Gå til innhold

Telenor kutter åpningstiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå kan du nemlig bare ringe Telenor Mobils kundebehandlere mellom klokka 8 og 20.
Jeg er 100% sikker på at de har redusert tiden til 08-20 en gang for ca to år siden. Måtte de gå tilbake til døgnåpent igjen, eller har jeg bare vært ekstremt uheldig når jeg har ringt 20-08 og fått beskjed om at kundeservice har åpningstid sin 08-20? :ph34r:

 

På forhandlersiden ble i hvert fall kuttet for noen måneder siden, så nå har jeg åpent to timer lenger enn Telenor forhandlerservice på lørdager.

Lenke til kommentar
hvem har vel bruk for kundeservice etter 8 når man kan stenge telefonen automatisk og gjøre alle endringer på nettet?
I TnMs tilfelle er vel det akkurat problemet; det er mye man ikke kan gjøre selv på "Min side", og derfor krever at man ringer inn til kundeservice. På samme måte på forhandlersiden er det flere endringer som kun kan gjøres inne hos forhandlerservice.

 

Hadde Telenor utvidet rettighetene i Online (forhandlernettet) og kjørt en skikkelig oppgradering av "Min side" hadde dette ikke vært noe problem.

 

Selv finner jeg det latterlig at mitt "selvbetjente abonnement" hos Telenor ikke en gang kan endre FriFamilie-abonnementet, noe som kunne vært en smal sak om Telenor bare ga slike rettigheter til en innlogget kunde.

Lenke til kommentar
Selv finner jeg det latterlig at mitt "selvbetjente abonnement" hos Telenor ikke en gang kan endre FriFamilie-abonnementet, noe som kunne vært en smal sak om Telenor bare ga slike rettigheter til en innlogget kunde.

 

Det er fremdeles mulig å sende inn endring på FriFamilie via nettsiden. Disse bestillingene blir normalt behandlet neste dag.

Lenke til kommentar
Det er fremdeles mulig å sende inn endring på FriFamilie via nettsiden. Disse bestillingene blir normalt behandlet neste dag.
Mener du per mail?

 

For å legge til nye eller fjerne medlemmer, kontakt Kundeservice på 09000.

Det hadde da ikke vært noe problem at dette i sin helhet ble gjort av kunden selv, faktisk hadde det spart Telenors kundeserviceavdeling ett minutt for hver eneste FriFamilie-endring som sikkert kunne blitt noen timer i året om alle brukte nettsiden aktivt.

Lenke til kommentar
Gå til Abonnement -> FriFamilie -> Bestill. Fyller inn nummer du vil ha med i nettet og sender.
Det gjelder kun nybestillinger, jeg snakker om en liten endring som feks å legge til nummeret til junior i et eksisterende FriFamilie-abonnement disponert av senior. Det finnes ikke noe "bestill" når du allerede har FriFamilie, og ingen mulighet til å legge inn endringer. Alt du får er meldingen jeg siterte over.

 

Jeg så feil, trodde du mente på Mine sider > Mitt abonnement. Skjema gjelder vel bare nybestillinger. Om du også kan registrere endringer med det kommer det ekstrem dårlig frem, er veldig lite brukervennlig, og kan føre til feil om navn ikke skrives helt likt det som allerede er registrert i Telenors database.

 

Jobber du i TnM?

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Synes dette er ganske spesielt av Telenor. Dette er jo noe de har markedsført i stor grad tidligere, men som de stille har fjernet. Trodde dette var en av Telenors fremste fordeler, den gang ei. Fikk sjokk da jeg ringte fredag ettermiddag klokka 19.00 og fikk beskjed om å ringe tilbake man-fred 8.00 - 20.00. Veit at enkelte av tjenestene tidligere har hatt sære åpningstider, men at jeg hadde uansett muligheten til å snakke med en kundekonsulent.

Lenke til kommentar

Dette har vel en direkte sammenheng med nyhetsoppslagene om at Telenor måtte spare X antall millioner på mobilsiden. Selv om de uttaler at dette ikke er tilfellet, kan vel de fleste av oss legge sammen 2 og 2 ( http://www.amobil.no/artikler/telenor_maa_..._milliard/48593 )

Er vel en avveining på hvor mye ekstra det koster å ha åpent i mellom 20 og 8 i forhold til hvor mange som ringer. Er ganske mye ekstra ressurser som går på å gi support til ganske få, som gjerne kunne fått dette dagen derpå...

Lenke til kommentar

Nå er vel kanskje folk litt bortskjemte som forventer dognåpen service, MEN, det er faktisk en del som jobber på ugunstige tider på døgnet og det kan være tilfeller hvor det faktisk HASTER å få snakket med kundeservice. F.eks alle de gangene den automatiske sperretjenesten ikke virker.... noe som skjer veldig, veldig ofte. :) Jeg synes hvertfall det er en trygghet i at det er døgnåpen kundeservice, selv om jeg sjelden har behov for det. Man blir jo så avhengig av mobiltelefonen at kundeservice blir litt som å ringe et nødnummer ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...