Gå til innhold

Nytt toppkvartal for Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Analytikere mener nå at Nvidia vil kjøpe opp AMD:

http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/

20080214105804_Analyst_Expects_Nvidia_to_Acquire_AMD_

Despite_of_Chances_to_Lose_x86_License.html

(for lang URL til å linkes til)

 

Vil de få lov til det tro? Riktignok er Intel klart størst når det gjelder grafikk, men snakker vi hardcore gaming blir det jo et monopol.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Analytikere mener nå at Nvidia vil kjøpe opp AMD:

 

Vil de få lov til det tro? Riktignok er Intel klart størst når det gjelder grafikk, men snakker vi hardcore gaming blir det jo et monopol.

Ja, det tror jeg de vil få lov til.

Intel kommer til å komme sterkt i grafikkort, også high-end.

Lenke til kommentar

Nvidia er et damplokomotiv for tiden, men selv om de har gode produkter synes jeg ikke de er så innovative. Der liker jeg AMD/ATi bedre som tør å stikke ut nesa, ta sjangser og skape noe nytt.

 

Nvidias oppkjøp av Ageia er spennende. Men et oppkjøp av AMD virker veldig far stretched, selv om AMD sliter med røde tall som sitter hardt om dagen.

Lenke til kommentar

@theo343: ehh? følger du med for tiden eller? NVIDIA har da skapt masse innovativt. CUDA platformen, deres profesjonelle løsninger basert på Quadro (egne renderingbokser), gode chipset (selvsagt ikke måles med Intel sine toppmodeller, men dog). Vil ha eksempler på hva AMD/ATi har skapt som er så nytt bortsett fra Fusion.

Man trenger ikke skape noe nytt hver eneste uke for å være innovativ. Nye produkter trenger også modningstid.

 

Jeg er ikke noe fanboy, men vil ha litt nyansert bilde av ting og liker ikke debatter som ender i blindveier.

Lenke til kommentar

Saivert:

Jeg tenkte dessverre kun på de tingene vi vanlige forbrukere kjøper og forholder oss til. CUDA og Quadro er ikke en del av det markedet.

 

Chipsettene synes jeg ikke er det grann bedre enn AMD sine. Fusion er selvf. mye mer verdifult for den vanlige forbruker.

 

Skal man se på hva hver av de favner så strekker AMD seg over et mye større område i tillegg. De lager meget gode serverprodukter og har noen av de beste chipsettene innen det segmentet i tillegg. ATI sine chipsett og sørbroer er meget gode for oss vanlige forbrukere. De har vært best på HD dekoding lenge på sine skjermkortprodukter etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Saivert:

Jeg tenkte dessverre kun på de tingene vi vanlige forbrukere kjøper og forholder oss til. CUDA og Quadro er ikke en del av det markedet.

CUDA applikasjoner kommer også å kommer for vanlig forbruker. PhysX kommer til å bli porta til CUDA bla.

 

Chipsettene synes jeg ikke er det grann bedre enn AMD sine. Fusion er selvf. mye mer verdifult for den vanlige forbruker.

 

Skal man se på hva hver av de favner så strekker AMD seg over et mye større område i tillegg. De lager meget gode serverprodukter og har noen av de beste chipsettene innen det segmentet i tillegg. ATI sine chipsett og sørbroer er meget gode for oss vanlige forbrukere. De har vært best på HD dekoding lenge på sine skjermkortprodukter etc.

Serverprodukter? Veldig mange av serverene med Opteron bruker nForce Professional chipset.

 

Nå er vel nVIDIA sine sørbroer et hakk over ATI sine i funksjonalitet.

 

På HD-dekoding er de bortimot like bra. ATI er litt bedre til å avlaste VC-1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...