Gå til innhold

Vista SP1-trøbbel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Produsentene av disse programmene prøver nå å finne en løsning på problemene, men det er uvisst om de greier dette før SP1 slippes i mars."

 

kjekt å kanskje lese MS sin KB935796 før man legger ut en artikkel - står da klart og tydelig at det er oppdaterte versjoner klare av nesten alle programmene.....

Lenke til kommentar
Ikke mange program å rope hurra for der.

Uansett, dette har kanskje noe med at de oppdadterer kjernen?

Ikke hatt noe problem med SP1 ennå, men har jo egentlig ikke hatt noe særlig problemer med Vista heller :)

Jeg hadde litt problemer i begynnelsen, men synes også Vista(x64) har fungert relativt bra siden dag 1, det er egentlig ikke mye jeg kan sette fingeren på akkurat nå. I begynnelsen var det litt trøbbel å få inn drivere, men dette er løst for lenge siden.

 

At SPer forårsaker at enkelte programmer og drivere ikke fungerer optimalt lengre er jo ikke akkurat en ny problemstilling.. Alt annet ville overrasket meg, til tross for at MS har testet denne pakken opp og ned ganske lenge nå. Og ettersom de visstnok oppdaterer kjernen, så overrasker det enda mindre... jeg bruker btw ingen av de nevnte programmene, så jeg kunne ikke brydd meg mindre :) Og leverandørene av disse kommer garantert ganske kjapt med oppdateringer for SP1.

Lenke til kommentar
stusset litt i går når jeg plutselig fikk beskjed om at sp1 var klar for installasjon, den er vel ikke lansert enda? jeg har i alle fall ikke gjort noe aktivt for å få tak i den før lansering....

 

:hmm:

 

Det var ikke SP til Office du fikk da? Har sett mange påstå at de har fått SP1 til Vista automatisk i Windows Update, men det har i ettertid vist seg å være SP til Office istedet.

Lenke til kommentar

Jeg var antageligvis heldig som kom unna problematikken med XPsp2. Drev virksomhet på den tiden og la inn SP2 på svært mange installasjoner (50-100?), men fikk aldri et eneste problem. Har muligens noe med at jeg aldri oppdaterte maskiner med "rusk i maskineriet", dvs spyware, virus o.l.

 

Kanskje problemene med Vista SP1 er litt blåst opp? Tipper det er få av brukermassen som kommer til å oppleve problemer.

 

Kjører uansett kun XP på 8 maskiner her i huset og ser ingen grunn til oppgradering foreløpig selv om maskinvaren er god nok. Så får vi se an tiden og avveie fordeler og ulemper underveis.

 

:)

Lenke til kommentar
stusset litt i går når jeg plutselig fikk beskjed om at sp1 var klar for installasjon, den er vel ikke lansert enda? jeg har i alle fall ikke gjort noe aktivt for å få tak i den før lansering....

 

:hmm:

 

Det var ikke SP til Office du fikk da? Har sett mange påstå at de har fått SP1 til Vista automatisk i Windows Update, men det har i ettertid vist seg å være SP til Office istedet.

Offisiell Service Pack 1 for 64Bit Vista :new_woot: er sluppet, fikk min igår kveld:)

Hadde beta testet SP1 RC og måtte avinstallere den først, fungerte helt hundre:)

 

http://www.engadget.com/2008/02/21/microso...-based-systems/

 

Har kjørt 64Bit Vista nå i endel måneder og maskinen har vært fjellstabil^^

Lenke til kommentar
Jeg kan vel neppe kalles den største blodfansen av Vista, men litt assortert programtrøbbel når man lager en service-pack er bare å forvente. Ser ikke på det som spesielt ille.

 

Enig. Har lagt inn SP1 på to Vista x64 maskiner, og det har fungert særdeles bra. Hadde virkelig trodd at det skulle ført til større problemer. Gevinsten er spesielt raskere filkopiering, både lokalt og mot server virker det som. Synes også det virker som OS'et er en tanke "smidigere" i bruk, litt bedre hastighetsflyt.

Lenke til kommentar
Jeg kan vel neppe kalles den største blodfansen av Vista, men litt assortert programtrøbbel når man lager en service-pack er bare å forvente. Ser ikke på det som spesielt ille.

 

AtW

 

Særlig ikke når det er oppdateringer klare til så godt som alle programmene... Men det har jo gått sport i å hate Vista ;-)

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...