Gå til innhold

Kulturo: Cloverfield


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var egentlig ikke noe jeg hadde planlagt å se på kino, mye grunnet kjipe trailere, masse hyping og generell whining fra min side om at filmen kommer til å floppe :p

Men i følge imdb-score og flere anmeldere ser det ut til at filmen har blitt riktig så godt mottatt.

 

Ser at Juno og Clover har samme relase, så Juno vinner lett om jeg mÅ velge film dersom jeg skal se på kino ;)

Lenke til kommentar
Da blir det kino denne helgen også da :)

 

Gått oftere på kino hittil i år, enn i hele fjor :p

 

Så den på førpremiere forrige helg på colloseum, og det finnes ikke ord som kan beskrive hvor bra den filmen var. Faktisk var den så bra at den skal ses _minst_ en gang til på kino.

Gikk fra kinoen med et håp om at noe ukjent skulle dale ned midt i Oslo, og plassere meg og noen venner i en lignende situasjon. Sjukt realistisk skildring. Og dunkene fra "monsterets" tramping rundt i New York sitter i meg fortsatt.

Har så lyst til å fortelle masse om filmen, men det skal man få lov til å se på kino.

 

One to watch. 10/10 fra min side.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ser litt bra ut. :hmm:

 

Men som flere har sagt, så er det litt teit med soldater, ipod-er og monstere i New York.

Og en ting jeg lurer på, er det bare et stor monster eller en del mindre menneske-spisende som det ser ut som i traileren ca. midt i?

 

Bilde:

post-22560-1202422611_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Har hørt rykter om at filmen ikke lever opp til forventningene, at den er dårlig med andre ord.

 

Vel, ser ut til å bli en veldig elsk/hat film.

 

Jeg for min del kommer ikke til å kaste bort 100 spenn for å få den på dvd. Og du har mer igjen for pengene om du bruker 100 lappen som dopapir.

Men igjen, min mening, gledet meg til filmen, men ble veldig skuffet, synd egentlig, så mye hype, så lite å vise frem.

Lenke til kommentar
Ser litt bra ut. :hmm:

 

Men som flere har sagt, så er det litt teit med soldater, ipod-er og monstere i New York.

Og en ting jeg lurer på, er det bare et stor monster eller en del mindre menneske-spisende som det ser ut som i traileren ca. midt i?

 

Gå på kino og finn ut selv. Soldatene og greier gir mening i filmen ;)

 

Så den for et par uker siden, og likte den veldig veldig godt! Som posteren over meg skriver, så virker det som folk enten elsker eller hater denne filmen. Jeg er i den første kategorien.

 

Men om du ikke er klar over det allerede, vær forberedt på at det er MYE shaky kameraføring og zooming, siden filmen fortelles ut fra kameraet til denne gjengen. Blir du lett kvalm/får hodepine vet jeg ikke om det er det lureste å se den på et svært kinolerret.

 

God anmeldelse også!

Endret av N_B
Lenke til kommentar
Ser litt bra ut. :hmm:

 

Men som flere har sagt, så er det litt teit med soldater, ipod-er og monstere i New York.

Og en ting jeg lurer på, er det bare et stor monster eller en del mindre menneske-spisende som det ser ut som i traileren ca. midt i?

 

Bilde:

 

..SPOILER ALERT..

 

 

Det er ett stort, som slipper mange små ut, som da angriper. De som blir bitt får ett eller annet i magen, som da vokser seg "for stort" til kroppen. det bilde du linker til er en soldat til venstre, en infisert dame i midten, og nok en soldat til høyre. gå og se filmen, du vil ikke bli skuffet. :)

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg har sett traileren, og jeg har veldig blandede følelser om denne filmen - premisset virker temmelig bra, men jeg er så jævlig lei shaky-cam/in-your-face kameraføring i filmer. Det er forbanna slitsomt å se på, og det tar meg ut av filmen da min irritasjon overskygger hva som kanskje kunne vært en god film. Det føles som regel som en unødvendig og billig måte å forsøke å skape spenning/actionfølelse på, men hos meg faller dette helt gjennom.

Dette står på min liste over ting som ødelegger en film, tett ved siden av "Tomb Raider slossing" (du ser et fjes, en knyttneve, noen pupper, noen øyne, et spark og avsluttes med at en av personene involvert i slosskampen ligger på bakken. Alt dette skjer selvfølgelig i ultra-closeup, og mens de forbanna pretensiøse horene som har laget kadaveret av en film påstår at "dette er for å gi filmen en ny dimensjon" sitter jeg og lurer på hvorfor i svarte faen de ikke kunne brukt litt mer tid på å faktisk lært skuespilleren å sloss skikkelig.)

 

Ut i fra hva N_B sier er dette også tilfelle med denne filmen, og da skal jeg vise min forakt ved å ikke legge igjen så mye som en krone i pengekassa til folkene som står bak.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...