Gå til innhold

Yahoo-oppkjøpet truer nettet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe direkte sjokk at Google måtte kommentere denne saken. Microsoft og Google har tross alt blitt ganske sterke konkurrenter i løpet av årene som har gått.

 

For min del ser jeg ingen fare i at Microsoft kjøper opp Yahoo. At de har mye makt er jo ikke akuratt noe nytt, og dersom de ønsker å investere såpass mye penger i å bli større (og muligens bedre) har ikke jeg noe imot det. Har aldri likt Yahoo slik siden er, så kanskje Microsoft kan hjelpe med å gjøre den bedre?

Lenke til kommentar
Ikke noe direkte sjokk at Google måtte kommentere denne saken. Microsoft og Google har tross alt blitt ganske sterke konkurrenter i løpet av årene som har gått.

 

For min del ser jeg ingen fare i at Microsoft kjøper opp Yahoo. At de har mye makt er jo ikke akuratt noe nytt, og dersom de ønsker å investere såpass mye penger i å bli større (og muligens bedre) har ikke jeg noe imot det. Har aldri likt Yahoo slik siden er, så kanskje Microsoft kan hjelpe med å gjøre den bedre?

 

Det ødelegger jo mye av konkurransen, og vi vil vell få se enda mer av Microsoft sine ellers temmelig dårlige online tjenester og løsninger, ikke det at vi har sett så mye bra fra Yahoo heller ;)

 

Det jeg er redd for er at dette kan kanskje ødelegge litt for Google, og at de ikke lengre har den gode muligheten til å komme med sine gode gratis løsninger, for meg er Google fullstendig overlegen med sine gode løsninger sammenlignet med Microsoft og Yahoo sine ellers dårlige løsninger.

 

Er det noen har som virkelig kan si at de syntes Microsoft sin versjon av YouTube, Live Search, Live Spaces, Hotmail / Live Mail osv er noe bra? For min del er G-Mail, YouTube, Google Search osv.. langt bedre!

 

 

Jeg syntes det er trist at Microsoft skal bruke så mye penger og ressurser bare for å styrke sin Monopol stilling, for dette er et området jeg syntes Microsoft ikke har noen spesielt gode løsninger på, og jeg tror den eneste grunnen for at de prøver å kjøpe opp Yahoo er for å svekke Google, ikke for å komme med noen løsninger som på noen måte skal være noe bedre for oss forbruker, eller bli bedre enn de løsningene Google alt har.

De skal rett og slett bare stjele "kunder" og ødelegge for konkurrentene.

 

Microsoft burde ærlig talt begynne å fokusere på litt nytenkning, og komme med sine egne gode løsninger, begynner å fokusere mer på sine kjerne områder istedenfor å prøve å komme med sine egne bleke kopier av alt som slår an.

 

Først tok YouTube av, så kom Microsoft med sine egen YouTube, så kom de med Zune sitt svar på iPod osv..

Når var det Microsoft sitt kom med noe skikkelig bra og nytt?

De skal altså bare ta å kopiere alt hva andre har suksess med, og med sitt store markedskraft og innflytelse prøve å presse konkurrentene av banen og stjele deres kunder, går ikke dette kjøper de heller opp noen selvskaper i kampen for å fjerne all motstand.

 

For ikke å snakke om at de forsøker å bruke Windows, til å integrere flere av disse løsningene sine slik at de kan manipulere brukere på denne måten. Jeg tviler sterkt på om det hadde vært så ekstremt mange som hadde benyttet Windows MediaPlayer, Live Messenger, Internet Explorer osv.. Om det ikke var fordi dette fulgte med Windows og at mange ikke aner at det finnes gode alternativer.

 

De ødelegger jo alt som har med et godt fritt og friskt konkurransemarked å gjøre.

Og det er vi som forbruker som sitter igjen som de store taperne.

 

 

Microsoft burde heller ha sluttet å kaste bort så mye tid og ressurser på å prøve å være størst overalt og styrke sitt Monopol, og heller fokusere på de områdene hvor de faktisk har ganske gode løsninger, sånn som Office og Windows.

Spesielt Windows er jo på full fart nedover, de burde heller fokusere på å gjøre det så bra som mulig.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Zappy: Du påstår at Microsoft "does evil"?

 

Google har jo allerede nesten monopol på nettet. Ikke rart de synes dette er negativt, kanskje de får reell konkurranse.

 

 

Om Microsoft bruker Yahoos kunnskap til å skape bedre produkter, er dette positivt. Om de bruker yahoos markedsandeler (de er blant annet rimelig store i Asia, tror jeg) til å få større markedsandeler på Windows etc., og integrerer enda flere dårlige/middelmådige løsninger i operativsystemet, er dette veldig dumt.

Lenke til kommentar
hvorfor truer dette internettet?

Det truer mangfoldet på nettet. Ingen er tjent med kun to store tilbydere av innholdsjenester og som alle vet så vil MS ha total kontroll på det meste de gjør. Det er forståelig at Google er kritisk til dette. Men til og med Yahoo er kritisk til dette oppkjøptet til tross for at 242 milliarder er langt mer enn det Yahoo er verdt. Faktisk 60% mer enn børsverdien i følge Itavisen.

Lenke til kommentar
Ingen er tjent med kun to store tilbydere av innholdsjenester

Nei, la oss heller kun ha 1 stor slik det i realiteten er i dag...

Grunnen til at mange ser på Google som en monopolist er at de faktisk leverer utrolige gode produkter. Ikke på grunn av at det ikke finnes noen andre valg og løsninger. Du kan virkelig ikke påstå at alt blir bedre om man fjerner Yahoo fra markedet.

 

Stor humor at nettbeistet Google er 'bekymret' for dette, hehe

MS har i tidligere saker vært like ille når Google har gjort oppkjøp. Om ikke verre.

Lenke til kommentar
Google sin suksess formel: You can make money without doing evil.

 

Derfor er Google generelt sett likt, og Mikkelsoft generelt sett hatet.

Jaddah, Gurgels(I lys av teite omskrivninger) sensur av søketreff i Kina var jo schjempeschnillt assa!

Google gjør mye bra, antakelig mer enn MS, men jeg synes nå MS har gjort en del bra for forbrukerene tidligere også, jeg da. Husk at google er et relativt ungt firma i forhold til MS, de har fortsatt god tid på å utnytte det monopolet de er i ferd med å opparbeide seg.

 

Dette her går begge veier, og er en kommentar "snille" Google kunne spart seg.

Endret av Peter
Lenke til kommentar
Ingen er tjent med kun to store tilbydere av innholdsjenester

Nei, la oss heller kun ha 1 stor slik det i realiteten er i dag...

 

Stor humor at nettbeistet Google er 'bekymret' for dette, hehe

Verden er større enn Norge, Yahoo er fortsatt blandt de ABSOLUTT største sidene i verden, og har særlig suksess i østen. 40% av trafikken deres er forsåvidt på yahoo mail, men det betyr at de har 60% på andre ting som søk og økonomi.

Lenke til kommentar
Ingen er tjent med kun to store tilbydere av innholdsjenester

Nei, la oss heller kun ha 1 stor slik det i realiteten er i dag...

 

Stor humor at nettbeistet Google er 'bekymret' for dette, hehe

 

Om du tror at vi kun har 1 stor, og at det er google, så tar du feil. Google er store, og på enkelte områder den største, men langt i fra på alle. Google har lyktes i å bli store til tross for at MS har eiet operativsystemet de fleste bruker og har kunnet sy inn bindinger mot sine web-tjenester på en måte som google ikke har hatt mulighet til. Google har blitt store på å levere det beste produktet. Om MS kjøper Yahoo, så blir de vesentlig større, og det blir enda lettere for dem å få sine operativsystem-brukere til å bruke MS-produkt. Alle _JEG_ kjenner som ikke har en nerd i umiddelbar nærhet (familie/venner/etc) bruker konsekvent MS-produkt. Så hvordan du kan si at google er den eneste store i dag skjønner jeg ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...