Gå til innhold

Kulturo: Kjærlighet skal stoppe nettpirater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha, ti poeng canavasman! :D

 

 

Bill er selvdigger, og tror han er en stor stjerne :p Ser for meg at nerder kommer springende med vistaboksene sine og roper om autograf

 

 

*riste på hodet*

 

 

 

Og litt patriotisme:

Sharing is caring :)

 

100% enig! og det som er det verste, er at dette har de sikkert brukt 1 år på å finne ut. "hmm, hvordan skal vi stoppe piratkopiering?"

 

Så satt det sikkert en stakkar bort i ett hjørne som prøvde seg med en spøk : "Vi kan jo dele ut signerte utgaver av Windows Vista" sier han og ler. Men dette likte jo Gates, så han svarte "Genial ide! Dette kommer garantert til å virke. Hvem kan vel motstå en signert versjon av vår største flause!"

 

Kan se for meg at det var slik de kom fram til det, alt basert på en liten spøk :thumbup:

Endret av canavasman
Lenke til kommentar

nå skal det være sakt at vista ikke er heilt drit vist du kjøre 64bit versionen .. den rocker faktiskt ganske vilt...og eg har masse tall til å bevise det o selv i 32bit spill og applikasjoner.

 

men så er den alt for dyr til at folk noen gang gidde å kjøpe den ergo pirat kopiering er her for å bli.

 

slipp allt gratis til forbrukeren la heller de som faktiskt bruker maskinene til å produsere å tjene penger på det betale litt for det. de har som regel råd til å kjøpe ka de vi siden 70% av kostnadene er support personel uansett ikke de usle tusen lappene lisensene koster

Lenke til kommentar
Spesielt det faktum at det er Vista de deler ut får meg til å fnise litt. De fleste som driver med fildeling sverger vel til å holde seg vekke fra Vista og. :p

Hvor har du det fra? Det er ikkenoe forskjell i hvor bra man kan fildele og piratkopiere på Vista i forhold til XP. Vista-fordommer er så morsomme :)

Lenke til kommentar
Alle VET hva konsekvensene er, alle VET hva fordelene med et lovlig produkt er -- det er ikke det som er problemet. Problemet er mulighetene til å skaffe seg lovlig materiale, og ikke minst prisene.

 

Jeg har lyst å være lovlydig, og råd til det - og er det for det meste. Laster jeg ned noe, og liker det, kjøper jeg det, banna bein! :)

 

Men når det gjelder film, er det litt bakvendt. Distributørene har fjernet muligheten til å spole over informasjonssnuttene mot piratkopiering (teksten til å begynne med, eller denne "You wouldn't steal a car"-filmen med den helP3's dårlige musikken som jeg nå ikke får ut av hodet fordi jeg nevnte den :mad: ).

 

Men alle vet allerede dette som snuttene informerer om: at det er ulovlig. Så det eneste man oppnår er å skape en irriterende forsinkelse før man får satt på filmen. Og når en DivX starter idet du trykker play, betyr jo det at piratkopien er et BEDRE produkt enn originalen! Ved shareware forsvinner nag-screen'en idet man betaler for varen, på DVD-er er det først da den dukker opp. Holdningskampanjene mot piratkopiering blir altså den fremste grunnen til å foretrekke piratkopien.

 

Det er så ironisk at jeg finner ikke ord - og helt utrolig at bransjen fortsatt gjør dette.

Lenke til kommentar

Rart at ikke denne tråden blir stengt, med tanke på at det vi gjør nå er å diskutere piratkopiering. Og foreløpig er det kun postive utsagn vi har kommet frem til.

 

Men uansett hvordan du snur å vrir på det, så er det kun spill du egentlig trenger å kjøpe, siden det er mye morsommere å eie en original versjon, enn en som er piratkopiert. Også med tanke på flerspillerdelene:) Men anbefaler virkelig piratvirksomhet når det gjelder å teste ut spill, sparer tid og penger :thumbup:

 

Men siden det er en tråd hengende fast i en artikkel, er vel stenging ikke en utvei :new_woot:

Lenke til kommentar
Vista-fordommer er så morsomme :)

Jupp.. Og over 90% av de som sitter å syter over Vista, har aldri prøvd det.

Vista er genialt på mange måter, men når folk siter å fokuserer KUN på det negative, så synes jeg det blir for kvalmt.

 

Men slike filmer som "motiverer" for å skaffe lovlig programvare blir litt det samme som å motivere for å bruke bilbelte.

Det er nok noen som starter å bruke bilbelte litt oftere, men piratkopiering vil aldri forsvinne fullstendig.

Lenke til kommentar
Men uansett hvordan du snur å vrir på det, så er det kun spill du egentlig trenger å kjøpe, siden det er mye morsommere å eie en original versjon, enn en som er piratkopiert.

Så du mener at det er ikke så morsomt å ha en orginal versjon av en film, et program eller operativsystem?

 

Uansett hvordan du snur og vrir på det, så har folk forskjellige meninger og interesser.

Lenke til kommentar

Det er vel fult lov å diskutere emnet piratkopiering på ditta forumet so lenge man ikkje kjem innpå torrent sider, etc..

 

Uansett sikkert ein grei tur å vinne. Hadde ikkje takka nei til Vista heller (pcen måtte vel fått ein liten oppgradering men) trur ikkje filmane kjem til å endre so mykje.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...