Gå til innhold

Asus Radeon HD 3870 X2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kva med å teste Crysis under WinXP og med DX10*hacken*, det er jo 99% tilsvarandes biletekvalitet som ein får på Vista. Hadde vore kjekt å sett det kortet dra det spelet med drivere som fungerer.

 

DX10 hack? -den vil jeg gjerne ha...

 

Tydelig at driverne er umodne enda (og det har vært litt av et problem med ATI, men det er noe de burde løse, med stadige oppdateringer av driverne) -potensialet er stort i 3879 X2. Ser at 8800GTX'en min henger godt med i svingene enda. Kanskje jeg skulle skaffe et til slik at Crysis går litt jevnere...

Lenke til kommentar

Etter å ha hatt kortet en stund kan jeg også tilføye at det har noen HELVETES (unnskyld) store FPS-dropp i spill. Jeg har prøvd det både i XP og Vista og i flere spill har jeg opplevd dette. Dette er selvfølgelig bare korte øyeblikk, men den erfarne gamer vet at det er vanvittig irriterende, og kan i multiplayer være avgjørende i jevne kamper. Har testet med forskjellige drivere, men problemet ligger der uansett. Ser andre hardware-sider på nettet også har hengt seg opp i dette. Det blir veldig spennende å se hva de siste Catalyst-driverne (8.3 som kommer i mars) kan klare å rette opp. Hvis ikke dette er blitt betydelig bedre i disse, ryker kortet ut vinduet!!!

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Det blir veldig spennende å se hva de siste Catalyst-driverne (8.3 som kommer i mars) kan klare å rette opp. Hvis ikke dette er blitt betydelig bedre i disse, ryker kortet ut vinduet!!!

Evt. i en pen pappeske til en viss adresse i Trondheim. :whistle:

 

Er enig i at testen hadde vært mye bedre om de hadde kunnet sammenlikne med 2x8800GT og evt. andre alternativer i samme prisklasse. Tester som denne burde, etter min mening, ha som hovedmål å opplyse og hjelpe potensielle kjøpere der ute. :)

Lenke til kommentar
For en gamer var var denne testen ikke særlig oppløftende. 3870x2 har 34% mer effektforbruk enn 8800gtx under load og yter svakere i 4 av 6 spilltester, 5 om man ser på 1600*1200 og 2048*1536.

Jeg er litt uenig, alle tester siden GTX kom ut forteller meg at jeg gjorde et bra kjøp den gangen :)

Mulig vi misforstår hverandre litt, det er 3870x2 jeg slakter i posten min. Altså 8800gtx er fremdeles et meget bra kjøp!

Lenke til kommentar
Det blir veldig spennende å se hva de siste Catalyst-driverne (8.3 som kommer i mars) kan klare å rette opp. Hvis ikke dette er blitt betydelig bedre i disse, ryker kortet ut vinduet!!!

Evt. i en pen pappeske til en viss adresse i Trondheim. :whistle:

 

Er enig i at testen hadde vært mye bedre om de hadde kunnet sammenlikne med 2x8800GT og evt. andre alternativer i samme prisklasse. Tester som denne burde, etter min mening, ha som hovedmål å opplyse og hjelpe potensielle kjøpere der ute. :)

Navn og adresse, så kan det hende du får deg en overaskelse :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Det kunne vært interessant å se dette testet opp mot 2 stk HD3870(single-kort) i Crossfire.

 

Enig. Vurderer for tiden 2 x 3870 i CF på en av maskinene her. Det burde jo gi det samme som et x2 kort...

Lenke til kommentar
For en gamer var var denne testen ikke særlig oppløftende. 3870x2 har 34% mer effektforbruk enn 8800gtx under load og yter svakere i 4 av 6 spilltester, 5 om man ser på 1600*1200 og 2048*1536.

Jeg er litt uenig, alle tester siden GTX kom ut forteller meg at jeg gjorde et bra kjøp den gangen :)

Mulig vi misforstår hverandre litt, det er 3870x2 jeg slakter i posten min. Altså 8800gtx er fremdeles et meget bra kjøp!

Det var det han mente: Han kjøpte seg et 8800gtx for lenge siden, og alle tester etter at det kortet har kommet viser at han gjorde et bra kjøp da han kjøpte 8800gtx :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...