Gå til innhold

– Metal Gear for stort for Blu-ray


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
da snakker vi stort. For de fleste spill som er lansert til ps3 hadde greid seg fint innen for dual layer dvd...
Er dette jeg lurer litt på også. Alle andre PS3 spill har klart seg på Blu-Ray plater med GOD margin. Lurer på om de bare har lyst til å kjøre mest mulig ukomprimert bare for å kunne si at spillet tar 50GB.
Lenke til kommentar

Du vet jo at null platebytte er en av grunnene til at folk kjøpte PS3, så det er totalt out of the question. (Ironi og uskyldig)

 

Jeg synes bare det blir litt rart. INGEN spill per dags dato har tatt så stor plass. Ingen PC spill, ingen Xbox spill, ingen Nintendo spill og heller ingen Playstation spill. Så kommer dette og trenger liksom flere ganger mer lagringsplass en selv de største PC spilene. Synes det høres litt rart ut, men jeg bryr meg ikke om hva som er på plata og hvordan det ligger der så lenge jeg kan spille det.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det blir såpass stort er vel alle cutscenene. Tviler på at de kjører det ukomprimert for å gjøre det størst mulig. Er jo ganske ulogisk da det i værste fall ender opp med at de må kjøre 2 Blu-ray disker, evt legge Metal gear online på en egen plate. Eneste jeg kan tenke meg er alle de nydelig og lange filmsekvensene tar masse plass.

 

Selv om det fremdeles ikke er mulig for de med ps3 å spille piratkopierte spill så er jo dette ett ganske stort spark i ballene, kan bli litt stress å måtte laste ned 50 gb for ett spill.

Lenke til kommentar

50Gbb er ikke mye å laste ned, så det stopper nok ingen.

 

Hvis det har seg sånn at spillet er tungt på Cutscenes så kan jeg skjønne det. Lost Odyssey brukte jo 4 DVD-er pga de enorme mengdene med Cutscenes. 4 DVD-er er 38 GB, så med mindre MGS har noe grossalt mye og fylle de 12GB med (som er nok plass for de aller fleste hele spill) så vil jeg kalle dette sløsing helt til jeg får noe annet bevist.

Lenke til kommentar
da snakker vi stort. For de fleste spill som er lansert til ps3 hadde greid seg fint innen for dual layer dvd...
Er dette jeg lurer litt på også. Alle andre PS3 spill har klart seg på Blu-Ray plater med GOD margin. Lurer på om de bare har lyst til å kjøre mest mulig ukomprimert bare for å kunne si at spillet tar 50GB.

De komprimerer, men tror og håper det kun er lossless komprimering. Når man skal ha lossless 7.1 PCM så sier det vel seg selv at det tar litt plass.

Lenke til kommentar

Hmm, syntes egentlig det skulle bare vært 2 plater. En egen til Metal Gear Online, og en til MGS4. Men de får bare gjøre det på en plate hvis de absolutt er nødt :p For meg er det jo helt klart best med en plate, men de kunne gjort det enklere for seg selv med å bruke to plater da.

Endret av master_al
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...