Gå til innhold

Nå blir Apple TV bedre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tjah. Hvis det fins en måte å få den til å spille av alle de morsomme filmformatene (divx etc) med subs med alle mulige

containere (.avi og .mkv) opptil 720p så er jeg def interessert.

 

Opptak er ikke så viktig for meg.

 

Fins det noen triks for å få til dette?

 

Da er nok Popcorn Hour bedre egnet når den dukker opp i Norge. Den er også veldig hyggelig priset, og takler alt det Apple TV burde ha taklet (DivX/XVid, 1080p, subs etc.).

 

Det ligger noen få reviews ute på nettet, og de er stort sett veldig positive.

Lenke til kommentar
Filmene som kan leies over nettet er dessuten av elendig kvalitet. Jada, de er HD, men de har bitrate < 5 mb/s, dvs dårlig kvalitet (lavere enn DVD). En Blu Ray DVD har vel rundt 50 Mb/s

 

Dette er ikke korrekt. Har du noen gang leid film på nett? Bor i USA og har leid film gjennom Itunes. Utmerket kvalitet.

Lenke til kommentar
Filmene som kan leies over nettet er dessuten av elendig kvalitet. Jada, de er HD, men de har bitrate < 5 mb/s, dvs dårlig kvalitet (lavere enn DVD). En Blu Ray DVD har vel rundt 50 Mb/s

 

Dette er ikke korrekt. Har du noen gang leid film på nett? Bor i USA og har leid film gjennom Itunes. Utmerket kvalitet.

 

 

Sitat fra Cnet:

Standard definition 480i DVD movies are typically 5 to 8 mbps (megabits per second) MPEG-2 whereas these so-called HD wannabes weigh in at a pathetic 1.5 to 4 mbps of 720p H.264. Apple’s new HD service is capable of 4 mbps which simply isn’t enough to be considered HD.

 

Blu-ray has a maximum bit-rate of 40 mbps while HD DVD offers a maximum of 28 mbps. Over the air broadcasts can be up to 19.38 mbps.

 

Opplevd kvalitet er så mangt... En fil en synes er bra på en 42" plasma skjerm, vil av en annen med en 1080p LCD prosjektor på ett 100" lerret oppleves elendig...

Lenke til kommentar
Filmene som kan leies over nettet er dessuten av elendig kvalitet. Jada, de er HD, men de har bitrate < 5 mb/s, dvs dårlig kvalitet (lavere enn DVD). En Blu Ray DVD har vel rundt 50 Mb/s

 

Dette er ikke korrekt. Har du noen gang leid film på nett? Bor i USA og har leid film gjennom Itunes. Utmerket kvalitet.

 

Det er nok korrekt jo, bare prøver å last ned en Lost episode eller noe slikt.

Last ned en 720p eller 1080p med lav bitrate, og en med høy bitrate.

Det er jo veldig stor forskjell om du spør meg ;)

 

Det du får via Apple-TV osv er jo noe vi strengt tatt kan kalle "fake-HD" etter min mening

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg er imponert over kvaliteten. Ja der et fake hd, men filmene jeg leier er meget bra. Bedre enn jeg hadde fryktet.

 

Det som spiller noen rolle er ikke om bitrate er ditt eller datt. Det er opplevelsen. Jeg ser på en 32" 720p Samsung skjerm vil komme til å bruke dette mye.

 

Apple TV er ingen fullgod erstatning til min HTPC, men dekker et behov som ikke løses på PC siden. Når det gjelder programvare kvalitet på AppleTV vs MS media center må jeg gi honør til Apple. It just works. Og kona liker boksen og brukergrensensnittet.

 

PS. Det er ikke vanskelig for oss i Norge å benytte dette. :)

 

PPS. Jeg har omkodet de fleste DVDer jeg kjøper til MPEG4 med konstant kvalitet som parameter. De fleste filmene ligger da på en bitrate på ca 1-1,5 mb. Når man sammenliker bitrater mellom DVD og Apple TV må en huske på at en sammenlikner MPEG2 og MPEG4. Fra mitt ståsted ser jeg at MPEG4 er vesentlig mer effektiv.

Lenke til kommentar
PS. Det er ikke vanskelig for oss i Norge å benytte dette. :)

 

Hvordan gjøres det?

Kjøp gavekort for amerikansk Itunes på ebay...

Jeg prøvde det,men de krever amerikansk adresse og ett amerikansk kredittkort,så det er nok ikke så lett.

Amerikansk adresse får du fra jetcarrier.com.

Kreditkort er kun nødvendig hvis du ikke har gavekort. Så gangen idette blir omtrent.

 

1. Få adresse i usa

2. Logg på us itunes store uten noen ID

3. Trykk redeem for gave kort

4. skriv inn nummer på dette, og når du har fått tak i et, si at du skal knytte dette mot ny konto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...