Gå til innhold

– «CliffyB» er en tosk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er pc-versjonen, a og y finnes da på tastaturer, games for windows live har achievements, og menyen er annerledes.

 

Uansett, villedende tittel, jeg oppfattet det slik at noen mente dette om han, og ikke en vennlig spøk mellom kolleger.

 

Ooooog, hovedfokuset ligger nok på konsoll, er ikke annonsert til PC enda, men en vet jo at det kommer.

Lenke til kommentar
PC spilling døde for meg for en 2 år siden..

Nå får jeg spill med høy oppløsning pluss mulighet til å spille online rett i sofaen godt plassert foran en 43" skjerm!

Og viktigst av alt, ingen form for installasjoner, drivere, patcher, kræsj eller bekymringer om spillet skal fungere på min hw

Og med PC kan jeg gjøre akkurat det samme. Bare med bedre grafikk,fysikk etc. :D

Selvfølgelig blir det dyrere, men man får hva man betaler for. :)

Og feil på HW etc. er ikke noe som bare gjelder PC. Hvem har ikke fått med seg hvor mange som har problemer med feks. xboxen sin og må sende inn hele sulamitten for å få fikset det.

Lenke til kommentar
Litt 'Se & Hør'-artikkel spør du meg. I mine øyne kan PC-spilling kun overleve på MMO's, der det vil være best (over konsoll). Piratkopiering ødelegger for mye for pc-markedet.

Kun MMO's? Hva med strategispill. Du vet, det er ikke gitt at alle er enige i at kun MMO's gjør seg bedre på PC enn konsoll. Noen synes førstepersons skytespill gjør seg bedre på PC enn konsoll etc etc. Så den utalelsen der er vel litt drøy. Og dette med piratkopiering er dessverre sterkt overdrevet fra bransjen. Piratkopieringen har ikke så voldsomt å si. Joa, piratkopiering skjer i større grad med PC-spill enn konsoll-spill. Men så ille er det ikke at PC-spillindustrien holder på å gå under.

Lenke til kommentar
Litt 'Se & Hør'-artikkel spør du meg. I mine øyne kan PC-spilling kun overleve på MMO's, der det vil være best (over konsoll). Piratkopiering ødelegger for mye for pc-markedet.

Kun MMO's? Hva med strategispill. Du vet, det er ikke gitt at alle er enige i at kun MMO's gjør seg bedre på PC enn konsoll. Noen synes førstepersons skytespill gjør seg bedre på PC enn konsoll etc etc. Så den utalelsen der er vel litt drøy. Og dette med piratkopiering er dessverre sterkt overdrevet fra bransjen. Piratkopieringen har ikke så voldsomt å si. Joa, piratkopiering skjer i større grad med PC-spill enn konsoll-spill. Men så ille er det ikke at PC-spillindustrien holder på å gå under.

Poenget mitt er ikke hva det er 'best' å spille på, men hvordan markedet skal overleve. Jeg er helt enig med deg i at strategispill og skytespill egner seg best på PC, men spørsmål er hvor lenge dette kan fortsette når stadig flere utviklere trekker seg fra ikke-MMOspill pågrunn av piratkopiering (eksempel: Funcom).

 

Det er mange måter å unngå dette, som feks. online login eller veldig bra multiplayer-del som tiltrekker kjøpere.

Lenke til kommentar
Det er pc-versjonen, a og y finnes da på tastaturer, games for windows live har achievements, og menyen er annerledes.

Jeg har aldri sett et tastatur med gul Y og grønn A.

 

Og jeg har aldri sett en som har gullabonnement men aldri spiller live og som klager når folk snakker om dama hans over meldinger på xbl klokka 7 på morningen.

 

 

Eller har jeg det.

Uansett, totalt irrelevant for denne tråden Amored, fint du ødelegger for oss andre ihvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Poenget mitt er ikke hva det er 'best' å spille på, men hvordan markedet skal overleve. Jeg er helt enig med deg i at strategispill og skytespill egner seg best på PC, men spørsmål er hvor lenge dette kan fortsette når stadig flere utviklere trekker seg fra ikke-MMOspill pågrunn av piratkopiering (eksempel: Funcom).

Det er mange måter å unngå dette, som feks. online login eller veldig bra multiplayer-del som tiltrekker kjøpere.

Feil. Konsoll velges av mange fordi det er enklere å bruke. Derfor vil mye av spill utviklingen gå mot konsoll fordi kundemassen er større (masse tanter og onkler der ute). Store MMO spill vil ettehvert også komme til konsoll.

Som du selv sier, vil man unngå piratkopiering ved online login etc. Bare se på Steam. Så det er ikke "problemet".

PC er klart det mest fleksible underholdningsverktøyet, kan gjøre alt en konsoll kan og så uendelig mye mer. Du må faktisk ha en PC for å kunne lage spill til konsoller...

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Litt 'Se & Hør'-artikkel spør du meg. I mine øyne kan PC-spilling kun overleve på MMO's, der det vil være best (over konsoll). Piratkopiering ødelegger for mye for pc-markedet.

Kun MMO's? Hva med strategispill. Du vet, det er ikke gitt at alle er enige i at kun MMO's gjør seg bedre på PC enn konsoll. Noen synes førstepersons skytespill gjør seg bedre på PC enn konsoll etc etc. Så den utalelsen der er vel litt drøy. Og dette med piratkopiering er dessverre sterkt overdrevet fra bransjen. Piratkopieringen har ikke så voldsomt å si. Joa, piratkopiering skjer i større grad med PC-spill enn konsoll-spill. Men så ille er det ikke at PC-spillindustrien holder på å gå under.

Poenget mitt er ikke hva det er 'best' å spille på, men hvordan markedet skal overleve. Jeg er helt enig med deg i at strategispill og skytespill egner seg best på PC, men spørsmål er hvor lenge dette kan fortsette når stadig flere utviklere trekker seg fra ikke-MMOspill pågrunn av piratkopiering (eksempel: Funcom).

 

Det er mange måter å unngå dette, som feks. online login eller veldig bra multiplayer-del som tiltrekker kjøpere.

 

Om det er stadig flere utviklere som trekker seg er ikke så relevant, sålenge det er enda flere utviklere som kommer til. Så er det slik at det er ferre utviklere enn før på PC? At folk elsker å gi skylde til dommeren, uflaks, piratkopiering whatever er ikke noe nytt, noen spill selger dårlig, det kan det være foskjellige årsaker til, ofte er det lett å skylde på en ytre faktor.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ikke akkurat en overraskelse at Epic fremdeles satser på PC. Det er jo den største plattformen for de. Nå har de jo lisensert Unreal Engine til flere PC-utviklere.

 

Det er på PC selve kjernen til spillutvikling utvikler seg. Selv om konsoller i og for seg er en kraftig plattform, er det ingen som helst utvikling mens plattformen er i omløp. Skal Epic leve videre på deres lisenser og motorer, må de først utvikle den på grunnlag av teknologier som PC-plattformen bringer.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Poenget mitt er ikke hva det er 'best' å spille på, men hvordan markedet skal overleve. Jeg er helt enig med deg i at strategispill og skytespill egner seg best på PC, men spørsmål er hvor lenge dette kan fortsette når stadig flere utviklere trekker seg fra ikke-MMOspill pågrunn av piratkopiering (eksempel: Funcom).

 

De skylder på piratvirksomhet, men den egentlige grunnen til at alle skal satse på MMO nå, er fordi regnestykket €10 / mnd x10 000 000 virker veldig fristende på mange. I tillegg er MMO-forretningsmodellen veldig lommebokvennlig, siden det da ikke forlanges at man skal lage patcher osv. bare på det overskuddet man får fra engangssalg av spill.

Lenke til kommentar

Veldig snilt av Rein å uttale seg om dette. Hadde en liten stund stor frykt for at Epic skulle bli det neste store selskapet til å dolke oss trofaste PC-spillere (det finnes faktisk PC-spillere som KJØPER spillene). Jeg eier både Gears of War og UT3 (Limited Edition), begge to kjøpt og betalt med dyrebare penger.

 

Uansett, fint å høre at de ikke har tenkt å dumpe PC-en, da den klart er best for Epic's type spill. FPS på konsoll er moro nok, det - men det må sies å være best på PC (på samme måte som bil-, sport- og slåssespill er overlegent på konsoll).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...