Gå til innhold

AMD lanserer trekjerne i mars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I min mening er trekjerneprosessorer helt meningsløst. Hvorfor lage trekjerneprosessorer når de ikke lager like bra firekjerneprosessorer som intel. Men det er da bare min mening! De burde spart de pengene de brukte på og utvikle denne prosessoren, til en ny og bedre prosessor teknologi!

Endret av FranzJeger
Lenke til kommentar
I min mening er trekjerneprosessorer helt meningsløst. Hvorfor lage trekjerneprosessorer når de ikke lager like bra firekjerneprosessorer som intel. Men det er da bare min mening! De burde spart de pengene de brukte på og utvikle denne prosessoren, til en ny og bedre prosessor teknologi!

 

trekjerners er jo quad som har en defekt /deaktivert kjerne.. ;)

 

siden amd lager "ekte" firekjerners er alternativet å kaste de cpuene.. mens intel forsatt bruker 2+2 teknikken ;)

Lenke til kommentar

Quote:

 

trekjerners er jo quad som har en defekt /deaktivert kjerne..

 

siden amd lager "ekte" firekjerners er alternativet å kaste de cpuene.. mens intel forsatt bruker 2+2 teknikken

 

Ehh det vært mye snakk om "ekte" firekjernes prosessorer fra AMD og at dette skal lissom være bedre enn Intel sine 2+2 teknikk, det stemmer da aldeles ikke intel ligger fortsatt på topp segmente av markede og det er bevist på utallige tester... Men la oss ikke begynne med en Intel vs Amd "battle" igjen. For min del vil jeg ha mest mulig Hw for minst mulig penger, intel har nå ledet en stund ergo jeg har Intel. Hvis Amd hadde ligget på topp hadde jeg da valgt Amd. El Finito!

Lenke til kommentar
AMD vs. Intel battle: Jeg har hatt AMD hele tiden før (sist, en AMD Turion 64 bits 1,8 GHz), men nå som jeg har fått en Intel Core 2 Duo er jeg overbevist! AMD kan ikke måle seg.

 

Hvorfor er det kryss over ilustrasjonen i artikkelen? :hm:

 

Pga det er en firekjernet prosessor som den ene kjernen har blitt deaktivert. Det er det bildet prøver og vise

Endret av FranzJeger
Lenke til kommentar
Ehh det vært mye snakk om "ekte" firekjernes prosessorer fra AMD og at dette skal lissom være bedre enn Intel sine 2+2 teknikk, det stemmer da aldeles ikke intel ligger fortsatt på topp segmente av markede og det er bevist på utallige tester... Men la oss ikke begynne med en Intel vs Amd "battle" igjen.

Tror poenget til Sorce var å forklare hvorfor AMD _sparer_ penger på å lansere en trippelkjerneprosessor, isteden for å _bruke_ penger, slik du foreslår tidligere.

 

Forsto det ikke sånn at Sorce prøvde å starte en AMD/Intel debatt her, men får litt følelsen av at du prøver på det ;)

Lenke til kommentar
Ehh det vært mye snakk om "ekte" firekjernes prosessorer fra AMD og at dette skal lissom være bedre enn Intel sine 2+2 teknikk, det stemmer da aldeles ikke intel ligger fortsatt på topp segmente av markede og det er bevist på utallige tester... Men la oss ikke begynne med en Intel vs Amd "battle" igjen.

Tror poenget til Sorce var å forklare hvorfor AMD _sparer_ penger på å lansere en trippelkjerneprosessor, isteden for å _bruke_ penger, slik du foreslår tidligere.

 

Forsto det ikke sånn at Sorce prøvde å starte en AMD/Intel debatt her, men får litt følelsen av at du prøver på det ;)

 

Jaja jeg skriver at jeg ikke vil begynne med en Amd vs Intel, men egentlig var min skjulte agenda å egentlig og gjøre det alikevel. Latterlig!

Lenke til kommentar

Hva er poenget med trekjerner?

Bare et eventuelt lavere strømforbruk?

 

 

Vi har jo alt flere gode firekjernere på markedet, til en veldig fin pris.

Så ser ikke helt vitsen med trekjerner, de burde da heller kommet med fem,

da har de hvert fall noe å skryte av ;)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Hva er poenget med trekjerner?

Bare et eventuelt lavere strømforbruk?

 

 

Vi har jo alt flere gode firekjernere på markedet, til en veldig fin pris.

Så ser ikke helt vitsen med trekjerner, de burde da heller kommet med fem,

da har de hvert fall noe å skryte av ;)

 

Enig med den! Det er få emner jeg kan se meg uenig med RamGuy :thumbup:

Lenke til kommentar

Poenget er vel heller at hvis du lager en 4 kjerne og den ene kjernen ikke fungerer, kan du selge den som 3 kjerne i stedet for å skrote den... Så alt i alt vil det bli mindre svinn, noe som burde komme oss forbrukere til gode.

 

Tviler sterkt på at de har 0% feilproduksjon av 4 kjerne.. Både AMD og Intel tenker jeg på da.

Lenke til kommentar
Poenget er vel heller at hvis du lager en 4 kjerne og den ene kjernen ikke fungerer, kan du selge den som 3 kjerne i stedet for å skrote den... Så alt i alt vil det bli mindre svinn, noe som burde komme oss forbrukere til gode.

 

Tviler sterkt på at de har 0% feilproduksjon av 4 kjerne.. Både AMD og Intel tenker jeg på da.

 

Jeg ville da aldri likt å sitte med en "defekt" firekjerne :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...