Gå til innhold

Outlook 2007 kjører eget løp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper det blir flere prismuligheter på Outlook.

 

MS Office har jo studentversjon, lærerversjon, OEM versjon, home versjon osv.

Det er vel få hjemmebrukere som kjøper Office pro utgaven til 4000-5000 kr!

Når Office home koster under 1500 så blir vel prisen på Outlook under kr 500 ? -Outlook må komme i flere salgsvarianter, som Office.

 

For mange bedrifter er nok dette godt nytt, da det fort blir penger å spare på. Ulemepen er at Outlook 2007 krever mye kapasitet av f.ek. en liten server i mindre bedrifter (hvor Outlook 2003 fungerte lett og fint).

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Glimrende! Jeg hadde ikke trodd at MS ville løsne på produktpakkene.

 

Selv bruker jeg Thunderbird + Openoffice men jeg skjønner at enkelte har gjort seg "avhengig" av Outlook og dermed foretrekker det. Da er det godt at valgmulighetene deres øker.

 

På den andre siden kan de som vil ha MS Office men ikke trenger Outlook velge MS Office 2007 Home and Student som kommer uten Outlook.

Lenke til kommentar
Tipper det blir flere prismuligheter på Outlook.

 

MS Office har jo studentversjon, lærerversjon, OEM versjon, home versjon osv.

Det er vel få hjemmebrukere som kjøper Office pro utgaven til 4000-5000 kr!

Når Office home koster under 1500 så blir vel prisen på Outlook under kr 500 ? -Outlook må komme i flere salgsvarianter, som Office.

 

For mange bedrifter er nok dette godt nytt, da det fort blir penger å spare på. Ulemepen er at Outlook 2007 krever mye kapasitet av f.ek. en liten server i mindre bedrifter (hvor Outlook 2003 fungerte lett og fint).

Husk på at Office 2007 ikke inneholder outlook lengre, så sammenligningen er ikke helt relevant :).

Lenke til kommentar
Hvis man vil ha et billig epostprogram så velger man enkelt og greit ikke MS Outlook.

 

MS Office Small Business 2007 OEM koster fra 1790 kr så hvordan du skal få Outlook billigere på den måten skjønner jeg ikke selv om PC-produsenter sikkert får en betydelig rabatt (-30%?) på den prisen igjen.

 

OM man legger til grunn "oem" prisene pc produsentene betaler for windows lisenser er nok rabatten endel mer en 30% ja... ;)

Lenke til kommentar
OM man legger til grunn "oem" prisene pc produsentene betaler for windows lisenser er nok rabatten endel mer en 30% ja... ;)

Selvfølgelig må man legge OEM-prisene til grunn. Det er jo OEM-versjoner som legges inn på PC-ene. Hvor stor tror du rabatten er? Hva tror dere andre lesere av tråden?

Lenke til kommentar

Er mange måter bedrifter legger inn MS office på, noen har SMB versjoner der de kjøper volumlisenser, noen leier lisenser av MS osv.. Ser det nesten som en selvfølge at man får rabatt når man kjøper f.eks 500 office lisenser kontra å kjøpe en office lisens OEM, men faktum er at mange mindre bedrifter kjøper en og en office lisens, til full pris. Hvis det bare er outlook de er ute etter for å synce mail mot server og mobil, så er penger spart, penger tjent.. Men jeg ser at en del her har litt problemer med å se den tankegangen...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Her er det noe jeg ikke skjønner (jeg jobber tross alt i det offentlige ;) )...

 

Hvorfor er det vanlig å ha så sterkt behov for akkurat Outlook at man velger å kjøpe en dyr pakke framfor å bruke andre erstattere som Thunderbird? Er det kalenderen eller noe sånt?

 

Word skal du få billig av meg, men når man først er i det markedet, hvorfor har man ikke bruk for fenomenale Excel?

Lenke til kommentar
Er mange måter bedrifter legger inn MS office på, noen har SMB versjoner der de kjøper volumlisenser, noen leier lisenser av MS osv.. Ser det nesten som en selvfølge at man får rabatt når man kjøper f.eks 500 office lisenser kontra å kjøpe en office lisens OEM, men faktum er at mange mindre bedrifter kjøper en og en office lisens, til full pris. Hvis det bare er outlook de er ute etter for å synce mail mot server og mobil, så er penger spart, penger tjent.. Men jeg ser at en del her har litt problemer med å se den tankegangen...

OEM er fremdeles den rimeligste måten å anskaffe Outlook på uten å kjøpe det separat, så poenget til Simen står enda så vidt jeg kan se.

 

Onkel: Den eneste grunnen jeg kan se til at man ha Outlook er Exchange, men det følger vel en Outlook lisens med Exchange CAL-en, så da skulle man ikke trenge det som et separat produkt. Når det er sagt så er Outlook hovedgrunnen til at jeg kjører Office. Jeg har testet mange e-postprogrammer, men har til gode å finne noe som passer meg bedre enn nyere utgaver av Outlook.

Lenke til kommentar
Her er det noe jeg ikke skjønner (jeg jobber tross alt i det offentlige ;) )...

 

Hvorfor er det vanlig å ha så sterkt behov for akkurat Outlook at man velger å kjøpe en dyr pakke framfor å bruke andre erstattere som Thunderbird? Er det kalenderen eller noe sånt?

 

Word skal du få billig av meg, men når man først er i det markedet, hvorfor har man ikke bruk for fenomenale Excel?

 

Såvidt jeg vet så støtter vel ikke Thunderbird https.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...