Gå til innhold

Gjør plass for ny Centrino


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ønsker meg økt batterilevetid!

Større batterier ser da ut til å være løsningen.. Synes ikke at den egentlige batterilevetiden har blitt veldig mye bedre de siste årene til tross for ny batteriteknologi. Alle skryter, men ofte må PCen være mer eller mindre avskrudd for å oppnå levetidene man oppgir...

 

Ellers er det jo bra at Intel oppdaterer og inkluderer ny teknologi, rent teoretisk skal vel en nedskalering også gjøre bra mht batterilevetid?

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Jeg frykter at mange produsenter av bærbare vil velge denne pakkeløsningen for å få det nye Centrino-klistremerket fremfor å velge komponenter mer fritt etter det de mener gir kundene mest for pengene. F.eks nettverkskort med Broadcom-kontroller hvis de vil det og nvidia brikkesett hvis de vil det.

 

Det store fokuset som utvilsomt kommer på klistremerkene vil fjerne fokus fra en sunn konkurranse på komponenter fra ulike leverandører.

Lenke til kommentar

Det tror jeg skal gå bra uten at jeg er sikker. Sjekk om det finnes nye utgaver av den bærbare PCen din som leveres originalt med de nye prosessorene. Gjør de det så kan du sikkert oppatere bios og putte inn den nye prosessoren.

 

Redigert: NEI, det ser ut som de nye modellene kommer med 1066 FSB og det støtter neppe den gamle bærbare PCen din. Se fullstendig liste her.

 

Kun de lavt klokkede 10W-modellene kjører på 800 FSB.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det tar nok litt tid før bærbare med den pakkeløsninga lanseres og leveres. Jeg vil tippe ca en måned før de aller første dukker opp og 3-4 måneder før utvalget begynner å bli godt.

 

Apropos Lenovo N200 ville jeg gått for denne versjonen til 4995 kr. Prosessoren er nesten den samme. (2 kjerner, 64bit, 1,5 vs 1,6 GHz, 1MB vs. 2MB L2 cache, 533 FSB vs. 667 FSB osv.)

Lenke til kommentar

Men det er jo en core duo... vil ikke en core2 være et bedre valg? Har muligens tenkt å kjøre vista på den (med mer minne seff). Har selv en Core duo T2400 i min laptop, og den er egentlig ligg i spakeste laget.

 

Har selvfølgelig vurdert den modellen du nevner veeeeldig nøye, og hadde egentlig tenkt å gå for den, men trodde kanskje core2en ville gi litt ekstra?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Nope, Den gode nyheten er at Dual Core Pentium ikke er det samme som Core Duo (Yonah). Dual Core Pentium er basert på Merom-kjernen og er dermed en Core 2-prosessor selv om navnet får den til å høres kjipere ut.

 

Mer info om den prosessoren finner du hos Wikipedia. Blant annet har den 64bit, noe ingen Yonah-prosessorer har.

 

Mer info her.

 

Jeg vurderer Dual Core Pentium T2330 til å være ganske likeverdig med Core 2 Duo T5250.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...