Gå til innhold

GeForce får bedre fysikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig spennende og bra kjøp av Nvidia.

 

Planen er også at dette skal stimulere til økt bruk av SLI både med to og tre skjermkort.
Nei. Ikke før de gjør SLI teknologi tilgjengelig for andre chipsett leverandører som eks. Intel. Hadde de gjort det fom. Bearlake ville det i seg selv stimulert til betraktelig flere SLI oppsett enn man har i dag. Selv jeg som nesten har sverget at jeg aldri ville kjøre 2 skjermkort hadde kjøpt et GT512 til på sparket (Noe jeg har hatt lyst til siden jeg fikk mitt GT i hus).

 

Men jeg ønsker ikke å gå vekk fra Intel chipsett og dessverre byr dette kun på Crossfire og da må jeg istedet sitte å vurdere om jeg enten skal vente på 9800GTX eller gå over til HD3870x2 i CF. Prisen blir nok omtrent den samme. Men igjen synes jeg GT gir mer for pengene og at ATI har for store problemer med drivere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Lurer på hva ATI kommer med som tilsvar på dette. Hvis vi så raskt ser effekten av oppkjøpet så fikk jaggu nVidia er raskt forsprang, rene dopingen.

 

Vell, ATi har sin løsning allerede men den er ikke en fysikk motor som allerede er ute.

Det er av samme typen som den Nvidia hadde før de kjøpte opp AGEIA og begynte å integrere det hele i sine kort.

Intel sitter på Havoc som er den mest brukte til nå, om ATi kan skaffe seg en samarbeids deal med Intel så kan det bli interesant, men siden ATi ligger under AMD så kan det bli hardt.

 

Intel hadde planer om å sette Havoc akselerasjonen via Quad CPU'ene sine...

Blir vell Intel vs Nvidia på fysikkfronten.

Lenke til kommentar

Jeg er litt skeptisk til dette, men bare fordi nVidia blir sterkere og sterkere. Noe sier meg at dette vil gå negativt utover AMD/ATI, som allerede sliter i motvind på grafikk-fronten i disse dager. Min største bekymring er et monopol for nVidia på grafikk-fronten, og en slik fordelaktig integrering av Aegis motoren i nVidias skjermkort frykter jeg at kan bli spikeren i kista til AMD/ATI's grafikk-satsing på lengre sikt.

Lenke til kommentar

Jeg mistenker at AMD gjorde en tabbe da de kjøpte opp ATI.

 

 

Den eneste som risikerer å tape her, slik jeg ser det, er nettop AMD/ATI (og oss forbrukere da). Intel kommer ikke til å felle tårer over en død AMD/ATI. Da vil de nemlig få de facto monopol på CPUer, samtidig som det ville åpne seg et kjempemarked jeg nekter å tro Intel vil la gå fra seg. Intel har kompetanse og gryn nok til å begynne å GPU markedet.

 

 

Jeg er visst nokso off-topic idag jeg :p

Lenke til kommentar
Hadde jo vært sabla kult om det kom det kom som fwupdate til 8800gt! ;p :innocent:

Trenger ikke noe firmware update. Holder med en oppdatert driver... :)

Alle GeForce 8-serie kort støtter CUDA.

 

Det største problemet til ATI har vært dårlige drivere, dette ser heldigvis ut til å rette på seg, det er ikke et sekund for tidlig :whistle:

Phø! De er ikke noe spessielt dårlig sammenlignet med andre drivere. Det kommer selvsagt stadig forbedringer hos ATI, men det gjør det også hos nVidia. Derfor er det fremdeles samme status på ytelsen.

Lenke til kommentar
Hadde jo vært sabla kult om det kom det kom som fwupdate til 8800gt! ;p :innocent:

Trenger ikke noe firmware update. Holder med en oppdatert driver... :)

Alle GeForce 8-serie kort støtter CUDA.

 

Det største problemet til ATI har vært dårlige drivere, dette ser heldigvis ut til å rette på seg, det er ikke et sekund for tidlig :whistle:

Phø! De er ikke noe spessielt dårlig sammenlignet med andre drivere. Det kommer selvsagt stadig forbedringer hos ATI, men det gjør det også hos nVidia. Derfor er det fremdeles samme status på ytelsen.

 

Jaha.... :whistle: så du påstår at ikke driverne er dårlige :rofl:

 

edit: Nå har jeg hatt de fleste toppkort fra ATI og Nvidia de siste årene og ATI har ofte levert veldig dårlig optimaliserte drivere i forhold til Nvidia :)

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Hallo - Det er ikke så lenge siden jeg reinstallerte maskinen, og for å få MOHAA og de spilla til å snurre, så måtte jeg inn i noe nvidia profile filer og legge til noe tekst om MOHAA. Totalt udokumentert, og support visste ingenting. (jada, liker de tøysete spilla, action ffs).

 

Da er det gøy å faktisk ha betalt lisens for spill ... når support gir deg fingeren. Lenge leve piratkopiering.

 

Så nvidia gjør mye tull de og spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...