task, og ikke multi-task, siden man da kan gjøre 2 ting om gangen.

 

Eller "task switching", som er det faktiske begrepet for slikt.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
Nei, det kan den ikke. Har du vært borti en iPhone, så vet du dette veldig godt.

Kan du være så vennlig å quote på en skikkelig måte slik at det er mulig å vite hva du svarer på? Takk.

 

Ikke bare har jeg "vært borti en iPhone", men jeg eier to privat og har vært i homebrew-miljøet siden den første jailbreak-en kom, så den holdningen kan du godt pakke vekk først som sist.

 

Det å "være borti en iPhone" kan ikke sidestilles som det å programmere for en. Alle som faktisk har jobbet med programvare til telefonen (med eller uten offisielt SDK) vet at det er enkelt å beholde kjørende prosesser (altså daemons, eller multitasking om du vil).

 

Nå ser det ut til at Apple ikke ønsker at vanlige SDK-utviklede programmer skal gjøre dette (sikkert fordi de la merke til at enkelte homebrew-programmer faktisk brukte dette), og det er jo en ærlig sak, men vær meg så vennlig å ikke uttal deg om ting du helt åpenbart har null peiling på.

 

Bare se på iPod eller e-mail delen av iPhone (eller iPod Touch, for argumentasjonens skyld) så ser man (fra et brukersynspunkt) at det er null problemer å ha multitaskende oppgaver kjørende.

 

Dette vil jo da kalles double-task, og ikke multi-task, siden man da kan gjøre 2 ting om gangen.

 

Eller "task switching", som er det faktiske begrepet for slikt.

 

Neimenn, er vi sur i dag? Og nei, jeg quoter som jeg vil. Har du ikke IQ til å skjønne hva jeg mente, så er det ditt problem.

 

Neimenn, eier du 2stk iPhone, ja, men da betyr det at du har rett og absolutt alle tar feil. Ta å stikk den skjepphøye innstillingen din ett viss sted.

Lenke til kommentar
(altså daemons, eller multitasking om du vil).

 

daemons benytter seg av muligheten for multitasking ja, men om det er eneste måten, jøye...

 

for meg hinter det om at en må sparke i gang to prosesser, en som funker som gui, og en som ligger å gjør tungjobben i bakgrunnen.

 

når så en skifter ut av guien til noe annet så vil daemonen fortsatt ligge der å snurre, mens gui prosessen blir drept for å slippe til en annen.

 

eller for å si det for dem som har mest kjennskap til windows, en daemon er hva du vil kalle service i windows.

Lenke til kommentar

Takk og lov for at den ikke har multitask, har selv en HTC som er treg som sirup, fordi alle programmer går i bakgrunnen, må inn å slå av en hel liste med brukte programmer, ellers stopper den helt opp. Tror jeg må skaffe meg en iPhone, høres jo ut som en grei telefon med mange muligheter.

Lenke til kommentar
Takk og lov for at den ikke har multitask, har selv en HTC som er treg som sirup, fordi alle programmer går i bakgrunnen, må inn å slå av en hel liste med brukte programmer, ellers stopper den helt opp. Tror jeg må skaffe meg en iPhone, høres jo ut som en grei telefon med mange muligheter.

 

Du vet at man kan velge om programmene skal avsluttes hvis man trykker "X", eller de skal minimeres?

Lenke til kommentar

Jeg antar SDK-programmene får muligheten til å lagre hvilken tilstand de var i da de ble lukket. Ergo er det snakk om noe á la Android. Multitasking på mobile enheter bør begrenses maksimalt. Vi har jo sett hvor bra det fungerer på Symbian og Windows Mobile ... Programmer som ikke behøver å kjøre kontinuerlig BØR lukkes når man bytter mellom applikasjoner for å kontinuerlig frigjøre ressurser. Dersom du får en fin arbeidsflyt med programmer som åpner og lukker seg på ett sekund, spiller det ingen rolle om de åpnes og lukkes så lenge de husker tilstanden de var i når man bytter frem og tilbake. Og iPhone kan multitaske haugevis med programmer, det er altså bare snakk om at SDK-programmene ikke får tilgang til det, men Apple kan vel gjøre unntak for et godt formål? Får vi i alle fall håpe.

Lenke til kommentar
Takk og lov for at den ikke har multitask, har selv en HTC som er treg som sirup, fordi alle programmer går i bakgrunnen, må inn å slå av en hel liste med brukte programmer, ellers stopper den helt opp.

 

For å sammenlikne med en PC, så vil du vel ikke at alle programmene du kjører skal lukkes hver gang du bytter til et annet? Nei, takk for at programmene lukkes når du vil at de skal lukkes.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...