Gå til innhold

AMD 780 er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hybrid SLI" - Hybrid Crossfire mener du vel ;) Står i avsnittet "Lavere effektforbruk"

 

Hvordan vil dette fungere på Linux? AMD/ATI har jo blitt flinkere den siste tiden, men greit om det fungerer ved lansering :) Ser på dette som en potensiell billig oppgradering på hjemmefronten, i alle fall om det fungerer undre andre OS enn windows...

Lenke til kommentar
Blir dette siste generasjon brikkesett med Paralell ATA?

 

Får ikke håpe det. Kall meg gjerne gammeldags :p

 

De fleste nye DVD/ROM kommer vel fortsatt både i SATA/PATA versjon, så tror kanskje det går 3 generasjoner til før PATA gravlegges?

 

Regner med floppy'n ryker ut først, hvis de trenger plassen på hk

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar
"Hybrid SLI" - Hybrid Crossfire mener du vel ;) Står i avsnittet "Lavere effektforbruk"

 

Hvordan vil dette fungere på Linux? AMD/ATI har jo blitt flinkere den siste tiden, men greit om det fungerer ved lansering :) Ser på dette som en potensiell billig oppgradering på hjemmefronten, i alle fall om det fungerer undre andre OS enn windows...

 

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news...m&px=NjM3Mw

 

Hybrid Graphics on Linux, however, is an entirely different matter seeing as there is still no CrossFire support on Linux with any driver. We previously said that we don't expect any CrossFire Linux support for the foreseeable future, however, should this ATI multi-GPU support arrive within the Catalyst Linux driver, we'll no longer be surprised. Once such support arrives, we imagine it would be logical and likely that it's extended to cover Hybrid Graphics. For now though, CrossFire nor Hybrid Graphics are supported under Linux.

 

Dessverre :(

Lenke til kommentar

Liker AMD's ytelse på avspilling av HDVideo. Men det jeg ikke liker er Nvidias MANGLENDE ytelse på samme felt, da jeg skal snart bygge ny pc, og hadde i aller høyeste grad tenkt meg et nvidiakort denne gangen.

 

Jaja.. får kjøpe fet nok cpu så går det nok bra likevell :)

Lenke til kommentar
Den hadde jeg helt glemt av. Er det virkelig noen som setter en diskettstasjon i en ny maskin?

 

Håper floppyen forsvinner så raskt som mulig og at P-ATA forsvinner om ca 1-2 år.

 

Jeg gjør ofte det :)

 

Det er visse ting du ikke kan bruke USB-brikker til, der du i praksis må ha floppy, så jeg ser ikke noen grunn til å ikke ta med meg en av floppyene fra en av mine gamle maskiner videre på den nye. Hvis det ikke er vanlig åpning i kabinettet til diskettstasjon så hoder det dog ote at jeg har den monternt internt, så det er en 30-sekunders jobb å poppe opp kabinett-døren og sette inn en disk. Tross alt er det jo meget skjeldent at den brukes.

 

Men jeg hadde gjerne sett at floppyen forsvannt helt og holdent, men da må også støtte for USB-minnepinner legges inn i ALT som tidligere har vært floppy basert.

 

edit: Vet noen om dette chipsettet støtter hybrid-grafikk i den forstand at maskinen kan slå av standalone skjermkortet helt når du ikke trenger det (eksempelvis bare surfer på nettet) ? Jeg kommer nok ikke til å kjøpe dette pga. jeg er for kresen på ytelse, men akkurat den teknologien er jeg veldig interessert i å følge med på. Det er jo rett og slett til å grine av at det står og brenner unna massevis av strøm på mitt SLI oppsett når jeg sjekker mailen min eksempelvis, så det er på HØY tid at dette ble "fikset". Håper det også kommer på Nvidia og Intel chipsettene snart.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Den hadde jeg helt glemt av. Er det virkelig noen som setter en diskettstasjon i en ny maskin?

 

Håper floppyen forsvinner så raskt som mulig og at P-ATA forsvinner om ca 1-2 år.

 

Det gjør forsåvidt jeg og... jeg bare håper på at enkelte firmaer lager løsninger for de produktene de har som ikke kan installeres/kjøres via en optisk SATA enhet. Dette gjelder for både spill og andre applikasjoner.

Lenke til kommentar
"Hybrid SLI" - Hybrid Crossfire mener du vel ;) Står i avsnittet "Lavere effektforbruk"

 

Hvordan vil dette fungere på Linux? AMD/ATI har jo blitt flinkere den siste tiden, men greit om det fungerer ved lansering :) Ser på dette som en potensiell billig oppgradering på hjemmefronten, i alle fall om det fungerer undre andre OS enn windows...

 

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news...m&px=NjM3Mw

 

Hybrid Graphics on Linux, however, is an entirely different matter seeing as there is still no CrossFire support on Linux with any driver. We previously said that we don't expect any CrossFire Linux support for the foreseeable future, however, should this ATI multi-GPU support arrive within the Catalyst Linux driver, we'll no longer be surprised. Once such support arrives, we imagine it would be logical and likely that it's extended to cover Hybrid Graphics. For now though, CrossFire nor Hybrid Graphics are supported under Linux.

 

Dessverre :(

 

Gah. Ja, ja. Skal i alle fall investere i dette kortet til min Linux HTPC. Hadde ikke kommet til å bruke HC uansett, men det er supert med HDMI på kortet, og lavere effektforbruk.

Lenke til kommentar
Den hadde jeg helt glemt av. Er det virkelig noen som setter en diskettstasjon i en ny maskin?

 

Håper floppyen forsvinner så raskt som mulig og at P-ATA forsvinner om ca 1-2 år.

 

Har fremdeles en floppy i min PC. Den er montert inni masskinen, sammen med harddiskene, så eg må åpne maskinen når eg skal bruke den :)

 

Det er bare når eg skal legge inn BIOS eg bruker floppy, men eg håper å kunne bruke den til det lenge ennå. Eg føler meg rett og slett ikkje trygg på BIOS-oppgradering via ett windows-program. :thumbdown:

 

Forøvrig så synest eg Hybrid-Crossfire ser helt genialt ut, og det er absolutt noe eg har lyst til å ha i min neste PC. Håper bare AMD får skikk på K10 med neste stepping :hmm:

Lenke til kommentar
Den hadde jeg helt glemt av. Er det virkelig noen som setter en diskettstasjon i en ny maskin?

 

Håper floppyen forsvinner så raskt som mulig og at P-ATA forsvinner om ca 1-2 år.

 

Jeg gjør ofte det :)

 

Det er visse ting du ikke kan bruke USB-brikker til, der du i praksis må ha floppy, så jeg ser ikke noen grunn til å ikke ta med meg en av floppyene fra en av mine gamle maskiner videre på den nye. Hvis det ikke er vanlig åpning i kabinettet til diskettstasjon så hoder det dog ote at jeg har den monternt internt, så det er en 30-sekunders jobb å poppe opp kabinett-døren og sette inn en disk. Tross alt er det jo meget skjeldent at den brukes.

 

 

Som hva da? på en moderne maskin er det ikke mye jeg kan komme på, om noe.

 

Pata liker jeg forsåvidt, har noen gamle gode CD-lesere som det ikke finnes noen ekvivalent til på sata-interface.

 

Eller virker det som et chipset med ganske god fokus og bra funksjonalitet. Jeg håper dog de klarer å ha det stabilt, noe det har vært litt ymse med fra AMD, og videre skulle jeg gjerne sett 2-4 sata-slotter til.

 

AtW

Lenke til kommentar
Som hva da? på en moderne maskin er det ikke mye jeg kan komme på, om noe.

Ghost 8.0 (boot diskett til realmode dos) Ikke nevn nyere ghost versjoner da de suger.

NDIS/TCPIP bootdisk

BIOS oppdateringer

 

For å nevne noe.

 

Og dette får man ikke løst vha bottbar CD/biitbar USB-pinne med dos? Biosoppdateringer fra diskett er hasardsport og gjøres like let fra CD/minnepinne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei det får man ikke løst direkte .

Man MÅ ha floppy for å lage boot disk fra Ghost 8 , etterpå kan man om man ønsker eksportere dette floppy imaget til f.eks cd eller usb.

BIOS oppdateringer har ALLTID vært tryggest i realmode dos fra diskett - det er et faktum.

NDIS bootdisker får man som floppy images og MÅ ha floppy for så om ønskelig overføre/konvertere til annet medium etterpå.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...