Gå til innhold

Store nyheter til Half-Life 2: Episode 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åhhhhhhh! Glede seg! :dribble:

HL og HL2 serien er en av mine all time favoritter innen spill, så kan nesten ikke vente. Jeg og hadde forhåndsbestillt ASAP! :D

 

Blir spennende å se hva Valve klarer å finne på nå med tanke på det de hinter om! Uannsett så blir nok Ep3 like spillbar som de andre tidligere HL/HL2 utgavene.

Lenke til kommentar

Dette var ein god nyheit.

Newell mener de nye gameplayelementene er like store som portal-konseptet fra Portal, noe som definitivt lover godt for de som liker innovasjon i spill.

Meiner har med dette at det vil bli elementer i EP3 som er like store som portal-konseptet utan å faktisk ha noko med portal å gjere? Me kan då altså få eit element på størrelse med Portal i tillegg till portaler i EP3 eller kun det nye elementet. Uansett så ser eg fram til det. HL1 og 2 har vore ganske linært og tradisjonelt, det er først med Portal at Valve har vist kva dei kan. Å implementere noko på den størrelsen i eit allereie kritikerrost spel som Half-Life 2 må jo berre bli bra.

Lenke til kommentar
HL1 og 2 har vore ganske linært og tradisjonelt, det er først med Portal at Valve har vist kva dei kan. Å implementere noko på den størrelsen i eit allereie kritikerrost spel som Half-Life 2 må jo berre bli bra.

 

Vil gjerne ha eksempler på hvilke andre spill som du mener HL1 kan sammenlignes med på den tiden det ble utgitt. Fra det jeg husker så var det langt ifra tradisjonelt, og selv om det var linært var ikke det noe negativt. Historien i spillet er helt utrulig bra og holdt de fleste klistret til skjermen fra begynnelse til slutt.

 

Valve har siden tidenes morgen visst oss hva de kan: Spill CVen snakker for seg selv, og ikke minst er Steam genialt! Les denne artikkelen for eks. http://www.gamer.no/artikler/en_overdreven_dod/48851/2, se helt nederst.

 

Er jeg en Valve fanboy? Jepp, og stolt av det!

Lenke til kommentar
HL1 og 2 har vore ganske linært og tradisjonelt, det er først med Portal at Valve har vist kva dei kan. Å implementere noko på den størrelsen i eit allereie kritikerrost spel som Half-Life 2 må jo berre bli bra.

 

Vil gjerne ha eksempler på hvilke andre spill som du mener HL1 kan sammenlignes med på den tiden det ble utgitt. Fra det jeg husker så var det langt ifra tradisjonelt, og selv om det var linært var ikke det noe negativt. Historien i spillet er helt utrulig bra og holdt de fleste klistret til skjermen fra begynnelse til slutt.

 

Valve har siden tidenes morgen visst oss hva de kan: Spill CVen snakker for seg selv, og ikke minst er Steam genialt! Les denne artikkelen for eks. http://www.gamer.no/artikler/en_overdreven_dod/48851/2, se helt nederst.

 

Er jeg en Valve fanboy? Jepp, og stolt av det!

Eg meiner i form av at du har eit våpen og skal skyte på monstre/mennesker, trykke på knappar, åpne dører, kjøre/sitte på kjøretøy. Med enkelte unntak er det stort sett dette HL går ut på. Det betyr derimot ikkje at det er eit keisamt spel, men det er snakk om gameplayelementer her og eg tenker då kun på dei elementære delane av spelet. Historien og karakterane kjem ved sida av. Eg er stor fan av HL og meiner det har ein X-faktor som svært få spel har, eg kan derimot ikkje påstå at gameplayet er spesielt innovativt. Om dei lukkast med dette og tilfører spelet eit nytt gameplayelement på linje med Portal er det ikkje mindre enn eksepsjonelt.

Lenke til kommentar
HL1 og 2 har vore ganske linært og tradisjonelt, det er først med Portal at Valve har vist kva dei kan. Å implementere noko på den størrelsen i eit allereie kritikerrost spel som Half-Life 2 må jo berre bli bra.

Portal er ikke laget av Valve. Det ble laget av en gruppe studenter som viste ideen til Valve, som da senere ble ansatt hos dem.

 

 

Når det gjelder hva Valve har kunne vist av potensial tidligere, så er det uten tvil originale Half Life. Det var det første skytespillet som fokuserte tungt på historie. Også det første spillet som introduserte WASD (etter det jeg kan huske).

Endret av TCi
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...