Gå til innhold

4 GB-sett for de kravstore


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt med litt konkurranse i den klassen. Mushkin har vært alt for lenge alene med sånne moduler og har priset de svindyrt. Prisguiden.

 

Men en prisøkning på 63% for å gå fra 800 til 1000 MHz nærmer det seg overkommelige priser. Håper OCZ sine 1066-brikker havner i samme prisklasse som Mushkins 1000 MHz-brikker.

 

Inntil videre foretrekker i hvert fall jeg 800-hastigheten med tanke på pris/ytelse.

Lenke til kommentar

hvor effektivt er disse varmerørene på minnebrikker egentlig? de tar jo betraktelig mer plass og kan fort skape problemer for større cpu kjøere.

 

har noen gjort noen tester på dette enda?

 

edit: jeg vil ikke si at 1075,- er så veldig dyrt for et 2*2gb pc8500 mushkin sett. jeg tviler på at ocz blir noe billigere. faktisk så tipper jeg at dette settet blir dyrere.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Godt med litt konkurranse i den klassen. Mushkin har vært alt for lenge alene med sånne moduler og har priset de svindyrt. Prisguiden.

 

Men en prisøkning på 63% for å gå fra 800 til 1000 MHz nærmer det seg overkommelige priser. Håper OCZ sine 1066-brikker havner i samme prisklasse som Mushkins 1000 MHz-brikker.

 

Inntil videre foretrekker i hvert fall jeg 800-hastigheten med tanke på pris/ytelse.

 

Svindyrt? :dontgetit:

 

Syntes Mushkin XP2-8000 4096 MB Extreme Performance (2 x 2048 ikke er dyre i det hele tatt jeg :)

Med tanke på at du bare betaler noen hundre lapper mer for de enn 4GiB RAM på 800MHz :)

 

 

EDIT:

 

Men det er kanskje litt bedre det nye settet fra OCZ?

Har bittelitt høyere frekvens, med dog også bittelitt høyere CAS-latency, men kjører jo på lavere volt :)

 

Mushkin settet jeg linket til er vell presset så langt de går fra før av, disse OCZ brikkene kan vell presses litt til å få bedre frekvens og / eller CAS-latency på 2.3V?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
hadde 4x1gig av disse brikkene, de var revva, klokka lite og var utrolig varme for en eller annen grunn, nå ligger alle i søpla fordi ingen fungerer :/

 

Hva mener du?

Dette setter har da nettopp kommet?

 

De er vell ikke nødvendigvis kliss like de Reaper HPC du hadde?

 

Er det ikke også vanskeligere å pressekortene om du kjører 4x minnebrikker enn om du kjører 2x?

Lenke til kommentar
edit: jeg vil ikke si at 1075,- er så veldig dyrt for et 2*2gb pc8500 mushkin sett. jeg tviler på at ocz blir noe billigere. faktisk så tipper jeg at dette settet blir dyrere.

Det er PC8000-settet som koster 1075 kr, ikke PC8500-settet.

 

Svindyrt? :dontgetit:

Ja, både Mushkin PC8000-settet og OCZ PC8500-settet er nykomlinger i prisguiden. I forrige uke var Mushkin PC8500-settet det eneste i den klassen og det var og er fortsatt svindyrt (over 6700 kr).

 

hadde 4x1gig av disse brikkene, de var revva, klokka lite og var utrolig varme for en eller annen grunn, nå ligger alle i søpla fordi ingen fungerer :/

En tusenlapp i søpla her og en tusenlapp i søpla der. Pyttsann, reklamasjon er bare tungvindt. </ironi> :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...