Gå til innhold

Utvikler hybridbrikke for trådløst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intel og nokia fokuserer (vel) mye på wimax synes jeg. Hva med HSDPA og HSUPA? Er ikke det mer satsbart? Det er jo teknologi som fungerer utmerket og allerede er på markedet. Wimax for meg er just talk and no sex.

 

Fatter ikke hva som er så galt med HSDPA. Bor for tiden på hotell med free wlan, men jeg bruker HSDPA tilkoblingen for den er mer stabil, og bittelitt kjappere enn trådløsnettet her (pingen er dårligere men..). Dagens HSDPA nett kan fint konkurrere mot halvdårlige wlans. Og enda er det en del å gå på (7Mbit vs. 3,6Mbit).

 

edit: lol... et kjapt søk etter wimax i prisguiden gir null resultat. Hva er det med denne trådløse standarden? Den virker jo mer myteomspunnet enn 802.11n var i begynnelsen. Lurer nesten på om vi får se zigbee i de norske hjem før vi får se wimax nett i norge.

 

Nå er det vel en del leverandører som tester det allerede, men likevell.

 

Greit nok at det er mer beregnet på metropolområder, og vil gi høyere hastigheter innen mindre områder (f.eks. bykjerne), men det virker som HSDPA er mer fleksibelt likevell, spes når man begynner å nærme seg 7Mbit, da over lengre avstander. Det må da bare bli dyrere med wimax? Standarden er jo heller ikke på langt nær like integrert enda som HSDPA.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...