Gå til innhold

The Sims 3 kunngjøres snart?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Sims-serien er vel hovedgrunnen til at jeg på et eller annet tidspunkt la Electronic Arts for et slags postpubertalt hat en gang tidlig på 2000-tallet. Tilleggspakkespamminga man på den tiden (og vel også i etterkant) aldri hadde sett maken til gjorde det til tidenes største melkeku, og EA har vel seinere sjelden lagt mange fingrene i mellom når de ser en av sine egne ha potensiale for utvidning.

 

Hatet mot hele organisasjonen EA har vel lagt seg litt med årene, men man dør jo litt inni seg når man tenker på hvor mye en stakkars barnefamilie må ut med for at poden eller nurket skal få kose seg med hele Sims 2-serien (noen som har noe tall på hvor mange tilleggspakker som egentlig er utgitt til toeren nå? Jeg må oppriktig si jeg har mista tellinga) - siden alle vennene også har det.

 

Og nå kommer antakelig altså nummer tre. Hvor mye mer kan de gjøre ut av serien nå da? De kan ikke "nullstille" hele greia bare fordi de har pussa litt på grafikken? Skal man måtte punge ut mangfoldige penger for tilleggspakkene igjen?

 

--

For ordens skyld: jeg har aldri vært noen kjempefan av The Sims, jeg spilte den første versjonen en god stund, og moret meg sågar med det, men mistet litt av smaken for det når den første bittelille ekspansjonen kom.

Lenke til kommentar
The Sims-serien er vel hovedgrunnen til at jeg på et eller annet tidspunkt la Electronic Arts for et slags postpubertalt hat en gang tidlig på 2000-tallet. Tilleggspakkespamminga man på den tiden (og vel også i etterkant) aldri hadde sett maken til gjorde det til tidenes største melkeku, og EA har vel seinere sjelden lagt mange fingrene i mellom når de ser en av sine egne ha potensiale for utvidning.

 

Hatet mot hele organisasjonen EA har vel lagt seg litt med årene, men man dør jo litt inni seg når man tenker på hvor mye en stakkars barnefamilie må ut med for at poden eller nurket skal få kose seg med hele Sims 2-serien (noen som har noe tall på hvor mange tilleggspakker som egentlig er utgitt til toeren nå? Jeg må oppriktig si jeg har mista tellinga) - siden alle vennene også har det.

 

Og nå kommer antakelig altså nummer tre. Hvor mye mer kan de gjøre ut av serien nå da? De kan ikke "nullstille" hele greia bare fordi de har pussa litt på grafikken? Skal man måtte punge ut mangfoldige penger for tilleggspakkene igjen?

 

--

For ordens skyld: jeg har aldri vært noen kjempefan av The Sims, jeg spilte den første versjonen en god stund, og moret meg sågar med det, men mistet litt av smaken for det når den første bittelille ekspansjonen kom.

 

 

Havner vel på rundt 2500kr :p

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk hater EA for alle Sims-spillene. Serien er jo ikke en vanlig ku, men selve Audhumla! Hvem ville ikke ha melket den? Dessuten synes jeg at vaniljeutgavene har vært gode, nytenkende spill, om tilleggspakkene har vært aldri så tynne. Jeg tror det skal bli artig å se hva de finner på denne gangen.

Lenke til kommentar

Nå må de gi seg! Latterlig å melke ett spill så mye, men EA slutter vel aldri nei. De holder vel på til det finnes så mange oppgraderingspakker at ingen datamaskin har plass til alle sammen på en gang. Kan de for en gangs skyld gjøre Sims 3 så full av nye ting at de ikke trenger å lage 10 oppgarderingspakker i etteritd!?

Lenke til kommentar

Så lenge The Sims fremdeles selger mer enn Crysis og Halo 3 til sammen, kan man vel ikke akkurat laste EA for å pløye videre.

 

Selv om det ikke akkurat er ny mark de pløyer.

 

PS. Billedlig talt, jeg har ikke sjekket så mye som et halvt salgstall.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Nå må de gi seg! Latterlig å melke ett spill så mye, men EA slutter vel aldri nei. De holder vel på til det finnes så mange oppgraderingspakker at ingen datamaskin har plass til alle sammen på en gang. Kan de for en gangs skyld gjøre Sims 3 så full av nye ting at de ikke trenger å lage 10 oppgarderingspakker i etteritd!?

 

Det skjer vell aldri.

 

Spillet vil vell inneholder mindre enn The Sims, og bedre grafikk en The Sims 2.

Stikkordet er bare oppgradert grafikk og mindre innhold, og 1x utvidelsespakke hvert halv år ;)

 

 

The Sims 2 var jo faktisk mer ribbet enn The Sims var i sin tid.

Følte hele The Sims 2 bare skulle være en ny utgave med bedre grafikk, hvor de bevist hadde begrenset på innholdet slik at de kunne pøse ut med utvidelsespakker :thumbdown:

Lenke til kommentar

Synes det bare er bra at det kommer et til, og hvis jeg skal begynne å spille det igjen trengs det en kraftig oppgradering av graffikk og andre ting. The Sims 2 var greit, men etterhvert som tillegspakkene kom, synes jeg hele opplegget ble bare mer og mer tragisk. "The Sims Fritid", "Bon Voyage", "Pets" og "Årsider" var bare latterlige dårlige, greit å kunne dra på ferie og få snø og sol osv, men hele opplegget de har satt det fram på er at det er spill for jenter eller små drittunger/fjortiser. Synes de kan gjøre noe med sims 3 sånn at det ikke blir så jentete lenger, og ikke gjøre det så barnslig, håper de gjør det så bra at jeg kan begynne å spille det igjen. For selve ideen med sims er jo genial.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk hater EA for alle Sims-spillene. Serien er jo ikke en vanlig ku, men selve Audhumla! Hvem ville ikke ha melket den? Dessuten synes jeg at vaniljeutgavene har vært gode, nytenkende spill, om tilleggspakkene har vært aldri så tynne. Jeg tror det skal bli artig å se hva de finner på denne gangen.

Jeg tror du svarer litt på spørsmålet selv. Jeg kan for egen konto svare at det ikke handler så mye om AT de melker, men HVORDAN de gjør det. Jeg synes i alle fall det er helt uakseptabelt at man prismessig skal kunne sitte med en bunke cover til et spill og dets utvidelser i den ene hånda eller ett stykk fersk konsoll i den andre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Herregud, når skal de slutte på melke denne kua?

 

Når de ikke tjener penger på navnet lengre. Synes ikke du det er normalt å fortsette å utvikle spill i serien, når de tjener så mye penger? Jeg ville også gjort det. Jeg tipper du også ville fortsatt med serien, hvis du tjente flerfoldige millioner.

Lenke til kommentar
Jeg synes i alle fall det er helt uakseptabelt at man prismessig skal kunne sitte med en bunke cover til et spill og dets utvidelser i den ene hånda eller ett stykk fersk konsoll i den andre.

Mulig jeg er dum, men jeg forstår ikke helt hva du mener her.

Lenke til kommentar
Jeg synes i alle fall det er helt uakseptabelt at man prismessig skal kunne sitte med en bunke cover til et spill og dets utvidelser i den ene hånda eller ett stykk fersk konsoll i den andre.

Mulig jeg er dum, men jeg forstår ikke helt hva du mener her.

 

Tror han mente at hvis du kjøper spillet med tillegspakkene kan man sikkert få en konsoll for samme prisen.

Lenke til kommentar

Ja, det var litt klønete fremstilt og sagt, men det var det jeg mente. For prisen av Sims 2 med tilleggspakker kan du kjøpe deg en Xbox 360 eller en Wii. Det syns jeg er litt skummelt. Både fordi det i seg selv stiller uten sidestykke i spillverdenen og fordi målgruppa til denne spillserien strekker seg så langt ned i alder. 'Digitale dukkehus' er allerede nevnt som betegnelse, men selv lisensiert Barbie-utstyr blir jo nesten billigere i lengden. (Nesten fordi det brått slo meg at det antakelig kommer til å koste en hel haug dét også, herregud som jeg gruer meg til jeg får unger.)

 

 

Edit: Bare sånn for å hamre spikeren ordentlig inn i kista; poenget mitt var at konsoller er en ikke ubetydelig utgift. Det er liksom noe man overveier ordentlig før man går hen og kjøper. Jeg skal prøve å finslipe allusjonene mine neste gang. :p

Endret av JayHeM
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...