Gå til innhold

GeForce 9-serien er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hyggelig pris

Syns ikke dette stemmer helt, med tanke på at det ligger i samme priskategori som 8800gt og ati 3870 serien....

 

hyggelig pris

Syns ikke dette stemmer helt, med tanke på at det ligger i samme priskategori som 8800gt og ati 3870 serien....

men så lenge dette kortet har 64 stream prosessorer så gleder jeg meg til å se vidre i toppmoddelene i denne 9xxx serien :) evt hvordan skjermkortene i budsjett klassen blir :)

Lenke til kommentar

blir spennende å se hvordan 9800gt yter. Og koster...

det var en solid økning i ytelse fra 7800gt til 8800gt, kan jo håpe at det blir tilsvarende ytelsesøkning på 9800gt.

Men ser skummelt ut med tanke på pris da.. når de prissetter denne til 1350kr, lurer jeg på hva 9800serien kommer til å koste. samt gtx'n. tviler på at man får den til 3000kr

Lenke til kommentar

Et insekt har sneket seg inn i bildeteksten:

 

"MSIs bidrag til GeForce 8600 GT-familien"

 

Prisen som ble oppgitt i går, fra 1600 kr, var som mange påpekte for høy. Det er godt å se at prisen jekkes ned til et realistisk nivå fra 1350 kr. Skulle ikke forundre meg om vi ser disse til 1200 kr om noen få uker.

Lenke til kommentar

AnandTech har gjort en test med 9600GT vs. HD3870

 

De bruker nyeste driver både fra nVidia (FW 174) og AMD (Cat 8.2)

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3235&p=2

 

At nVidia sin GPU med 64 stream prosessorer klarer å holde godt følge (resultatene er ganske identiske, de vinner hver sine tester...) med ATI's 320 stream prosessor arkitektur illustrerer hvor effektiv arkitekturen til nVidia er sammenlignet med ATI sin.

 

Strømforbruket er ganske identisk. 3870 har et par watt mindre i idle, fordi brikken har aktivert PowerPlay. I load så bruker 9600GT et par watt mindre enn 3870.

3870 bruker 55nm prosess, 9600GT bruker 65nm prosess.

post-22436-1203690363.gif

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Jeg må inrømme at jeg blir helt forvirra i skjermkortmarkedet nå, og jeg ser på meg selv som en med mye peiling på data.

 

Nvidia kommer med et nytt skjermort, geforce 9 serien, mens det fortsatt er kort i geforce 8 serien som yter bedre.

 

I tillegg har man xfire og sli, som da antegelivis yter mye bedre enn det nye kortet og muligens det som kommer etter det også.

 

Nei, det blir mye surr for tiden.

Lenke til kommentar

AnandTech har gjort en test med 9600GT vs. HD3870

 

De bruker nyeste driver både fra nVidia (FW 174) og AMD (Cat 8.2)

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3235&p=2

 

At nVidia sin GPU med 64 stream prosessorer klarer å holde godt følge (resultatene er ganske identiske, de vinner hver sine tester...) med ATI's 320 stream prosessor arkitektur illustrerer hvor effektiv arkitekturen til nVidia er sammenlignet med ATI sin.

 

Litt merkelig utsagn. Du kan jo ikke sammenligne de ulike arkitekturene direkte. Det er jo store forskjeller i det man kaller for en «autonom prosessor» innad om man ser på hva slags enheter de inneholder. I tillegg sier du jo ingen ting om klokkefrekvensene på SP-domenene.

Lenke til kommentar

At nVidia sin GPU med 64 stream prosessorer klarer å holde godt følge (resultatene er ganske identiske, de vinner hver sine tester...) med ATI's 320 stream prosessor arkitektur illustrerer hvor effektiv arkitekturen til nVidia er sammenlignet med ATI sin.

 

Litt merkelig utsagn. Du kan jo ikke sammenligne de ulike arkitekturene direkte. Det er jo store forskjeller i det man kaller for en «autonom prosessor» innad om man ser på hva slags enheter de inneholder. I tillegg sier du jo ingen ting om klokkefrekvensene på SP-domenene.

Det er jo det jeg sier...

Antallet Stream Prosessorer har ingenting å si for ytelsen.

Lenke til kommentar

At nVidia sin GPU med 64 stream prosessorer klarer å holde godt følge (resultatene er ganske identiske, de vinner hver sine tester...) med ATI's 320 stream prosessor arkitektur illustrerer hvor effektiv arkitekturen til nVidia er sammenlignet med ATI sin.

 

Litt merkelig utsagn. Du kan jo ikke sammenligne de ulike arkitekturene direkte. Det er jo store forskjeller i det man kaller for en «autonom prosessor» innad om man ser på hva slags enheter de inneholder. I tillegg sier du jo ingen ting om klokkefrekvensene på SP-domenene.

Det er jo det jeg sier...

Antallet Stream Prosessorer har ingenting å si for ytelsen.

 

Men hva er det som gjør nvidia sin arkitektur mer effektiv da? Den yter jo feks ikke mer per watt?

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg må inrømme at jeg blir helt forvirra i skjermkortmarkedet nå, og jeg ser på meg selv som en med mye peiling på data.

 

Nvidia kommer med et nytt skjermort, geforce 9 serien, mens det fortsatt er kort i geforce 8 serien som yter bedre.

 

I tillegg har man xfire og sli, som da antegelivis yter mye bedre enn det nye kortet og muligens det som kommer etter det også.

 

Nei, det blir mye surr for tiden.

 

 

Må si meg enig.. er lysten på et kort til å erstatte det jeg har (Radeon X1600 XT) men lurer veldig på om jeg skal gå for 8800GT , 8800GTS , 9600GT , eller Radeon 3870. Jeg gidder ikke å lese en haug med tester lenger for å finne et passende kort. Men prisen til det nye 9600GT så jo hyggelig ut. Har den nye 9-serien noen spesielle finesser i forhold til 8800GT(S) egentlig? Er det noe de støtter som ikke noe kort fra 8X00 gjør? Eller går det mest på ytelse pr watt e.l?

Lenke til kommentar
Jeg må inrømme at jeg blir helt forvirra i skjermkortmarkedet nå, og jeg ser på meg selv som en med mye peiling på data.

 

Nvidia kommer med et nytt skjermort, geforce 9 serien, mens det fortsatt er kort i geforce 8 serien som yter bedre.

 

I tillegg har man xfire og sli, som da antegelivis yter mye bedre enn det nye kortet og muligens det som kommer etter det også.

 

Nei, det blir mye surr for tiden.

 

 

Må si meg enig.. er lysten på et kort til å erstatte det jeg har (Radeon X1600 XT) men lurer veldig på om jeg skal gå for 8800GT , 8800GTS , 9600GT , eller Radeon 3870. Jeg gidder ikke å lese en haug med tester lenger for å finne et passende kort. Men prisen til det nye 9600GT så jo hyggelig ut. Har den nye 9-serien noen spesielle finesser i forhold til 8800GT(S) egentlig? Er det noe de støtter som ikke noe kort fra 8X00 gjør? Eller går det mest på ytelse pr watt e.l?

 

Og her snakker vi om folk som henger på et dataforum.

 

Er utrolig lett å bli forvirra for tiden. Jeg tipper det er en grunn til det, og at det fatisk er selve målet til diverse produsenter. På en eller annen måte tjener de nok penger rundt denne forvirringen. Jeg har et x1900xt selv, som jeg vurderte å bytte ut, men det er ikke bare bare å finne det "riktige" kortet for tiden.

 

Det skal riktignok ikke mer til enn 1 time på nettet, for å bli oppdatert rundt emnet, men de gjør det ikke akkurat enkelt for folk som ikke har data som interesse.

 

Før i tiden, var det liksom mye mer klart hva som var det beste kortet der ute. Nå er det ikke bare kort det kommer an på , men antall. Jaja, sånn er det vel bare :)

 

Noen som vet når neste toppkort til nvidia kommer ut? ( et som er bedre enn det som r tilgjengelig pr dags dato )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...