Gå til innhold

Mobilen som tar vanlige batterier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Xenium 9@9j" :ohmy:

 

Er dette SMSk for ett eller annet kreativt som jeg tydelig er blitt for gammel til å forstå?

 

A big, fat LOL til alle de som skal gå i butikken å spørre etter en sånn.

 

EDIT:

Den ble avduket som "Xenium NRG" når den ble "lekket" i april i fjor. NRG kan jeg forstå, kanskje 9@9j er noe i samme gate? Kudos til den som finner en dugelig oversettelse! Er spent nå!

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
"Xenium 9@9j" :ohmy:

 

Den ble avduket som "Xenium NRG" når den ble "lekket" i april i fjor. NRG kan jeg forstå, kanskje 9@9j er noe i samme gate? Kudos til den som finner en dugelig oversettelse! Er spent nå!

 

Tatt fra Urban Dictionary

 

Definisjon 7 av 99:

A term used to describe a "9 to 9" job or simply to describe working hard all day.

 

Definisjon 17 av J:

The act of hitting a high and long home run in baseball.

 

9@9j vil da etter disse "definisjonene" kunne bety at telefonen kan jobbe ekstra lenge (batteriet varer lenge) og at det er det som er telefonens kjerne (blink, bull's eye).

 

Med andre ord NRG = 9@9j.

Lenke til kommentar

Min første mobil var en Motorola CD160 som forruten det vanlige batteriet kunne drives med 4 stk AA batterier. Telefonen var en murkloss av dimensjoner, men funket til det den skulle… Gikk derimot en stund før jeg oppdaget hvordan jeg fikk til små bokstaver i meldinger, det stod ingen ting i manualen om det.

Slik så den ut; http://www.actu-mobile.com/motorola/284-motorola-cd160.jpg

Lenke til kommentar

Tørrbatterier i mobiltelefoner er forsåvidt ikke en nyhet. Det store poenget med denne telefonen er at du kan skli inn et batteri i tillegg til det vanlige oppladbare, og dermed oppnå kontinuerlig "oppetid" på mobilen. Det er kanskje mer praktisk enn å måtte åpne telefonen og skifte batterier.

Philips-løsningen vil dessuten lade det oppladbare batteriet, slik at du, om jeg har forstått det rett, kan lade opp batteriet bare ved hjelp av AAA-batterier.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...