Gå til innhold

Mer dokumentasjon fra AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er så snodig at det bare er Linux det mases om her?

 

Tror dette er skritt i riktig retning når det gjelder det meste, mange av dagens drivere er ineffektive i forhold til hva maskinvaren egentlig takler.

 

Tror AMD tar denne stien rett å slett fordi dette er fremtiden, om Intel og Nvidia ikke gjør noe her så blir det et større tap for de.

Ser ut for meg at AMD prøver å satse i bredden.

Lenke til kommentar
De må jo gjøre noe for å vinne tilbake kjøpernes tillitt etter Nvidia's angrep på borgen.

De har også en god mulighet til å ta de igjen. Nvidia er greit, men imponerende er det ikke. Mange får ennå problemer med 8800-serien, for eksempel.

 

Mange har problemer med Windows også, det kalles brukerfeil.

Lenke til kommentar

Du tar ikke feil...

 

 

Nydelig at AMD frigir mer dokumentasjon og spesifikasjoner. Jeg håper de fortsetter og frigir så godt som all dokumentasjon (som er relevant), slik at AMD-drivere til Linux blir virkelig gode. Dette vil isåfall legge press på nVidia som må da svare med et eller annet. (dette tjener oss forbrukere på!)

 

Men hvor blir det av drivere for HD 3000-serien?? (har jeg gått glipp av noe?)

Lenke til kommentar

Jeg for min del har foretrukket nvidia kort lenge, men da jeg prøvde det integrerte ati skjermkortet i min nye pc og så driveren der må jeg innrømme jeg ble litt småforelsket. Jeg har ikke opplevd den geek følelsen der på ei stund så det var en velkommen forandring. Definitivt ati skjermkort høyest på listen. Da kan jeg kjøre 4 skjermer fra htpc'n ;)

Lenke til kommentar
Du tar ikke feil...

 

 

Nydelig at AMD frigir mer dokumentasjon og spesifikasjoner. Jeg håper de fortsetter og frigir så godt som all dokumentasjon (som er relevant), slik at AMD-drivere til Linux blir virkelig gode. Dette vil isåfall legge press på nVidia som må da svare med et eller annet. (dette tjener oss forbrukere på!)

 

Men hvor blir det av drivere for HD 3000-serien?? (har jeg gått glipp av noe?)

 

Kommer ut en ny artikkel imorgen som tar for seg hva som kommer i nær fremtid på skjermkort fronten. Da blir HD 3000, så vel som HD 4000-serien nevnt :-)

Lenke til kommentar

Dette har potensiale til å bli veldig bra. og det vil nesten garrantert føre til at min neste skjermkort kommer fra amd/ati. Når det er sagt tar det dessverre ganske lang tid å utvikle bra skjerkortdirvere så jeg tipper det i hvertfall går ett år før vi ser gode stabile drivere for både 2D og 3D.

 

Det jeg kanskje synes er mest spennende med dette er at det muligens kan ta 3D desktop på linux til et helt nytt nivå. AIGLX/Compiz utvilkere vil kunne fikse driver relaterte bugs rett i driveren i stede for å jobbe seg rund problemet med lite optimale løsninger som tar lang tid. De vil også kunne få mye bedre tilgang til div funksjoner som gir rom for nye og kule effekter.

 

Håper nVidia føger etter AMD på dette området!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...