Gå til innhold

– SSD er uaktuelt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si meg enig, men hovedfokuset mitt er på pris og ytelse. Kapasitet er ikke kritisk for min del ihvertfall. 16/32GB hadde holdt fint tror jeg. :)

 

EDIT:

2x16GB SSD RAID0 til OS og ytelseskritiske applikasjoner (spill)

2x500GB HDD RAID1 til lagring av data

Ønsker jeg meg i løpet av året :D

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Vi skulle bare ønske utviklingen kunne gått littegran raskere. Vi vil ha SSD-enheter med stor kapasitet og høy ytelse til en billig penge – og det fort!

 

Les mer

 

Kunne ikke sagt det bedre selv! :thumbup:

 

Alle viljo såklart ha det, selvsagt hadde det beste vært 10 TB flashdrev til en hundrelapp i dag. Men utviklingen går sin gang i sitt tempo, og det vil jo ta tid før prisen er akseptabel på en greit ytende SSD-disk av en ok størrelse. Det begynner å komme seg, men jeg tror vi må vente et år til før det begynner å ta ordentlig av. Og sikkert ivhvertfall 3-4 før det begynner å komme opp met vanlige HD på kapasitet per pris.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skjønner godt at de ikke gidder ennå. Produktene er ikke akkurat imponerende pr i dag. Like greit å gjøre litt research mens man sitter på gjerdet istedenfor å hive seg uti det på en umoden og for øybelikket ikke så veldig nyttig teknologi. Det er akkurat slik jeg personlig tenker om å satse på SSD...

Lenke til kommentar

Det eneste virkelige ankepunktet når det gjelder ssd for privatbrukere er vel pris. Det er jo på høyde med og på enkelte områder (støy, varmeutvikling) bedre enn hdd.

 

Det eneste virkelige problemet for produsentene er produksjonskostnadene.

 

P.S EVE-Online kjører serverne sine på ssd (dette bl.a. grunnet hastighet) så jeg vil vel i høyeste grad si at teknologien er nyttig.

Lenke til kommentar

Det er hovedsaklig prisen som er problemet ja, den er jo hinsides all fornuft idag :dontgetit:

Skjønner godt at Corsair avventer til det faktisk er et litt bedre marked for SSD-disker.

 

Vi får nok se noen fra Corsair i 2009 / 2010 vil jeg tro :)

 

 

Er jo ikke bare det at prisen er vanvittig, men det er jo ikke alle SSD-diskene som har noe jeg vil se på som "akseptable" lese / skrivehastigheter. Mange er jo en del svakere enn dagens platebaserteharddisker, og det holder ikke når prisen er så latterlig høy.

 

Jeg gleder meg til den dagen jeg kan få 2x 32GB eller 2x 64GB / 4x 32GB til en overkommelig pris, da skal jeg skaffe det til operativsystem og tunge programmer / spill :)

Lenke til kommentar

Takk for nyttig info Corsair!!

- Er vel bare å velge andre produsenter som har bedre erfaring med SSD disker da...

 

Var sikkert noen som sa det samme om Mobiltelefornen også...

- Hva skal man med den egentlig, neiii.. vi driter i å lage det vi....

Lenke til kommentar

Litt merkelig at ikke selskaper som Corsair og TwinMOS kommer på banen. De lager vel også NAND-brikkene sine selv?

 

Har tro på SSD i små, bærbare PC-er i første omgang. Høyere ytelse, mindre størrelse, bedre batteritid, ingen støy, støtsikkerhet og ingen fare for mekaniske feil gjør at man kan ta seg noe høyere pris enn normalt på det området. Tror det dukker opp mange bittesmå laptoper med 128/256 GB SSD det kommende året, men billige blir de ikke.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke akkurat det de sier da Rage, hehe...

 

Forøvrig har SSDer bruksområder i dag, bare ikke på masse/konsument-markedet. Det er jo tross alt der Corsair satser?

 

Han sier (ifølge artikkelen da) "SSD er uaktuelt for oss, hvem er det som vil kjøpe det uansett? Det er ikke noe marked for det enda."

 

Viss det ikke er noe marked for det så synes jeg det er pussig at "alle minneprodusenter med respekt for seg selv har enheter på utstilling."

 

Og sett på en annen måte er det like dumt å si slikt som DEC-gründer Ken Olson sa det på slutten av 1970-årene: «Hvem i all verden har bruk for å ha en datamaskin hjemme»?

 

Eller klassikeren IBM-gründer Thomas Watson seniors utsagn fra 1950-årene om at «Det er bare behov for 5 datamaskiner i hele verden».

 

Hadde Corsair hatt kompetansen på området kan du være sikker på at de hadde vært med på løpet, nå sier de bare at "de velger å la det være" siden de ikke klarer å henge med.

 

Sikkert smart for dem, og kostnadsbesparende osv.. jajaja.. men for meg som forbruker så sender de et signal om at de er falt av den teknologiske utviklingen og må henge seg på andre som staker veien....

 

Altså vil jeg vurdere andre produsenter, siden de da åpenbart er flinkere en Corsair.

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Nå er det ikke akkurat det de sier da Rage, hehe...

 

Forøvrig har SSDer bruksområder i dag, bare ikke på masse/konsument-markedet. Det er jo tross alt der Corsair satser?

 

Han sier (ifølge artikkelen da) "SSD er uaktuelt for oss, hvem er det som vil kjøpe det uansett? Det er ikke noe marked for det enda."

 

Viss det ikke er noe marked for det så synes jeg det er pussig at "alle minneprodusenter med respekt for seg selv har enheter på utstilling."

 

Jeg forstår dem godt jeg. Hvor mange av oss vurderer seriøst å kjøpe en SSD etter dagens standard? Ikke mange vil jeg tippe. Så Corsair vil vente litt til markedet og produktene er litt mer modne før de tar opp kampen... jeg forstår dem godt jeg.

Lenke til kommentar
Jeg forstår dem godt jeg. Hvor mange av oss vurderer seriøst å kjøpe en SSD etter dagens standard? Ikke mange vil jeg tippe. Så Corsair vil vente litt til markedet og produktene er litt mer modne før de tar opp kampen... jeg forstår dem godt jeg.

 

Jeg gjør, men på grunn av at jeg ikke handle nå, og egentlig ikke trenger ny maskin så velger jeg å vente til Donnington kommer eller til vinteren igjen når Nethalem kommer...

 

Da er sikkert DDR3 og SSD disker mye billigere også :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...