Gå til innhold

Nå er arvtakeren til Nokia N95 her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg skrev i en annen tråd:

Argh, hvorfor fortsetter de med QVGA? Det er jo komplett idiotisk! Me wants vga/352*416(cif?)!

Fordi VGA-oppløsning bokstavelig talt ville slukt batteriet på 2 minutt vil jeg tro. Personlig synes jeg QVGA holder for gjeldende telefon. Når de har oppfunnet en bedre type batteri derimot, da kan de godt få makse ut oppløsningen på skjermen :)

Lenke til kommentar

Tøft med geotagging. Håper den kan lagre kartposisjoner kontinuerlig slik at man kan geotagge bilder tatt med et skikkelig kamera også. (Kompaktkamera eller speilrefleks)

 

Kunne den ikke ha fått en litt fetere skjerm, slik som den i N90 bare større? 320*240 er hva jeg hadde for to år siden!

Større fysisk skjerm betyr at den blir mer klumpete. Jeg synes 2,8 tommer allerede er i meste laget. Når det gjelder oppløsning så synes jeg 320x240 er mer enn bra nok på min 2,4" skjerm. Nå er riktignok dette 2,8" men det er etter min mening i hvert fall ikke vits å øke pixeltettheten noe mer. Man må jo nesten bruke lupe for å se de minste detaljene på min 2,4" 320x240-skjerm allerede. Med andre ord ser jeg ikke noe poeng i å ha høyere oppløsning enn 373x280 på en 2,8" skjerm.

 

Sony Ericssons 3" med 800x480 ser jeg på som fullstendig bortkastet oppløsning, batterisluking og prosessorkraft. Jeg regner med den blir både treg og krever lading minst annenhvert døgn. Godt at Nokia tenker mer på hastighet og batteritid enn SE.

Lenke til kommentar
Skuffende arvtager, hva har den egentlig å tilby i forhold til N95?

Geotagging og dobbelt så mye minne. Når prisen blir omtrent den samme (ca 6000 kr for N95 8GB og N96 16GB) så hvorfor ikke kjøpe sistnevnte i stedet for førstnevnte? (Hvis man først er ute etter en sånn telefon)

 

 

trur nok at denne vil koste en del mer enn n95 8gb når den kommer på markedet...

Lenke til kommentar

her er da en liten video av n96... ser ut som en gjennomført plast mobil alla n81 :no: Det eneste jeg liker på denne designmessig er den lille klaffen bak som gjør at du kan sette den på bordet når du skal se på tv/film

 

Nokia n96

 

(se hvor fort det kommer fettmerker på mobilen... Blir mye tørking her ja.)

Endret av Neo6630
Lenke til kommentar
Skuffende arvtager, hva har den egentlig å tilby i forhold til N95?
Geotagging og dobbelt så mye minne. Når prisen blir omtrent den samme (ca 6000 kr for N95 8GB og N96 16GB) så hvorfor ikke kjøpe sistnevnte i stedet for førstnevnte? (Hvis man først er ute etter en sånn telefon)
trur nok at denne vil koste en del mer enn n95 8gb når den kommer på markedet...

I følge artikkelen er den estimert å få en utsalgspris på 6000 kr. Det er forsåvidt å ta ganske hardt i når produsentens pris ligger på bare 550 dollar. Å gange antall dollar med 11 er rimelig drøyt selv om det inkluderer moms og et generelt høyere prisnivå i Norge. For mange andre produktgrupper er antall dollar ganget med ca 8 en mer realistisk utsalgspris i Norge. 550 dollar * 8 = 4400 kr. Nå har sikkert nettbutikkene høyere avanse på mobiler enn på datautstyr så jeg vil tippe en plass rundt 5500 kr i starten og svakt synkende pris til 5000 når de høye lanseringsprisene gir seg etter et par uker.

 

Til sammenligning koster N95 8GB fra 5749 kr nå. Den fikk en estimert pris på fra 6000 kr da den ble lansert for et par måneder siden.

Lenke til kommentar

Ser nå litt stilig ut, men er enig med 2bb1 at knapper kunne vært kjekt å ha.

16gb er i seg selv nok, men å sette inn et 8gb-kort gjør jo ikke akuratt plassen mindre.

 

Vet ikke hva jeg ville fylt all denne plassen med. Man har i hvert fall muligheten til å ha flere filmer innpå. Som forgjengeren, har denne ogå prisen i behold. :)

Lenke til kommentar
Det står i spesifikasjonene til Amobil at den har blits, noe som jeg nesten forventer av Nokia nå. Men på en annen side har jeg fortsatt lest at den ikke har noe annet enn det samme gamle kameralyset.

 

Det står i spesifikasjonene på nokia.no at den har " Dual LED Camera flash, video light, recording indicator og auto-focus assist light "

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...