Gå til innhold

Vista SP1 ferdig utviklet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil ha SP3 til XP :cry:

 

Service Pack 3 til XP kommer jo ikke men noe nytt, bare en oppsamling av tidligere oppdateringer.

Har du en fult oppdatert SP2 så har du nærmest alt som SP3 gir deg.

 

Grunnen til at SP3 tar sånn tid, er at det store problemer med den og noen lyd drivere.

 

Men som sagt, kjører du alt SP2 fult oppdatert, vil du ikke merke noen forskjell på om du installerer Service Pack 3 ;)

Lenke til kommentar
Service Pack 3 til XP kommer jo ikke men noe nytt, bare en oppsamling av tidligere oppdateringer.

Har du en fult oppdatert SP2 så har du nærmest alt som SP3 gir deg.

Ja, det er mange som skriver det, til tross for at Microsoft påstår noe annet, blant annet i et "white paper" som er tilgjengelig for nedlasting.

 

This update also includes a small number of new functionalities, which do not significantly change customers’ experience with the operating system.
Lenke til kommentar
Så enda en artikkel om at SP1 til Vista kommer til å komme snart... Så kommer det vel en til når datoen er spikra, og en til når datoen kommer og den faktisk er tilgjengelig for nedlasting...

Det er da i det minste et ubstridelig faktum at Vista SP1 er "released to manufacturing" (RTM). Når det gjelder resten, så har du selvsagt helt rett, og det gjorde sikkert godt å få skrevet det ...

Lenke til kommentar
Ja, det er mange som skriver det, til tross for at Microsoft påstår noe annet, blant annet i et "white paper" som er tilgjengelig for nedlasting.

 

This update also includes a small number of new functionalities, which do not significantly change customers' experience with the operating system.

 

Vell, jeg sitter på RC3 (Refresh 2 som Microsoft liker å kalle det) av Service Pack 3, og jeg kan ikke se noen nye funksjoner. Bare at sikkerhetssenteret (som jeg fjernet men nLite) og litt sånt har kommet tilbake.

 

Også tror jeg det har kommet en liten ny "Remote Desktop" funksjon (noe jeg aldri bruker uansett :p )

 

Virker jo som mange tror Service Pack 3 til Windows XP blir like stort som Service Pack 1 til Vista.

Og jeg må bare understreke at det blir det ikke ;)

 

Er av god grunn Service Pack 3 ikke kommer til Windows XP 64bit, rett og slett fordi det ikke er noe stort poeng ved det. Da det knapt tilbyr noe nytt i det hele tatt.

 

Til nå har vell Service Pack 3 bare skapet en god del irriterende problemer med noen Realtek HD Audio drivere og litt sånt og ikke noe særlig annet.

 

Og for de av dere som da sitter på en nLite utgave av Windows XP, eller / og har tweaket litt mer service'ene på XP og litt sånt. Dere burde være oppmerksomme på at mye av det dere har fjernet med nLite fort finner veien tilbake ved installasjon av Service Pack 3, samt mange av konfigurasjonene i "services" blir tilbakestilt.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Høyere ytelse som hvor mye? Har sett tabellen for en stunn siden, men det er en maskin med 1GB ram. Har selv bestillt 8GB ram så det blir vel høyere ytelse enn 1GB da Vista krever så syykt mye RAM.

Ytelseforbedringen har så vidt jeg vet ikke noe med ram å gjøre. Det er vel snakk om reparasjon av den elendige nettverksytelsen og noen andre reparasjoner. (Ting som foreløbig fungerer mye raskere i XP enn i Vista) Men jeg har ikke hørt noe om at de skal reparere det høye svinnet av minne til OSet (ca 750 MB som ikke går til bufring og heller ikke er tilgjengelig for programmer/spill).

Lenke til kommentar

Ja, håper virkelig nettverksytelsen har fått en forbedring :)

 

Hadde ingen direkte problemer med Vista Ultimate 64bit, men nå og da når du spiller online spill fikk jeg et massivt lagg sånn helt uten videre. For ikke å nevne at jeg måtte re-starte maskinen for å klare å laste opp noen nettsider etter hver gang jeg hadde startet uTorrent.

 

 

Om det ikke var for alle nettverksproblemene jeg hadde med Vista, så ville jeg si at det var bedre enn XP :)

Lenke til kommentar
Er av god grunn Service Pack 3 ikke kommer til Windows XP 64bit, rett og slett fordi det ikke er noe stort poeng ved det. Da det knapt tilbyr noe nytt i det hele tatt.

XP x64 er et ganske annerledes OS enn 32-bit utgaven. Husk at XP x64 ble lansert etter at XP 32bit fikk sin SP2.

 

Microsoft har ikke sagt at de har lagt noen planer for SP3 til XP x64. Kilde.

XP x64 er forsåvidt såpass stabil og bra at det ikke har kommet så mange oppdateringer til den etter at SP2 kom for ca 10-11 måneder siden.

Lenke til kommentar
750 MB svinn???? Hvor i alle dager har du det ifra??

Det er den minnemengden Vista ikke kan fordele til hverken spill, programmer eller buffer. Altså svinn til "unyttige" ting. Sånn er det i alle OS. Noe minne går bort til "administrering" av de egentlige oppgavene: nytteprogrammer, spill osv. Vistas svinn er på omtrent 750 MB. XP's svinn er på omtrent 350 MB, Windows 2000 har et svinn på omtrent 120 MB, Ubuntu har et svinn på omtrent 250 MB osv.

 

Total mengde ram minus svinnet er det som kan brukes til nyttige ting som programmer og spill, mens det som måtte være til overs da kan brukes til semi-nyttige ting som buffer til programmer og spill osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...