Gå til innhold

Telenor må kutte en halv milliard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Konsernsjefen er skuffet over Telenor Mobils resultater, og nå skal det kuttes i utgiftene.

 

Les mer

Sånn går det når man har tatt seg overbetalt i flere tiår.Klart de merker det når de må kutte prisene.Har ikke sympati med Telenor i det hele tatt.Velg annen operatør,nå blir sikkert Telenor å la det gå utover kundene.Stakkars Telenorkunder.

Lenke til kommentar

Har allerede merket det som Telenor Forhandler at ting begynner å tilspisse seg. Det nærmer seg med fastpris på mobiltelefoni med stormskritt og da blir det vanskelig å kunne gi stort tilbake.

 

Nå senker de jo også subsidier på Nivå 2 kickbacken (for de av dere som er forhandler), så dette blir jo spennende å se resultatet av :)

 

Men er enda mer spent på de andre aktørene som nesten ikke har tilleggstjenester. Hva når man ikke tjener på tellerskritt, hvordan skal man da få penger i kassa?

Lenke til kommentar
De har i allefall allerede klart å kutte kraftig ned på kundeservice-åpningstiden sin. :thumbdown:

For ikke å snakke om at de ikke klarer å svare på det man spør om. Sendte dem en mail for over to uker siden hvor de bare klarte å svare på et fåtall av spørsmålene mine. Sendte tilbake at jeg gjerne ville ha svar på alle, fikk da en mail tilbake at de hadde sendt spørsmålene videre til en annen avdeling, fordi de ikke kunne svare på dem. Venter fortsatt på svar.

 

Blir nok ny operatør for min del, trodde at kundeservice var noe jeg betalte for hos Telenor, men det er tydeligvis ikke tilfellet.

Lenke til kommentar

Driftsresultat er et begrep som benyttes i økonomi og aksjeanalyse for å vurdere lønnsomheten til en bedrift.

 

En bedrifts driftsresultat er lik bedriftens driftsinntekter (omsetning) minus vareforbruk, lønn, husleie og andre ordinære driftskostnader.

 

 

 

Driftsresultatet til Telenor Mobil endte på rundt 999 millioner kroner. Det var imidlertid ventet at driftsresultatet skulle ende på 1,089 milliarder kroner, skriver Dagens IT.

 

Er det ingen som reagerer på at Telenor har Ett driftsresultat på

999 MILIONER?

det er fokkings mye penger, men ikke nok for konsersjefen,

her må det kuttes.."rister på hue"

Lenke til kommentar
Telenors overhode, Jon Fredrik Baksaas, er ikke fornøyd.
Jeg liker fremstillingen, deres snakker om han som en mafioso. :p

 

Ifølge Dagens IT skal kostnadene i Telenor Mobil nå kuttes med en halv milliard. Og det tror ikke Baksaas blir vanskelig i det hele tatt.
Å kutte 500 millioner norske kroner, null stress?

 

Og hva tilsier at kostnadskutt på 500 millioner kroner gir et større overskudd neste år? Kundeservice har gått fra nærmest døgnåpent for to-tre år siden til ca 12 timer åpent. Og forhandlerservice stenger nå to timer før butikken min på lørdager. Om Baksaas skal kutte 500 millioner i service tror jeg han kan se langt etter å et større overskudd for driftsåret 2008. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Driftsresultat er et begrep som benyttes i økonomi og aksjeanalyse for å vurdere lønnsomheten til en bedrift.

 

En bedrifts driftsresultat er lik bedriftens driftsinntekter (omsetning) minus vareforbruk, lønn, husleie og andre ordinære driftskostnader.

 

 

 

Driftsresultatet til Telenor Mobil endte på rundt 999 millioner kroner. Det var imidlertid ventet at driftsresultatet skulle ende på 1,089 milliarder kroner, skriver Dagens IT.

 

Er det ingen som reagerer på at Telenor har Ett driftsresultat på

999 MILIONER?

det er fokkings mye penger, men ikke nok for konsersjefen,

her må det kuttes.."rister på hue"

 

tenkte det samme her også, dem går 90 milliarder under forventet linje og dem begynner å kutte? er det noen som har gått totalt tallblind her eller? dem kan håndtere 10 år med ett slikt fall og likevel ligge 100 milliarder i pluss.

 

om jeg lester denne rett:

http://www.statsbudsjettet.dep.no/Statsbud...nger/?pid=12141

 

så tjente telenor alene 3 ganger mer den nasjonen norge gjorde. og det er bare mobilavdelingen svjf...

 

pur fuckings galskap sier jeg...

 

men men, jeg har en mistanke om at aksjonærer har mye å si når firma driver på slik.

 

jeg mistenker dem for å kjøpe seg inn, presse styret til å foreta endringer for å få ett kortsiktig hopp i fortjeneste. så løse nevnte fortjeneste ut som aksjeutbytte, selge seg ut og la firmaet så seile sin egen sjø. fordømte igler...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

vel oops fra min side.

 

greit nok, artikkelen hjelper ikke på siden dem snakker om 999 millioner, men forventet resultat var 1098 milliarder? skrivefeil, eller ett mye større gap mellom forventet resultat og faktisk resultat den først antatt? om det er det siste så kan jeg forstå "panikken"...

 

nei pokker vent nå litt. er ett fordømt komma ute å går.

 

urk, tror jeg trenger enten å legge meg eller mer kaffe.

 

det var snakk om en komma null ni åtte milliarder, mens jeg klarte å lese det som ett tusen milliarder. er vist jeg som er tallblind...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Driftsresultat er et begrep som benyttes i økonomi og aksjeanalyse for å vurdere lønnsomheten til en bedrift.

 

En bedrifts driftsresultat er lik bedriftens driftsinntekter (omsetning) minus vareforbruk, lønn, husleie og andre ordinære driftskostnader.

 

 

 

Driftsresultatet til Telenor Mobil endte på rundt 999 millioner kroner. Det var imidlertid ventet at driftsresultatet skulle ende på 1,089 milliarder kroner, skriver Dagens IT.

 

Er det ingen som reagerer på at Telenor har Ett driftsresultat på

999 MILIONER?

det er fokkings mye penger, men ikke nok for konsersjefen,

her må det kuttes.."rister på hue"

Nettopp.

 

Jeg regner ikke med at Telenor kutter kostnader for at kundene skal få lavere priser. Nope, jeg regner med at kuttene kun vil gå rett i lomma til aksjonærene. Ingen deling 50/50 mellom aksjonærer og kunder. Kun 100% til aksjonærene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...