Gå til innhold

Nå kommer flere hundre gratis Wi-Fi-soner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange trådløs nett ender det med at vi skal ha rundt oss? Finnes det noen kontroll på dette?

 

*Økt båndbredde og stråling på bakenettet for TV-sending etter digitalisering + analoge og digitale radio-sendinger

*Hundretusenvis av private wifi-distribusjonsnett + trådløst utstyr som mus, ringeklokker etc.

*Konkurrerende mobilnett

*Mikrobølger fra et hav av satelitter

*Mange offentlige trådløse Internett-soner

+++

 

Kan dette til syvende og sist være bra for oss?

Lenke til kommentar
Hvor mange trådløs nett ender det med at vi skal ha rundt oss? Finnes det noen kontroll på dette?

 

*Økt båndbredde og stråling på bakenettet for TV-sending etter digitalisering + analoge og digitale radio-sendinger

*Hundretusenvis av private wifi-distribusjonsnett + trådløst utstyr som mus, ringeklokker etc.

*Konkurrerende mobilnett

*Mikrobølger fra et hav av satelitter

*Mange offentlige trådløse Internett-soner

+++

 

Kan dette til syvende og sist være bra for oss?

Jeg tror ikke dette er bra for oss, derfor lagde jeg en slik med passende drakt. Føler meg tryggere med en gang! Anbefales! Funker mot hjernekontrollering også.

Endret av Dofty
Lenke til kommentar
lead codpiece!

Ok det var litt vel usaklig, tror du ikke?

 

Han viser bare at han kjenner cyberpunklitteraturen, f.eks.:

 

"After a hurried breakfast - he had lost time due to the discussion with his wife - he ascended clad for venturing out, including his Ajax model Mountibank Lead Codpiece, to the covered roof pasture whereon his electric sheep grazed. Whereon it, sophisticated piece of hardware that it was, chomped away in simulated contentment, bamboozling the other tenants of the building."

 

fra: "Do Androids Dream of Electric Sheep?" av Philip K. Dick

 

Imponerende!

Lenke til kommentar
lead codpiece!

Ok det var litt vel usaklig, tror du ikke?

 

Han viser bare at han kjenner cyberpunklitteraturen, f.eks.:

 

"After a hurried breakfast - he had lost time due to the discussion with his wife - he ascended clad for venturing out, including his Ajax model Mountibank Lead Codpiece, to the covered roof pasture whereon his electric sheep grazed. Whereon it, sophisticated piece of hardware that it was, chomped away in simulated contentment, bamboozling the other tenants of the building."

 

fra: "Do Androids Dream of Electric Sheep?" av Philip K. Dick

 

Imponerende!

Hehe, artig!

 

Men det jeg mente var at.. ja, bare ta en titt i signaturen til jzono1.

Lenke til kommentar
Jeg ser det poenget: Hvis noen lurer på om folk på diskusjon.no er bekymret for økende radiostråling, så er svaret tydeligvis ikke, evt. hva var spørsmålet igjen.

 

 

Hvor mange trådløs nett ender det med at vi skal ha rundt oss? Finnes det noen kontroll på dette?

 

*Økt båndbredde og stråling på bakenettet for TV-sending etter digitalisering + analoge og digitale radio-sendinger

*Hundretusenvis av private wifi-distribusjonsnett + trådløst utstyr som mus, ringeklokker etc.

*Konkurrerende mobilnett

*Mikrobølger fra et hav av satelitter

*Mange offentlige trådløse Internett-soner

+++

 

Kan dette til syvende og sist være bra for oss?

Lenke til kommentar

Ja til mer straaling! Mer straaling foerer til flere mutasjoner og flere spontane bit-flips i harddisker, saa vi liker straaling. dessverre er ikke straaling av denne typen farlig, og det blir ikke mer kaos i genpoolen av det :(

 

Men fra spoek til alvor - bra at det kommer flere wifihotspots, greit aa komme seg paa nett uten at det blir tregt og/eller dyrt naar man er paa farten.

Lenke til kommentar

Dette er en uting! :mad: Vi vil ikke ha de reklamefinansierte møkkanettene deres ufrivillig tredd nedover hodene. Forestill deg at å surfe på vanlig betalnett (med adblock) er som å se NRK TV. Så ser du for deg hvordan internett med TV3-tilstander! Et helvete uten sidestykke.

 

Men problemet er jo egentlig ikke at nettene blir dårlige å bruke. Saken er jo at alle de som IKKE bruker nettene også er utsatt for den elektroniske strålingen som nettene forårsaker. Og hva vil forårsake mesteparten av strålingen på disse reklamefinansierte nettene? Alle reklamebannerne, selvfølgelig :realmad:

 

Hadde det vært opp til meg, ville jeg bedt disse rike pampene som ønsker å suge penger ut av landets befolkning ved å utsette dem for mengder unødvendig stråling, å ryke og reise!

Lenke til kommentar

Det er svært få som mener denne strålingen er farlig for folk. Dvs, om du befinner deg ~2 cm unna antenna på wifi-boksen kan det kanskje være dumt over lengre tid. Men folk må slutte å bekymre seg.

 

Kloden våres har i all tid vært utsatt for bakgrunnsstråling og annen naturlig stråling - det ble ikke undergang allikevel. Og i tillegg har vi skummel elektromagnetisk stråling i 416-750 THz-området!! Nei, litt wifi fra eller til, gjør liten skade.

 

Det som bekymrer meg mer er egentlig er alle mine naboers nettverks som ødelegger for meg. Er jo helt håpløst å sitte på 802.11b/g-nettet når alle sammen skal sende på 3 ulike kanaler :(

Lenke til kommentar

Og for de som fremdeles ikke er helt sikker, som føler seg dum i aluminiumsfoliehatt, og som er redd for å fryse på ballene med en blysusp, finnes strålingssikkert undertøy med sølvtråder:

http://www.engadget.com/2007/05/20/isabody...hone-radiation/

Ikke helt den bladerunner-stilen jeg hadde håpet på, men WTF, hva gjør vi ikke for å føle oss trygge? :cry:

 

Hint: det er ingen som ser hva du har på hodet når du aldri tar av sykkelhjelmen uansett...

Endret av Gaervern
Lenke til kommentar
Kloden våres har i all tid vært utsatt for bakgrunnsstråling og annen naturlig stråling - det ble ikke undergang allikevel. Og i tillegg har vi skummel elektromagnetisk stråling i 416-750 THz-området!! Nei, litt wifi fra eller til, gjør liten skade.

Det holder ikke mål å ufarliggjøre de nye strålefrekvensene vi har skapt de siste få årene, på grunnlag av at jorden har blitt bombardert med stråling fra universet siden tidenes morgen. Det er ikke samme frekvenser, og alle organismene på planeten har hatt millioner av år på å tilpasse seg den!

 

Utdrag fra fra forskeren Gerard Hyland mener om temaet:

"Vi blir utsatt for en rekke typer elektromagnetiske felter i vårt moderne samfunn, sier Hyland. – Dette er en helt ny form for miljøpåvirkning som vi ikke ble eksponert for i fortiden. Evolusjonen skjedde helt uten de elektromagnetiske frekvensene som brukes i moderne teknologi, og spesielt mobilteknologi. Når levende organismer i sine interne reguleringsprosesser baserer seg på frekvenser som også forekommer i det ytre miljøet, kan indre elektromagnetiske aktiviteter som er avgjørende for liv og helse forstyrres, fortsetter han."

http://www.matoghelse.no/straaling-fra-mob...3153-48598.html

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...