Gå til innhold

– Kommer med 3G i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes det var en litt merkelig emne tittel, med tanke på at ingenting er sikkert.

Emne tittelen får jo det til å virke som at det er offisielt annonsert av Apple ;)

 

Uansett så er jo dette fullstendig irrelevant for oss nordmenn, da vi ikke engang har sett snurten av iPhone her i landet.

Den kan få Super-3G, 5MP kamera og alt mulig for min skyld, men det hjelper ikke en ting når den ikke selges her i landet ;)

 

Vi må jo faktisk ty til ulovligheter for å få den til å fungere her

 

 

EDIT:

 

Dere nevner mangelen på 3G som iPhone sin akilleshæl, vil nå si at det er en del andre ordinære funksjoner det også mangler med tanke på hva andre mobiltelefoner i denne prisklassen innehar.

Når det kommer til funksjonalitet så kan det jo ikke sammenlignes med en Nokia N95 / N82 / N96, men de ligger jo i samme prisklasse av en eller annen merkelig grunn ;)

 

Men iPhone har et veldig revolusjonerende og godt brukergrensesnitt, samt den responderer veldig godt.

Men den mangler fremdeles så mye telefonfunksjonalitet som en burde kunne forvente av en mobiltelefon i denne prisklassen at den er langt mer enn mangelen på 3G som er skuffende.

Blir som mye annet fra Apple, du betaler jo rett og slett fordi det er "Apple" ;)

 

Jeg personlig må si jeg er mye mer fornøyd med å ha en iPod Touch 16GB (som faktisk er lovlig å bruke her i landet) og en Nokia N95 :)

Da har jeg brukergrensesnittet og alt det positive en iPhone egentlig har å tilby, sammen med all mobilfunksjonaliteten en Nokia N95 innehar :)

 

Må også helt ærlig innrømme at det er egentlig bare grensesnittet som er positivt med iPhone / Touch, og det blir du såpass vandt med i lengden at det ikke er noe ekstraordinært i det lange løp. Når det kommer til å skrive innlegg på nettsider, eventuelle meldinger osv fungerer dette mye bedre med tastaturet på en Nokia N95 enn touch-screen på en iPhone / Touch. Når jeg var på vinterferie forsøkte jeg å bruke MSN på min Touch, og det fungerte så mye dårligere enn Live Messenger på Nokia N95 at jeg rett og slett gav opp hele Touch + skriving.

 

iPhone er en stilren telefon, med veldig fint og raskt gresesnitt, men det å ikke kunne navigere eller gjøre noe som helst på den uten å måtte se på enheten (kan jo fint skrive osv på en mobiltelefon med taster uten å måtte se på den), og at den er såpass rippet for mobilfunksjonalitet, og samtidig koster så mye som den gjør, så vil jeg si at den ikke akkurat er så mye å trakte etter eller å skryte av.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg er grundig lei at både hardware, amobil og resten av nettsidene i dette nettverket oftere og oftere benytter denne streken foran for å gjøre et sitat til overskrift. Dette virker som om det bare spekulerer i å ha sensasjonsoverskrifter for å generere flere lesere av artikkelene. Hadde vært mye ryddigere med feks «rykte: ...» foran slike overskrifter. Spesiellt når det ikke er en offisiellt, eller bekreftet uttalelse, men faktisk bare et sitat fra et rykte, gjerne fra en upålitelig kilde. Jeg forstår at dette er en trend som gjerne øker i andre media på nett, men det betyr ikke at dere trenger å synke ned på samme nivå.

 

Uansett, OT:

Mangel på 3g er omtrent det eneste som stopper meg fra å kjøpe iPhone, så jeg håper det kommer snart (mens lommeboken håper det tar lang tid...) :)

Lenke til kommentar
Missvisende tittel! Ett rykte skal ikke fremheves som om det er bekreftet! :)

 

– Kommer med 3G i år

Det er et sitat. UBS eler hva de heter har sikkert sagt dette. Leste ikke så nøye igjennom artikkelen, men det er bra at det kommer forbedringer til iPhonen! Den mangler jo en del ting den kunne hatt. B.l.a bedre kamera, 3G, MMS, videosamtaler, og sikkert mye annet!

Lenke til kommentar
Vi må jo faktisk ty til ulovligheter for å få den til å fungere her

 

Kan du ikke nevne ulolighetene du prater om i samme slengen?

eller?

 

 

Når du "låser opp" en iPhone i Norge, eller bare benytter den her i landet for den sakensskyld så har du jo alt brutt en rekke lisensavtaler.

 

hater å si det, men å prøve å levere det budskapet er nok bortkastet tid. jeg snakker av erfaring...

Lenke til kommentar
Når du "låser opp" en iPhone i Norge, eller bare benytter den her i landet for den sakensskyld så har du jo alt brutt en rekke lisensavtaler.

 

Så da mener du det ikke er lovlig å benytte en iphone i norge en gang?

Du er klar over at det selges ulåste iphones?

 

Man inngår heller ingen avtale om bindingstid når man kjøper en iPhone.

Lenke til kommentar
Når du "låser opp" en iPhone i Norge, eller bare benytter den her i landet for den sakensskyld så har du jo alt brutt en rekke lisensavtaler.

 

Så da mener du det ikke er lovlig å benytte en iphone i norge en gang?

Du er klar over at det selges ulåste iphones?

 

Man inngår heller ingen avtale om bindingstid når man kjøper en iPhone.

 

Tenker du da på de ikke låste som ble solgt i Tyskland?

Nå tviler jeg på at noen i det hele tatt vurderer å betale (hvor mye var det, 7'000? 10'000?) for å få en ikke låst iPhone.

Når du skaffer en iPhone (om det ikke er den dyre som ble solgt i Tyskland, vet ikke om den selges lengre engang) så godtar du en EULA, lisensavtale da du skaffer deg produktet og denne brytes i det du "hacker" slik at du får benyttet norske sim-kort osv..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...