Gå til innhold

Microsoft kutter ut HD DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På den ene siden var det altså smart av Microsoft at HD-DVD-spilleren var ekstern, slik at det ikke går ut over X-box som sådan. På den andre siden: Hvordan hadde det gått for HD-DVD hvis alle X-box 360 hadde blitt solgt med intern HD-DVD-stasjon?

 

Den mangelfulle satsingen viser kanskje bare at Microsoft har vært usikre på HD-DVD helt fra starten.

 

Det var vel en av de siste spikerene i kista ?....

Vi får se hvor mange flere det er plass til! :)

 

Edit: Jeg prøvde å lage to poster, men den andre posten min (svar på idos) kom ikke som en separat post! Hva skjer, hw.no? To poster innenfor samme minutt = én post?

Endret av eha
Lenke til kommentar

At det er kvelden for HD DVD er vi vel alle enige om, fikk mitt drev for knappe 1000,- i sin tid og har sett eit par håndfullet HD DVD på den. Godt kjøp, og filmene min har eg jo selvfølgelig fortsatt.

 

 

Men igjen så sørger jo PS3`en min for at eg fortsatt henger med videre i HD-eraen.

Lenke til kommentar
Ikke alle som har gitt seg med HD DVD.

 

Birger :)

Er vel helst laggertømming rettet mot tekno-idioter. Kan ikke forestille meg at nå som HDDVD er dødt at noen fortsetter å satse på formatet.

 

er det en bra ting at Blu-ray går av med seieren eller ville vi heller hatt HD DVD ??

Kommer an på. HDDVD er/(var?) mer åpen, og hadde ikke soner, men nå har bare ca 30% av BD-filmene soner. HDDVD var også billigere og kunne produseres med mye av det eksisterende utstyret, men BD var teknisk bedre med høyere kapasitet og overføring. Dessuten så gir vel hardcoating-kravene til BD lite riper (data blir lagret nærmere overflaten enn på (HD)DVD) overflaten). Gudene vite hvor lenge Resistance hadde ligget løst i coveret, men ikke en ripe å se! Og ser man ikke ripene går det som regel bra .

 

EDIT:

Hva vil nå skje med 360 da? Vil det bli slik at spillene kommer på 16dvd plater fremover? Ikke det at jeg skal ha 360, jeg skal uansett ha ps3, men lurer bare.

16 plater er vel å overdrive litt, men vi har allerede sett spill på 3 og 4 disker, Blue Dragon og Lost Odyssey respektivt. Men vi kan nok vente oss flere spill på mer enn én plate til 360.

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål, kom til å tenke på noe her.. Det at de forskjellige produsentene nå gir opp HD-DVD, hvem eier rettighetene og patentene? Er det mulig at kineserne kaster seg over HD-DVD og produserer råbillige spillere og plater, jeg mener dersom royalties/lisensavgifter omtrent er ikke eksiterende nå ettersom "alle" har trukket seg..

Lenke til kommentar

Det ryktes at disse spillerne dumpes i pris til 49,99$ (=~270kr). Til sammenligning koster den billigste eksterne DVD-spilleren i prisguiden 374 kr.

 

Den har USB tilkobling og kan brukes sammen med PC også.

 

Det var vel en av de siste spikerene i kista ?....

Kista ligger vel under 6 fot jord allerede så den spikeren kan gjerne brukes et annet sted.

 

Edit: Jeg prøvde å lage to poster, men den andre posten min (svar på idos) kom ikke som en separat post! Hva skjer, hw.no? To poster innenfor samme minutt = én post?

Jepp, det stemmer.

 

Kindings: Det finnes flere HD-formater enn de to kjente. Blant annet et kinesisk format som jeg ikke husker navnet på nå men det er basert på dobbeltlags DVD-plater kodet med VC1. 8,5 GB er nok til ca 85 minutter med 1080p så alt unntatt korte filmer må fordeles på flere plater eller få økt kompresjon.

 

Her er en oversikt over konkurrerende teknologier.

Lenke til kommentar
På den ene siden var det altså smart av Microsoft at HD-DVD-spilleren var ekstern, slik at det ikke går ut over X-box som sådan. På den andre siden: Hvordan hadde det gått for HD-DVD hvis alle X-box 360 hadde blitt solgt med intern HD-DVD-stasjon?

 

Da hadde nok ikke xbox 360 blitt lansert så tidlig til den prisen den ble lansert til.

 

Det var jo blu-ray som forsinket ps3, og som nok fordyret den også (det og det faktum de la opp ps3 til å bli en multimediamaskin og ikke bare en spillkonsoll).

 

Men den gamblingen fra Sony har lykkes. Og ps3 seiler nå fram som den maskinen å ha i stuen. Både for film og for spill. Men jeg har uansett mer lyst på en wii.

Lenke til kommentar
Hva vil nå skje med 360 da? Vil det bli slik at spillene kommer på 16dvd plater fremover? Ikke det at jeg skal ha 360, jeg skal uansett ha ps3, men lurer bare.

 

MS sa jo helt fra starten av at X360 aldri skulle få spill levert på HDDVD plater uansett, så akkurat spillsituasjonen til MS har ikke forandret seg nevneverdig. Alt MS trenger for å komme "på rett kjøl igjen" er å gi ut en ekstern blu-ray addon...

Lenke til kommentar
På den ene siden var det altså smart av Microsoft at HD-DVD-spilleren var ekstern, slik at det ikke går ut over X-box som sådan. På den andre siden: Hvordan hadde det gått for HD-DVD hvis alle X-box 360 hadde blitt solgt med intern HD-DVD-stasjon?

 

Da hadde nok ikke xbox 360 blitt lansert så tidlig til den prisen den ble lansert til.

 

Det var jo blu-ray som forsinket ps3, og som nok fordyret den også (det og det faktum de la opp ps3 til å bli en multimediamaskin og ikke bare en spillkonsoll).

 

Men den gamblingen fra Sony har lykkes. Og ps3 seiler nå fram som den maskinen å ha i stuen. Både for film og for spill. Men jeg har uansett mer lyst på en wii.

 

Jepp! Og ikke nok med det så kunne ikke Xbox bruke HD-dvd drevet til spill og da var den egentlig dødsdømt dagen PS3 ble lansert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...