Gå til innhold

Nye R'er fra Ricoh


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg venter til jeg ser reviews før jeg skrur på entusiasmen. Jeg har prøvd Ricoh før og ble alt annet enn imponert... :ermm:

 

Ricoh er jo ikke den produsenten som satser hardest på kamera heller da. Det har hatt mye bra speilrefleks (film/analog) tidligere og de holder kamera divisjonen ved like med litt mer spesielle kameraer enn det majoriteten ligger på. Om man skal inn i "forbruker" markedet så må man satse hardt.

 

Ricoh's viktigste produkt kategorier ligger heller i kontormaskiner, CD/DVD brennere og plater + diverse elektronikk produksjon etc. Er kontormaskiner som er hoved kategorien uten tvil.

 

Tross alt over 70tusen ansatte på verdensbasis så er ikke Ricoh noen småtass. ;)

 

Uannsett spennende å se produkter som ikke er lik det som de fleste produserer.

Lenke til kommentar

Hadde et R2 som fikk en smell og sluttet og fungere. Deretter et R3 som ga opp (uten smell) og måtte byttes. Deretter ga den nye R3er'n opp og ble byttet i et R4, som ga opp etter en smell (fall på 35 cm). Kjøpte et R5 som helt umotivert ga opp. 2 måneder og vel så det tok reparasjonen. Varte i 4 måneder før det ga opp. Lovet reparert i løpet av neste uke - omtrent en måned etter reklamasjon. Kameraene har et par (nesten) unikt gode egenskaper, men kvaliteten på kamera og service holder dessverre ikke mål i det hele tatt - muligens unntatt til 17.mai og julefotografering. (Nei forresten ikke jul - til det er blitzen for svak). Og det er lite som tyder på at kvaliteten øker med stigende nummer - kanskje heller tvert i mot.

 

Mulig at jeg har slak læringskurve, men nå er det slutt!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...