Gå til innhold

Nå kommer Iphone-programmene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme at jeg ikke har hatt gleden av å teste en iPhone selv, men etter som jeg har forstått har den mulighet for å sende e-post. Og kan en legge inn video/bilder/lyder der holder det for meg.

 

Tror også en etterhvert som mobilene blir mer og mer internett-integrerte, vil det bli en dreining mot å sende e-poster foran det p sende sms/mms. Om det også kommer støtte for lynmeldingstjenester (MSN ol.) i disse 3. partsprogrammene, kommer dette nok også til å dekke de flestes behov bedre. Vil i alle fall være rimeligere enn å bruke mms/sms (betale pr. datatrafikk), og vil også være mye enklere å integrere med kommunikasjonsbruk på pc-en.

Lenke til kommentar

Vil bare si at jeg ikke har en iPhone selv, men har planer om å kjøpe en.

Hvis man har lest LITT om emnet, så vet jo alle at den mangler feks 3G støtte. Men den har EDGE. 9 av 10 steder jeg er hvor jeg bruker telefonen, så har jeg WLAN eller EDGE, da trenger ihvertfall ikke jeg noe mer.

Kamera og mms støtte har de ikke som standard, men dette kan ordnes via 3.parts programmer. Det er også en smal sak for Apple å legge dette inn i en senere oppdatering. Ett stort pluss jeg ser i forhold til SE og Nokia er at Apple faktisk lanserer oppdateringer jevnlig, med større endringer og bugfixes. Jeg tror denne telefonen med tid kommer til å bli om mulig veldig mye bedre enn den er i dag.

Lenke til kommentar
vel vel, så var det for dem å droppe operatørlåsingen så kanskje...

 

meh, går heller for neo eller android jeg, eplet finner alltids en måte å låse brukeren...

 

Det har jo blitt like enkelt å låse opp telefonen som å surfe på nettet, tre klikk så er du i boks.. Ingen låser, alt er fint. Grunnen til at jeg vil ha den, er pga skjermen egentlig. Perfekt til film og sånn på reise.

Lenke til kommentar
vel vel, så var det for dem å droppe operatørlåsingen så kanskje...

 

meh, går heller for neo eller android jeg, eplet finner alltids en måte å låse brukeren...

 

Det har jo blitt like enkelt å låse opp telefonen som å surfe på nettet, tre klikk så er du i boks.. Ingen låser, alt er fint. Grunnen til at jeg vil ha den, er pga skjermen egentlig. Perfekt til film og sånn på reise.

 

og så må en gjennom samme greia igjen når det kommer en ny oppdatering...

 

nei pokker heller...

 

jeg foretrekker å kunne velge mobil og operatør mer eller mindre uavhengig av hverandre...

 

pokker heller, jeg betaler gjerne litt ekstra bare for å få tilgang på ett spesifikk mobilnett.

 

men dette er uansett ikke noe vekkelsesmøte, jeg trenger for pokker ikke å bli omvent til det hellige eples religion...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Man er ikke nødvendigvis omvendt til "det hellige eples religion" selv om man mener iPhone er en god telefon i hacket versjon.

 

Men trenden ser ut til å bli at når det kommer ny oppdatering til telefonen, så venter man et par dager, kobler telefonen til iTunes, trykker update, venter 4 minutter til den er oppdatert, lukker iTunes, åpner opplåsingsprogrammet, trykker på én knapp og så er man der man var med oppdatert software. Mao. omtrent like tungvint som å oppdatere en SE eller Nokia, og tusen ganger enklere enn å oppdatere en WM-mobil.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

men om apple ikke var så fordømt bestemt på at telefonen skulle være låst til en operatør så hadde ikke opplåsingen vært nødvendig. men kunne bare kjøpt den ulåst fra apple, stappet i ett sim kort og kost seg.

 

derfor mener jeg at det å akseptere tredjeparts opplåsing som en brukbar løsning er å ta del i "religionen".

Lenke til kommentar

Nei, man kan jo fortsatt hate at telefonen kommer låst og mene at styret i Apple med Jobs & co er noen tullinger. Man har jo kjøpt den fordi den dekker behovet man har mye bedre enn alle andre telefoner gjør det. Hadde andre produsenter produsert tilsvarende telefoner skulle jeg selvfølgelig boikottet Apple, men jeg vil meg ikke så vondt at jeg kan ta til takke med Symbian eller WM bare pga. prinsipper.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...