Gå til innhold

Slutt på tregheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hvordan skal 5400rpm HDD være slutten på trege MP3-spillere? HDD bruker fortsatt mer strøm, er tregere og tåler mindre enn flashminne, så slutten er at flashminne blir større og utraderer HDD. :thumbup:

5400rpm er faktisk banebrytende raskt på 1,8". Tidligere har 4200rpm vært det raskeste for så små disker.

 

61 MB/s er også svært imponerende til å være en så liten harddisk. De som har små bærbare med 1,8" disk vil sikkert få en kraftig ytelseforbedring ved å oppgradere fra sin gamle 1,8" til denne. (Men neppe så bra som de svært mye dyrere raske SSD'ene).

 

For mp3-spillere tror jeg ikke det betyr noe særlig fra eller til. Det er nok mest markedsføringsprat. Hverken aksesstid eller båndbredde er noe problem for dette bruksområdet selv med de tregeste 1,8"-diskene.

 

Ellers så er jeg enig i at SSD er i ferd med å ta en kraftig forbikjøring på 1,8" harddisker. SSD blir nok enerådende for den størrelsen om bare et par år.

Lenke til kommentar

Dei har ikkje gitt seg på harddiskbaserte spelarar endå nei, eg har gått heilt over til flash. I dag får du 16GB-kort, har du i tillegg 2-8GB innebygd minne er du opp i 20GB. 32GB og 64GB-kort er nok ikkje så langt vekke heller. På ein litt større mediespelar primært til film er det kanskje greit sidan det er nødvendig med litt større plass, men på ein mp3-spelar ser eg ikkje poenget med å ha avsindig lagringskapasitet. Det er i tillegg ein potensiell feilkjelde, med flash er det knapt ein bevegelig del i spelaren.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...