Gå til innhold

Sannheten bak ryktene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler en del selskaper burde ha litt bedre rutine på å informere kunder om nye produkter osv. Selvfølgelig burde de ikke komme med specs osv lenge før produktet kommer. Da vil jo konkurrenter ha et svar imot når produktet kommer. Men de burde bli flinkere på å opplyse om produkter osv litt før. Mange av de som kalles kunder er jo også individer vi kan kalle fans.

 

En annen ting jeg har hatt litt problemer med selv, er at jeg venter på oppdatering av firmware til min SE K850i. Ringte SE kundeservice for noen uker siden og spurt når den ville komme, for jeg vet de akkurat trakk tilbake en oppdatering fra markedet. De fortalt meg da at det skulle komme en i uke 6. En stund siden nå med andre ord. Ellers holder de resten hemmelig.

 

Flere eksempler er jo lekkasjen rundt Battlefield 3. Har ikke noe med mobiltelefoner å gjøre, men hadde jo vært litt kjekt med en liten bekreftelse eller avkreftelse fra DICE. Kommer jo garantert til å kjøpe meg spillet om de lanserer info om det nå eller dagen før. Synes det bare hadde vært litt hyggelig om de hadde tatt såpass vare på fans av spillene deres at de ihvertfall gadd å fortelle oss litt om hva de driver med. Skjønner ikke helt hva de har å tjene på at jeg lurer meg grønn på om det blir fly eller ikke i spillet....

 

...men det er ivhertfall noen av mine tanker rundt lekkasjer av mobiler og spill osv osv osv...

 

...kan forsåvidt nevne det at om Nokia, rent hypotetisk, med vilje lekker bilder av en ny struktur på tastaturet, eller Samsung skal lage en mobil med widescreenskjerm. Så har de garantert folk som følger med på nettet om hvordan disse blir tatt imot. Uansett om dette blir slaktet eller elsket, så dette er jo en utrolig effektiv form for markedsundersøkelse.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...