Gå til innhold

C64-spill til Virtual Console


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ufattlig blodpris for c64-spill, for det første finnes det knapt spill til c64 som ikke er bedre på amiga/arcade. For det andre får man ganske mange relativt moderne og gode titler for 10 dollar i dag. 40 spenn for ett lusent c64-spill er landeveisrøveri.

 

AtW

De fleste slike spill har også ligget ute på alt fra torrent til vanlig sider. Ingen straffeforfølgende fordi ingen lengre "eier" spilla, og som regel vet ingen hvem som laget de heller :p

Lenke til kommentar

Dritbra at de legger ut gamle c64-spill. :) Men som de fleste andre her synes jeg det var scwindyre priser. :mad: Særlig når man kan få alle spillene gratis på pc. Kommer bare til å kjøpe hvis det er noen av yndlingsspillene mine fra den tiden; Elite, Intenational Karate +, The Last Ninja, Defender of the Crown, Wizball, Kung Fu Master og noen til.

Lenke til kommentar

Knall nyhet, :dribble: jeg har mange titler jeg gjerne skulle sett på wii fra C64, Morgan Kane, The way of the exploding fist, Ghostbusters, Last Ninja Serien, Park Patrol, Choplifter, Great Giana Sisters og en masse spill fra den tiden gameplay var i fokus! 40 kroner synes jeg ærlig talt ikke er så mye jeg da, men man burde kanskje fått mulighet til å kjøpe spill serier for en billigere penge. F.eks. Last Ninja eller Giana Sisters seriene hadde kostet deg 100 lapp :new_woot: eller noe slikt for hele serien, hadde vært ganske greit det. Men det er vel som hun sier hun dama "it's all 'bout the money". :no:

Lenke til kommentar

Det ligger ingen automatikk i at gamle spill blir gratis. Hvis utgiver ikke har sakt at spillet nå er gratis, så er det ikke det.

De aller fleste emulator-spill er ulovlige.

 

Personlig synes jeg prisen for disse spillene var veldig stiv. 40,- er nesten hva jeg betalte for Vampire - Bloodlines over Steam (på tilbud).

Tror også at de fleste nostalgikere vil bli skuffet over disse C64-spillene. Tiden har forandret seg veldig, og de aller aller fleste av disse spillene oppleves i dag som kjedelige og banale.

Lenke til kommentar
Det ligger ingen automatikk i at gamle spill blir gratis. Hvis utgiver ikke har sakt at spillet nå er gratis, så er det ikke det.

De aller fleste emulator-spill er ulovlige.

 

Personlig synes jeg prisen for disse spillene var veldig stiv. 40,- er nesten hva jeg betalte for Vampire - Bloodlines over Steam (på tilbud).

Tror også at de fleste nostalgikere vil bli skuffet over disse C64-spillene. Tiden har forandret seg veldig, og de aller aller fleste av disse spillene oppleves i dag som kjedelige og banale.

 

Ja, du får mange bra titler på steam til 10 dollar. Derfra til 40 kroner er ikke veien lang. Som tidligere nevnt, dette er blodpriser. I tilegg så orker man ikek å ha en wii i all evighet for å beholde de gamle spillene. Må være en billigere måte å få tak i lisenser? De aller felste spilleen finnes sikkert i flashvarianter også.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hildrane du.

 

Hvis dere nubbs tror det var enklere å utvikle spill før i tiden så er det en del som mangler. Har selv assembler programert en 20x40 screenscroller med sprite drivers etc får å få til et typisk sidescrolle shoot'em up... kan love dere at det tok tid. Hadde ikke utviklerverktøy som fins i dag. Ellers er jo hardware'en noe helt annet.

 

1 mhz og 320x200 oppløsning med max 16 farger.....

 

Den gangen kosta vel et typisk c64 spill mellom 50 og 100 spenn og med 25 års prisvekst så er det ikke så ille untatt for fattige jævler da.

 

men det er nostalgien du betaler for.

 

forøvrig så får du alt detta gratis på nett... søk etter ccs64 eller vice.

Lenke til kommentar
Hildrane du.

 

Hvis dere nubbs tror det var enklere å utvikle spill før i tiden så er det en del som mangler. Har selv assembler programert en 20x40 screenscroller med sprite drivers etc får å få til et typisk sidescrolle shoot'em up... kan love dere at det tok tid. Hadde ikke utviklerverktøy som fins i dag. Ellers er jo hardware'en noe helt annet.

 

1 mhz og 320x200 oppløsning med max 16 farger.....

 

Den gangen kosta vel et typisk c64 spill mellom 50 og 100 spenn og med 25 års prisvekst så er det ikke så ille untatt for fattige jævler da.

 

men det er nostalgien du betaler for.

 

forøvrig så får du alt detta gratis på nett... søk etter ccs64 eller vice.

 

Vi "nubbs" registrerer at før kunne en eller to lage et spill på noen måneder. Var det bare at de var så sinnsykt dyktige det da, at de jobbet like bra som et team på flere titalls personer i noen år, som ofte er det som kreves i dag? Det var mindre arbeid å lage spill før. At ting kosta 50 kroner ør ser jeg på som lite relevant, hva så? Mener du vi skal betale fullpris nå?

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...