Gå til innhold

Annonserer SSD på 1,6 TB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, da satte jeg av 4 millioner kroner til den disken. Regner med den lanseres neste uke.

 

Det værste er vel at om 5-6 år koster den 695kr :-)

 

hehe ja, helt sikkert!

 

Allerede nå banker ssd altså traditionelle hardisker i lagringstetthet!

Det var jo liksom en av de store minusene som SSD hade för i tillegg til prisen.

Da er det bare å vente til den detter også!

Lenke til kommentar

Gammelt nytt!

 

Bitmicro er pioneeren på RAMDISK dvs forferderen til SSD.

Norske F-16 bruker forsatt RAMDISK fra Bitmicro ved oppstart.

 

Nei! Gi meg en SSD med ok kapasitet og en greipris!

 

Jeg kunne ikke brydd meg mer om de produserer 5tb SSD i dildoform...

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

1,6 terra hadde vert noe å ha i lappisen om 1 og 1/2 år..

 

Blir vel pata/sata disker en god stund til for min del, så sant det ikke skulle vise seg at det plutselig blir ganske lave priser på de nye..

 

EDIT: for den saks skyld 2 x 1,6 terra i lappis..

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Normale disker uten RAID kan teoretisk overføre opptil 300 MB per sekund med SATA2, men i realiteten begrenser de seg til maks litt over 100 MB ved peak (gjennomsnittlig makshastighet er kanskje mellom 70-90 MB per sekund).

 

Om et par år kan det tenkes at de har innhentet forspranget til SSD betydelig. Jeg tipper vi ser maks overføringshastigheter på rundt 200 MB per sekund da.

Lenke til kommentar
Normale disker uten RAID kan teoretisk overføre opptil 300 MB per sekund med SATA2, men i realiteten begrenser de seg til maks litt over 100 MB ved peak (gjennomsnittlig makshastighet er kanskje mellom 70-90 MB per sekund).

 

Om et par år kan det tenkes at de har innhentet forspranget til SSD betydelig. Jeg tipper vi ser maks overføringshastigheter på rundt 200 MB per sekund da.

 

De fleste platebaserteharddisker ligger vell mer mellom 60-70 enn 70-90?

Lenke til kommentar
hvilken overføringshastighet har dagens "normale" disker da? teoretisk og reel.

Reell: Det kommer an på hvilket bruksmønster man regner på. (Hvor I/O-intensiv bruken er, grad av tilfeldig plassering og sekvensiell hastighet til/fra lagringsmediet og plassering på lagringsmediet)

Teoretisk: Det kommer an på hvilken teori man følger. (Grensesnittet, til/fra buffer, til/fra lagringsmediet, med eller uten ECC overhead osv)

 

Beklager det unnvikende "politikersvaret". Det beste er å sjekke tester som er relevante for ditt bruksmønster.

 

lurer på hva som tilsvarer 1500 g i virkeligheten??? ikke svar eksplosjoner og ditt og datt... seriøse ting..

Jeg regner med den tåler et fall fra 5-10 meter ned på betong, uten noen beskyttelse rundt disken. (f.eks beskyttelse i form av et kabinett)

 

1,6 terra hadde vert noe å ha i lappisen om 1 og 1/2 år.. EDIT: for den saks skyld 2 x 1,6 terra i lappis..

Lykke til med lønnsforhandlingene, salget av huset og kiropraktor-regninga som kommer av å bære rundt på en PC med plass til 3,5" harddisk :p

Lenke til kommentar
1,6 terra hadde vert noe å ha i lappisen om 1 og 1/2 år.. EDIT: for den saks skyld 2 x 1,6 terra i lappis..

Lykke til med lønnsforhandlingene, salget av huset og kiropraktor-regninga som kommer av å bære rundt på en PC med plass til 3,5" harddisk :p

 

Er jo lov å drømme :roll::innocent:

Blir spennende å se når man kan klare 2,5" eller 1,8" på over terrabyten, men markedet er vel ikke helt der enda.. :p

Endret av aGal
Lenke til kommentar

SSD søker med en annen metode enn hardisker, som jo mekanisk må flytte en arm. Det tar sånn 10millisekunder pr. sektor.

SSD har ikke denne forsinkelsen, men særlig skrivetiden har vært mye svakere enn hardisker, men kommer seg ser det ut til.

 

G.

Om SSD-en veier 100Gram så tåler den å avsette et trykk på 150Kg der den treffer.

Lenke til kommentar
Normale disker uten RAID kan teoretisk overføre opptil 300 MB per sekund med SATA2, men i realiteten begrenser de seg til maks litt over 100 MB ved peak (gjennomsnittlig makshastighet er kanskje mellom 70-90 MB per sekund).

 

Om et par år kan det tenkes at de har innhentet forspranget til SSD betydelig. Jeg tipper vi ser maks overføringshastigheter på rundt 200 MB per sekund da.

 

De fleste platebaserteharddisker ligger vell mer mellom 60-70 enn 70-90?

 

Ja, gjennomsnittlig stemmer nok dette. Det er bare de nye toppmodellene som yter 70-90.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...