Gå til innhold

Anmeldelse av Lost Odyssey


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette hadde jeg aldri trodd!! 10/10 :D Gleder meg ikke akkurat mindre etter denne anmeldelsen, som var veldig bra skrevet! Syns også det er fint at anmelderen ikke trekker ved at det er noen tekniske feil, men ser isteden på helheten og hva han sitter igjen med etter spillet er ferdig. Historien virker jo helt fantastisk! Tipper dette blir et av de mest undervurderte spillene noensinne etter min mening ihvertfall!

Lenke til kommentar

Hvorfor hadde dere ikke trodd at Lost Odyssey skulle få så høy karakter? Mistwalker er et spillselskap med kjente folk som f. eks Hironobu Sakaguchi og Nobuo Uematsu, som jobbet i Squaresoft/Square-Enix før. Med geniale folk som dette var spillet dømt til å bli bra.

Endret av Vorpal
Lenke til kommentar
Noen som har noen formeninger om hva som er best av dette og Mass Effect? Har bare råd til ett av dem om gangen. :(

 

Bra omtale forresten.

 

Litt vanskelig å sammenligne de 2 spillene siden de har så forskjellige spillmekanikk. Lost Odyssey er vel en ren videreutvikling av de originale Final Fantasy spillene med rene turbaserte og tilfeldige kamper. Mass Effect derimot er mer action orientert 3. persons skytespill med lagbasert taktikk.

Begge 2 har en episk historie da og jeg tror du vil bli fornøyd uansett hvilket du ender opp med å kjøpe.

Lenke til kommentar
Hvorfor hadde dere ikke trodd at Lost Odyssey hadde fått så høy karakter? Mistwalker er et spillselskap med kjente folk som f. eks Hironobu Sakaguchi og Nobuo Uematsu, som jobbet i Squaresoft/Square-Enix før. Med geniale folk som dette var spillet dømt til å bli bra.

 

På gamerankings har spillet "bare" 78,4% etter 29 anmeldelser, så det er ikke spesielt høyt. Men jeg er overbevist om at jeg kommer til å elske det noe sykt!

Endret av SirKenneth16
Lenke til kommentar
Hvorfor hadde dere ikke trodd at Lost Odyssey skulle få så høy karakter? Mistwalker er et spillselskap med kjente folk som f. eks Hironobu Sakaguchi og Nobuo Uematsu, som jobbet i Squaresoft/Square-Enix før. Med geniale folk som dette var spillet dømt til å bli bra.

Det var vel det at vi alltid må sammenligne med andre karakterer xD. Men denne anmeldelsen her var ihvertfall ikke dårlig.

Lenke til kommentar
Hvorfor hadde dere ikke trodd at Lost Odyssey hadde fått så høy karakter? Mistwalker er et spillselskap med kjente folk som f. eks Hironobu Sakaguchi og Nobuo Uematsu, som jobbet i Squaresoft/Square-Enix før. Med geniale folk som dette var spillet dømt til å bli bra.

 

*host* blue dragon *host*

 

kanskje derfor.

 

Er nå godt ut i tredje disk i lost odyssey og jeg liker dette veldig godt. Men at dette skal ha 10 av 10 er kanskje litt drøyt. Ekstreme loadetider, en lit treg story, og at mye av storyen blir fortalt i ren tekst er med på å trekke dette ned til en kanskje 8'er i mine øyne.

Battlesystemet og musikken trekker opp selvfølgelig og det er helt uten konkurranse når det gjelder "next-gen" rpg's. Men at konkurransen på nåhverende tidspunkt er dårlig betyr ikke at dette må få full pott..

 

Vil tippe noen må bite i gresset å gi FFXIII en 12 av 10 når det kommer om det skal følge samme skala.

Lenke til kommentar
Det er berre å bøye seg i støvet, Mistwalker har levert eit av tidenes aller beste rollespel.

 

Les mer

 

Sorry, men hva faen? :!: Dette var en helt sinnsyk overraskelse. Jeg har i hvertfall slutta å å prøve å gjette hva dere kommer til å gi spill nå. I det siste har dere systematisk gitt lavere enn snittet, men så kommer bomber som denne og ødelegger statistikken helt :D

Av en eller annen grunn tippa jeg 5-6/10 på denne. Kanskje det er skribentstaben deres som er skyld i dette, føler de har veldig forskjellig smak.

 

Venter fortsatt på min copy, men er sikker på dette er et elsk/hat spill. (Kanskje elsk/mislik?) Det er noen anmeldere som har blitt helt bergtatt og rørt av historien, og det er noen som synes den er teit, ja til og med emo. (VG :mad: )

Håper jeg blir sugd inn av spillets atmosfære!

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Hmm 10 / 10 var overraskende ja, virkelig..

 

Er det virkelig bedre enn Mass Effect? (fikk jo "bare" 9 / 10)

 

 

Av hva jeg har lest rundt på nettet har mener stort sett de fleste at Lost Odyssey er et meget bra spill, men ikke helt når opp dit som Knights of the Old Republic og Mass Effect gjorde.

 

Hadde mer regnet med 8 / 10, toppen 9 / 10 (da Mass Effect "bare" fikk 9 / 10)

Dere pleier jo å være veldig strenge med 10 / 10 poengene, derfor stusser jeg litt over at de fleste andre (både norske og internasjonale) sidene gir det mer terningkast 5 og (8 / 10) og mener det ikke er like bra som Mass Effect, og her så er låter visst pipa stikk motsatt

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

10 av 10 !!!?! Jøsses, når var det sist?

 

Men RPG ... ? Dersom det er veldig lineært med masse filmsekvenser blir det jo veldig nærme "Adventure" ... eller ?

 

Uansett stemning så blir jeg personlig lite revet med når jeg må følge en lineær rute i et spill. Men, jeg er vel en litt snodig type, jeg liker ikke å sitte å se på filmer på TV'en heller.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...