Gå til innhold

Garmin Nüvifone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som menes er som følger:

 

Trykkfølsom skjerm: Når du fysisk må trykke ned en film som ligger over skjermen. Det er først når du legger et visst trykk på skjermen at den oppfatter en kommando. Du kan dermed ha fingeren liggende på skjermen uten at det skjer noe som helst.

 

Berøringsfølsom: Berøringsfølsom skjerm fungerer på samme måte som berøringsfølsomme taster. Du trenger ikke å trykke skjermen inn. Skjermen reagerer med en gang fingeren din berører skjermen. Teknologien føler varme, elektrisitet, er optisk eller annet.

 

Innad i redaksjonen har vi diskutert dette mye, men ikke kommet frem til et fornuftig fellesbegrep.

 

Jeg kan jo slenge ut et samlebegrep her: Trykkskjermer. Kortere og greiere, og beskriver hva du gjør med skjermen, og ikke hva skjermen oppfatter.

Lenke til kommentar

Dere skriver en sniktitt basert på en dummy med fargeskjerm.

 

Om du har gått deg vekk har telefonen en "hvor er jeg"-funksjon, som forteller deg hvor i all verden du befinner deg
Dette imponerer meg. Har hørt at muligheten til å få se hvor man befinner seg er en funksjon forbeholdt toppmodellene av GPSer.
Lenke til kommentar
Om du har gått deg vekk har telefonen en "hvor er jeg"-funksjon, som forteller deg hvor i all verden du befinner deg
Dette imponerer meg. Har hørt at muligheten til å få se hvor man befinner seg er en funksjon forbeholdt toppmodellene av GPSer.

 

Det er ikke gitt at alle GPS-mobiler har en slik funksjon. I alle fall ikke en som fungerer slik som på frittstående GPS-er. Jeg husker fortsatt da jeg sto med Siemens SXG75 i Hamburgs mørkeste bakgater og ikke klarte å finne ut hvor i alle dager jeg var.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen mellom "berøringsfølsom" og "trykkfølsom"?

 

Daniel :)

 

Tror det er dette :

Med trykk menes 1punkt/1sted på skjermen.

Med berøring menes att skjermen oppfatter flere trykk samtidig.

 

meh, begge deler kan gjøre flerpunktsregistering svjhf...

 

Når jeg ser på iconene så får jeg en liten følelse av Gnome/Kde.

Men det er kansje bare meg :p

 

Hadde vært fett da :woot:

kanskje dem låner herfra?

http://tango.freedesktop.org/Tango_Desktop_Project

 

forresten, hadde vært morsomt om plattformen var åpen for tredje parts utvikling, men det ser ikke slik ut...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Haha, fantastisk -- han trykker ikke på skjermen _en eneste gang_! Bra "demonstrasjon" av interaksjonen gitt :)

 

Ja, som vi påpeker i teksten er produktet i praksis ubrukelig. Arehei har nesten rett i at det er en dummy. Om ikke fullstending, så er det i alle fall nesten en dummy. Skjermen viser to skjermbilder, og endrer skjermbilde om du trykker på den.

Lenke til kommentar

ser nå en smule stilig ut, men Garmin skulle vært ferdig med telefonen før messen, slik at det hadde vært mer å teste, men kanskje det ble gjort med vilje?

Uansett så tror jeg Garmin sitt system blir bedre enn mye annet navigeringsystem i mobilen; jeg tør nesten å påstå at dette er det beste navigeringssystemet en mobil ka ha.

Ellers fine spesifikasjoner, men håper på linux operativsystem. :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...