zeus5k skrev 07/03-2008 : 19:40:
Har noen ting jeg lurer litt på...
*Hva er forskjellen om man 'ejecter' fra skipet ditt eller blir drept mens du er i skipet?
*Har vært nær døden noen par ganger, og lurte på om det er bedre å bare hoppe ut eller bli med skipet?
*Har ikke sjekket det selv men koster det mye å oppdatere clonen din?
*Kan noen forklare i detalje hvordan man greier å flytte på skipene man har på de forskjellige stasjonene? Har hørt at man må 'repacke' de først for å kunne flytte på de, men mer vet jeg ikke og mer får jeg ikke til å gjøre...
Om du ejecter, gir du deg selv til fienden på et sølvfat. Om skipet ditt er i ferd med å ødelegges, låser du siktet på en stasjon eller planet, og så hamrer du løs på "Warp to within 0 m" symbolet i "Selected Items" menyen. Så kan du bare håpe at poden din vil warpe dit raskt nok til at de som ødela skipet ditt ikke rekker å sikte på poden din og skyte. Du dør ikke av at skipet eksploderer. Du vil bli forflyttet over til poden, som er en nødkapsel. Dette vil skje automatisk når skipet eksploderer. NPC fiender vil ikke åpne ild mot poden din uten videre. Mennesker derimot.. uberegnelige skapninger..
Oppgradering av klonen koster raskt en del penger. Jeg har bare litt over 1.6m SP, og det koster allerede over 600-650K ISK for meg på dette nivået.
Det er fler måter å flytte skip rundt. Etterhvert som du få fler og bedre skills, vil du kanskje trene deg opp til å kunne fly transportskip med svært høy lastekapasitet, men i starten er det ikke så veldig mye å velge mellom. Du har f.eks. Mammoth, Hoarder, Iteron og Badger MK II. Det sies om Iteron-skipene at de stort sett kun er virkelig verdt det når du har det beste av de, og det krever en del opplæring.
Svarer bare som best jeg kan, det er utrolig mye å lære i EVE

Er foreløbig i NPC copren CAS, og det er så mange hyggelige folk å snakke med der at jeg ikke savner en player corp, men når jeg begynner å bruke Retrieveren og trener meg opp for BC og videre mot Hulk, vil jeg se etter en industrial corp med hovedvekt på mining og konstruksjon. Men en starter jo uansett i en corp uansett hva en velger, og det synes jeg er en ganske fiffig løsning.