Gå til innhold

Nintendo ut mot pirater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

"I 2007 regner vi med at selskapet, sammen med dets utgivere og utviklere, gikk glipp av nesten 975 millioner dollar på verdensbasis, sier Daugherty."

 

Er det RIAA eller Michael Essien som har vært ute med kalkulatoren igjen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Tallene kan muligens være realistiske om de teller alle gangene de store DS-spillsamlingene (på flerfoldige GB) har blitt lastet ned, men de representerer ikke hva folk faktisk ville brukt penger på.

 

Nettopp

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

Nintendo burde fjerne sone restriksjonene pa Wii en, slik de snakket om at de vurderte før Wii ble langsert.

 

Jeg tror at my av piratkopiering som skjer i vesten av Wii spill er folk som chipper Wii en sin i utgangspunktet for a spille utenlandske spill som ikke utgis i deres sone. Og når de først har chippet Wii en for a spille utenlandske spill kan de jo like gjerne prøve å piratkopiere spill.

 

 

Å fjerne sonerestriksjonen ville ikke fjerna piratkopiereing helt, men jeg tror den vil synke en del av det.

Lenke til kommentar
Nintendo burde fjerne sone restriksjonene pa Wii en, slik de snakket om at de vurderte før Wii ble langsert.

 

Jeg tror at my av piratkopiering som skjer i vesten av Wii spill er folk som chipper Wii en sin i utgangspunktet for a spille utenlandske spill som ikke utgis i deres sone. Og når de først har chippet Wii en for a spille utenlandske spill kan de jo like gjerne prøve å piratkopiere spill.

 

 

Å fjerne sonerestriksjonen ville ikke fjerna piratkopiereing helt, men jeg tror den vil synke en del av det.

 

I second that! Nintendo har gjort DS sonefri og det er en drøm. Spill som enda ikke er i Europa kan man bare handle utenfor grensene og det er utrolig deilig! Selv om det virker som om det er en del piracy der og, vurderer jeg det aldri. jeg er norsk og kan handle fra usa/canada på halv pris =) =)

Det Nintendo gjør, ved f.eks å allerede ha sluppet ut SSB Brawl i Japan uten at noen av de andre regionene får det før måneder etterpå, er jo som å invitere brukerne av systemet sitt til piratkopiering.. Ikke det at Wii-eiere har så altfor mange spill å spille heller. No More Heroes har jo vært ute i både USA og Japan en god stund allerede...

Virtual Consol systemet deres er også chill, men herregud så mange Sega, TurbographFX og Neo Geo spill det finnes i forhold til spill fra Nintendos egne klassiske konsoller. Så dette fyller ikke opp mangelen etter spill heller.

 

Men jeg gidder ikke piratkopiere til Wii uansett. Venter heller på spillene og koser meg med sonefri PS3 i mellomtiden. Billig og bra, handle med dollar er jo som å handle på 50% salg!

Endret av axe_puzzle
Lenke til kommentar
Tallene kan muligens være realistiske om de teller alle gangene de store DS-spillsamlingene (på flerfoldige GB) har blitt lastet ned, men de representerer ikke hva folk faktisk ville brukt penger på.

 

Hehe! Muligens.. Isåfall har jeg DS spill for nesten 300k (dersom alle koster 300kr) på PC-en min.. Haha! :p Jeg har brukt laste ned å teste spillene på veldig mange av de.. De som jeg har likt godt har jeg kjøpt.. :)

Blandt de 1000 spillene er det nok mange dobbelt lagringer og mange rare japanske spill som jeg aldri kommer til å prøve engang..

 

Edit: Tross alt er det mange av Wii spillene som er elendige.. Det er vel ingen hemmelighet.. Heldigvis har vi perler som SMG og Metroid Prime! :)

Endret av Pebble
Lenke til kommentar

Hvorfor og atter hvorfor kan de ikke starte å møte den nye teknologien i steden for å jobbe mot den. Samtidig skal de snakke om å redde miljøet men å bruke nettet slik at vi slipper alt plastikk og søppel skal vi ikke, jeg forstår det ikke.

 

Problemet blir gjort enda større ved å påstå at alt som lastet ned haddet blitt kjøpt noe som er helt feil, det fører forøvrig til at det må produseres kvalitet for at folk skal kjøpe produktet da alle har mulighet for å teste det først. Se på Steam feks de synes jeg går riktig retning med sin steam konto, har selv kjøpt mye mellom den

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Tror det ville ha vært et større problem hvis folk ikke gadd å piratekopiere spillene dems en gang siden det er så dårlig.-

Prøver du å si at Wii er dårlig?

 

Det var ikek slik jeg tolket det. Det jeg tror han mente var at man må nesten regne med litt piratkopiering på det konsollet som tross alt er det aller mest populære på markedet. Hvis de hadde laget et dårligere konsoll med mindre suksess så hadde det sikkert vært mindre piratkopiering også, men det hadde jo vært en mager trøst :)

 

Folk som tjener penger på å selge piratkopierte spill må de bare slå hardt ned på, men når det er snakk om privatpersoner som piratkopierer, så gjelder det nok for de aller fleste av dem at de ikek faktisk hadde giddet å kjøpe i nærheten så mange spill som de laster ned, dersom de faktisk måtte betale fullpris for dem. Det er bare 2-3 spill hittil som jeg "måtte" ha spillt til Wii'en så langt, men så er det jo en hel del andre spill som er "ok" som man gjerne laster ned dersom man ikke har moralske reservasjoner mot sånt - men som aldri hadde vært verdt pengene om man skulle kjøpt dem.

 

Nintendo som faktisk tjener på å selge konsollet deres tvielr jeg taper så fryktelig mye. Det er sikkert mange pirater som har kjøpt Wii'en nå, men som aldri hadde giddet å kjøpe den om det ikke gikk ann å piratkopiere til den - og i så tilfelle så tjente jo faktisk Nintendo på piratkopieringen i de tilfellene. Det er værre for XboX360 og PS3 der konsollet selges til kostpris, eller til og med tap - og så piratkopierer folk spillene attpå. De har mye mer grunn til å rynke på nesen av piratkopiering hos privatpersoner ...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Tallene kan muligens være realistiske om de teller alle gangene de store DS-spillsamlingene (på flerfoldige GB) har blitt lastet ned, men de representerer ikke hva folk faktisk ville brukt penger på.

 

Hehe! Muligens.. Isåfall har jeg DS spill for nesten 300k (dersom alle koster 300kr) på PC-en min.. Haha! :p Jeg har brukt laste ned å teste spillene på veldig mange av de.. De som jeg har likt godt har jeg kjøpt.. :)

Blandt de 1000 spillene er det nok mange dobbelt lagringer og mange rare japanske spill som jeg aldri kommer til å prøve engang..

 

Edit: Tross alt er det mange av Wii spillene som er elendige.. Det er vel ingen hemmelighet.. Heldigvis har vi perler som SMG og Metroid Prime! :)

Ikke glem de ALLER beste som er Super Smash Bros. og Zelda Twilight Princess :p:)

Lenke til kommentar
Ikke at jeg har så mye til overs for piratprodukter, men taper de virkelig så mye på feks piratkonsoller som nevnes i artikkelen? De klarer jo ikke å møte etterspørselen, dermed taper de jo ingen salg?

 

AtW

 

Går vel ut i fra at siden Nintendo har kommet set på bena igjen etter fallet fra GameCube. Selv har jeg GameCube og er stor fornøyd med det men asså, alle vet at GameCuben saug i forhold til ps2-en. Siden Wii nå er på topp i markedet er de vel glad for å være på topp og blir triste når de skjønner at det å være på topp har sine sideeffekter.

Lenke til kommentar
Ikke at jeg har så mye til overs for piratprodukter, men taper de virkelig så mye på feks piratkonsoller som nevnes i artikkelen? De klarer jo ikke å møte etterspørselen, dermed taper de jo ingen salg?

 

AtW

 

Går vel ut i fra at siden Nintendo har kommet set på bena igjen etter fallet fra GameCube. Selv har jeg GameCube og er stor fornøyd med det men asså, alle vet at GameCuben saug i forhold til ps2-en. Siden Wii nå er på topp i markedet er de vel glad for å være på topp og blir triste når de skjønner at det å være på topp har sine sideeffekter.

 

Altså, de hadde jo ikke klart å selge flere, når de selv i dag ikke klarer å produsere nok til å dekke etterspørselen...

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...