Gå til innhold

Ny bok om digitalfoto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"The Digital Photography Book Volume 2" er en ny bok om digital fotografi.

 

Les mer

 

Jeg har den første boken og syns det var bra. Litt ulik andre fotobøker. Går ikke så mye i detaljer. Denne boken forsetter der den forrige sluttet. Kommer trolig til å kjøpe denne også. Scott Kelby har også en litt utradisjonell måte å skrive på. Fokus på humor, men han kan enkelte ganger prøve for hardt.

Lenke til kommentar
Denne boken forsetter der den forrige sluttet.

 

Vil det si at dersom en ikke har Vol.1 fra før bør en i så fall kjøpe både Vol.1 og Vol.2 ?

 

Det er først i vol 2 morderen blir avslørt :cool:

 

I vol 2 er det (etter hukommelsen) en del blitz-tips, feriebildetips og mere som jeg ikke husker helt. Var en lang sekvens med litt spesielle bilder med "How do you make this kind of pictures" . Som nybegynner savnet jeg grunnleggende fototeknikk, men det er vel da dekket i vol1. Må se å få kjøpt meg den.

Lenke til kommentar
Denne boken forsetter der den forrige sluttet.

 

Vil det si at dersom en ikke har Vol.1 fra før bør en i så fall kjøpe både Vol.1 og Vol.2 ?

 

Det er først i vol 2 morderen blir avslørt :cool:

 

I vol 2 er det (etter hukommelsen) en del blitz-tips, feriebildetips og mere som jeg ikke husker helt. Var en lang sekvens med litt spesielle bilder med "How do you make this kind of pictures" . Som nybegynner savnet jeg grunnleggende fototeknikk, men det er vel da dekket i vol1. Må se å få kjøpt meg den.

..og det var hovmesteren, det skjønte man i første kapittel..

 

Har den første boken, og felles for disse er at dette er praktiske tips man kan gå rett ut og bruke direkte! Hver side er et selvstendig tips du kan bruke i en eller flere situasjoner. Tipsene er delt inn i forskjellige temaer, som bryllupsfotografering, reiser, natur etc.

Har man fotografert en stund og lest litt er det begrenset hva man lærer, men en del nyttig er det nok for alle. Det går altså på HVORDAN, ikke så mye hvorfor..

 

Men det beste med bøkene hans er at du ikke trenger å lese perm til perm, du kan gå rett inn i et tema og bruke tipsene direkte, det fungerer kjempebra. Elements-boka hans er utrolig bra!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...