Gå til innhold

- XP fortsatt tilgjengelig etter juni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flott. Problemet med Vista er jo det at systemkravene har blitt ganske høye. Overgangen fra Windows 2000 til Win XP var liten/minimal i forhold til systemkrav.

Men for alle de som gikk fra Win9x til WinXP var forskjellen ganske stor. (Og dette var faktisk det store flertallet; hovedsaklig privatpersoner.)

 

Med Vista så er brått veldig mange småservere og PCer brått ubrukelige fordi systemkravene som er mer enn nok til XP er ubrukelig for å kjøre Vista.

Sant nok, men mange av de som satt med relativt kraftige WinXP-maskiner har ikke opplevd systemkravene til Vista som noen begrensning. (Men jeg trenger ikke nevne at det har vært nok av andre ting å henge seg opp i ...)

Lenke til kommentar
Flott. Problemet med Vista er jo det at systemkravene har blitt ganske høye. Overgangen fra Windows 2000 til Win XP var liten/minimal i forhold til systemkrav.

Med Vista så er brått veldig mange småservere og PCer brått ubrukelige fordi systemkravene som er mer enn nok til XP er ubrukelig for å kjøre Vista.

De serverene kan vel bare fortsette med det oset de har? ingen grunn til å oppgradere det.. Jeg mener det er feil for utviklingen å fortsette å tviholde på xp. Nye maskiner i dag er stort sett gode nok til å dra vista, og nye maskiner kommer ikke til å bli dårligere de neste årene..

 

Men ettersom jeg forstod det jeg leste på itavisen tidligere i dag, så slutter de med vanlige lisenser, og fortsetter kun med lisenser for disse eee-pcene..

Lenke til kommentar

Flott, men hvor lett er det egentlig å få tak i en PC med forhåndsinstallert Windows XP på nå for tida? Blir det ikke mest et spill for galleriet når det likevel er nesten umulig å finne nye PC-er med Windows XP på?

 

Jeg mener det er feil for utviklingen å fortsette å tviholde på xp. Nye maskiner i dag er stort sett gode nok til å dra vista, og nye maskiner kommer ikke til å bli dårligere de neste årene..

Når ytelseforbedringene som har skjedd de siste årene på maskinvaresiden svinner bort i et alt for krevende OS så vil jeg kalle utviklingen for tre skritt frem og to tilbake. Jeg ser altså ikke noen grunn til at de to skrittene tilbake skal være mer riktig for utviklingen enn alternativet: tre skritt frem, ingen tilbake.

Lenke til kommentar
Flott, men hvor lett er det egentlig å få tak i en PC med forhåndsinstallert Windows XP på nå for tida? Blir det ikke mest et spill for galleriet når det likevel er nesten umulig å finne nye PC-er med Windows XP på?

Er bare et par uker siden jeg fikke en reklame i posten om en billig laptop med 512 MB RAM og Vista. Stakkars folk som kjøper noe slikt. Jeg rister bare oppgitt på hodet :roll:

Lenke til kommentar
Flott, men hvor lett er det egentlig å få tak i en PC med forhåndsinstallert Windows XP på nå for tida? Blir det ikke mest et spill for galleriet når det likevel er nesten umulig å finne nye PC-er med Windows XP på?

 

Mulig produsentene har drøyet litt(?) og at det tar seg opp igjen når SP 3 er klar? :hmm:

Lenke til kommentar
Flott, men hvor lett er det egentlig å få tak i en PC med forhåndsinstallert Windows XP på nå for tida? Blir det ikke mest et spill for galleriet når det likevel er nesten umulig å finne nye PC-er med Windows XP på?

 

Mulig produsentene har drøyet litt(?) og at det tar seg opp igjen når SP 3 er klar? :hmm:

 

Tror jeg ikke. Det virker nesten som om Vista er et salgsargument. Folk flest tenker vel nytt=bedre og får ikke med seg diskusjoner rundt om i dataverdnen om hvor mye tull det faktisk er med Vista.

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Service Pack 3 til XP kommer jo ikke med noe nytt ;)

Er kort oppsummert en oppsamling av tidligere oppdateringer, har du en fult oppdatert Service Pack 2 så vil du knapt merke forskjell på det du alt har og på Service Pack 3.

 

Har vært en del problemer med Service Pack 3 og noen lydkort drivere og litt sånt også, derfor har den blitt litt forsinket.

 

Har du redigert XP med nLite, eller noe slikt, tweaket litt i "services" og sånne ting så vil antagelig mye av det du fjernet med nLite komme tilbake når du installerer Service Pack 3, og mye av services tweakinga de tilbakestille seg.

 

Det beste er om du slipstreamer Service Pack 3, også installerer XP med den ferdig.

 

For meg har Service Pack 3 Refresh 2 hvert fall skapt mer trøbbel en glede, ikke noe nytt, ingen merkbar forskjell, bortsett fra det faktum at sikkerhetssenteret og sånt dukket opp igjen (fjernet det med nLite) samt mye av "tweakingen" jeg har gjort tilbakestilte seg :(

 

 

 

Ellers så ser jeg ingen grunn til at XP skal være støttet frem til år 2010, det må bare være med tanke på bedrifter, skoler osv det da..

 

I 2010 vil de fleste av oss sitte med Vista allikevel, og kanskje noen av oss på BETA versjoner av Windows 7 ;)

Vista begynner jo å bli virkelig brukanes nå, med Service Pack 1 som har gjort en del ting bedre osv..

 

Er bare det merkelig med nettverksytelsen som holder meg borte fra Vista, så fort det er fikset er jeg nok over på Vista 64bit med engang :)

 

 

Skal over på Vista 64bit uken før Age of Conan kommer uansett :p

Lenke til kommentar
Ellers så ser jeg ingen grunn til at XP skal være støttet frem til år 2010, det må bare være med tanke på bedrifter, skoler osv det da..

 

I 2010 vil de fleste av oss sitte med Vista allikevel, og kanskje noen av oss på BETA versjoner av Windows 7 ;)

Vista begynner jo å bli virkelig brukanes nå, med Service Pack 1 som har gjort en del ting bedre osv..

 

For noe tull! Det er faktisk ganske så mange maskiner rundt omkring som fortsatt kjører Win 2000 for ekesmepel så det du sier gjelder nok stort sett for oss som sitter på HW og lignende.

 

Du må ha en rimelig ny og kraftig PC for å kunne kjøre Vista med alt av eye candy og andre unyttige funksjoner så å tro at folk flest skifter ut PC såpass ofte at de fleste vil sitte med Vista innen 2010 er bare tull.

Lenke til kommentar
Flott, men hvor lett er det egentlig å få tak i en PC med forhåndsinstallert Windows XP på nå for tida? Blir det ikke mest et spill for galleriet når det likevel er nesten umulig å finne nye PC-er med Windows XP på?

Si ifra hvis du finner noen, jeg er nemlig på jakt etter det! :)

 

Bl.a. Lenovo, Acer, Fujitsu Siemens leverer maskiner med begge deler.

http://www.komplett.no/k/kc.aspx?bn=10011

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10709

 

Twinload her:

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10858

Lenke til kommentar
Service Pack 3 til XP kommer jo ikke med noe nytt ;)

 

Er vel en fordel hvis ferdigpc-produsentene nå kan levere med SP3 så kunden slipper og kjøre endeløse windows update, hotfixer, og restarter

 

Ikke alle der ute som kan, vil, eller gidder holde på med slipstream og nLite.

 

 

Er jo fullstendig klar over dette, men de som forventer at Service Pack 3 til XP skal bli like "stor" som Service Pack 1 til Vista må nok se seg skuffet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...