Gå til innhold

Kombidrev fra Plextor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LG har tilsvarende drev til ca 2.400,-:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=97563

Det er stor mulighet for at LG GGW-H20L som du linker til, er det samme drevet som Plextor PX-B920SA.

Men det som er litt pussig er at LG GGW-H20L brenner Blu-ray plater på 6x, PX-B920SA brenner kun på 4x.

Dessuten kommer sannsyneligvis Plextoren til å få en sinnsyk prislapp(som vanlig), dette uvahengig om det er en rebadge eller ei.

Endret av Psh
Lenke til kommentar
blue ray disker hos netshop

 

Er jo på en måte billigere å bruke harddisker.

Men er jo litt fram og tilbake, f.eks hvis man skal spille

av innhold på PS3, så må en ekstern harddisk være i FAT32, og da får man

jo ikke filer på over 4 gig.

 

Tror uansett jeg venter en god, gooood stund før jeg hopper på denne bølgen.

 

Nja, harddisker er da ikke akkurat solide saker ;)

Men skjønner poenget ditt, men prisene vil sikkert falle drastisk etterhvert :)

Lenke til kommentar
Nja, harddisker er da ikke akkurat solide saker ;)

Men skjønner poenget ditt, men prisene vil sikkert falle drastisk etterhvert :)

 

Jeg har aldri mistet data på harddisk-havari, jeg har flere ganger mistet data pga optiske medier som går i stykker. På harddsiker får man også eskjed umiddelbart, slik at man ikke tror man har backup slv om man ikke har det, i tilegg kan man kjøre raid. Summa sumarum mener jeg harddisker er vesentlig mer slide, om man med solid mener "mister ikke data"

 

AtW

Lenke til kommentar
Tror uansett jeg venter en god, gooood stund før jeg hopper på denne bølgen.

Samme her. Innen brennbare plater blir ok priset så får man nok kombibrennere til halve prisen av denne, samt høyere brennehastigheter og støtte for brenning av 2 og 3-lags plater plater og lesing av 3-4 lags plater.

 

I mellomtiden klarer jeg meg utmerket med en vanlig DVD-brenner.

Lenke til kommentar

jeg må nok gjenta meg litt , men formulere meg litt ane ledes.

 

det jeg ikke skjønner vitsen med er hvorfor de lager 2 stk drive der den ene kun brenner til hd-dvd og de ander brenner kun til blu-ray selv om begge leser begge formatene

 

siden de har laget et som bare kunne brenne til hd-dvd så kunne de likegått lage et som brenner til begge. det er neppe så prisforskjell.

 

om hd-dvd forsvinner er nå ikke 100% sikkert enda.

de gamle lp-platen er jo et dødt format men det selges forsatt fra spesielle steder .

og man får forsatt tak i VHS opptakskasetter

 

til alt overmål så har Toshibba ( tror det var dem) klart å lage hd film på en valig dvd platte med en ny type komprimering .

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
jeg må nok gjenta meg litt , men formulere meg litt ane ledes.

 

det jeg ikke skjønner vitsen med er hvorfor de lager 2 stk drive der den ene kun brenner til hd-dvd og de ander brenner kun til blu-ray selv om begge leser begge formatene

 

siden de har laget et som bare kunne brenne til hd-dvd så kunne de likegått lage et som brenner til begge. det er neppe så prisforskjell.

Da tror jeg du har misforstått, ingen av de to nevnte brennerne kan brenne til hd-dvd.

Lenke til kommentar
Hvordan er kvaliteten på slike interndrev kontra eksterne drev som står i stereobenken direkte tilkoplet TV? Tenker da på lyd- og bildekvalitet.

 

Drevene leser dataene som ligger på plata, hverken mer eller mindre. Lyd og bildekvaliteten avhenger av dataene på plata, overføringen av data og behandling av data. Mao har ikke selve drevet noen som helst innvirkning på lyd og bildekvalitet. Det er resten av kjeden som bestemmer det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvordan er kvaliteten på slike interndrev kontra eksterne drev som står i stereobenken direkte tilkoplet TV? Tenker da på lyd- og bildekvalitet.

Hva er det du tenker på?

 

Hvordan lyd og bildekvalitetene blir er opp til hvordan datastrømen prosesseres. Drevet bare leser data av en optisk plate...

Lenke til kommentar
jeg må nok gjenta meg litt , men formulere meg litt ane ledes.

 

det jeg ikke skjønner vitsen med er hvorfor de lager 2 stk drive der den ene kun brenner til hd-dvd og de ander brenner kun til blu-ray selv om begge leser begge formatene

 

siden de har laget et som bare kunne brenne til hd-dvd så kunne de likegått lage et som brenner til begge. det er neppe så prisforskjell.

Da tror jeg du har misforstått, ingen av de to nevnte brennerne kan brenne til hd-dvd.

 

da er det misvisende å kalle det for kombidrive. i den samenhengen oppfattes det som en spiller som kan skrive til begge hd-formatene. ( hvis det er Hardware som har vært på fære her )

multiformat drive er et bedre ord å bruke .

 

det pussige er at bd skal være så mye dyrere en hd-dvd til tross for at de er kommet lengre i utviklingen .

 

 

så lenge det er minst ett selskap som støtter hd-dvd er ikke krigen over - så lenge det er minst en film exlusive hd-dvd blir det problemer for oss brukere.

 

hvis det er så sikkert et bd har vunnet da burde også hd-dvd filmen snart komme på bd formatet

jeg kan ikke si at jeg har sett det enda

Lenke til kommentar

Tja "kombidrive" utrykket har jo blitt brukt tidligere også, da om Dvd spillere som kunne brenne cd-r/cd-rw plater, men kun lese Dvd plater. Utrykket skapte en del forvirring da også.

 

"Multiformat drive" kan vell også tolkes som om den skulle kunne brenne både til Blu-ray plater og Hd-dvd plater... eller?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...