Gå til innhold

Fenomenet Nethack


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fin artikkel! må innrømme at jeg fikk lyst til å prøve spillet. :whistle:

Har du ikke prøvd det?

 

Egentlig så overrasker det meg ikke.. De fleste vennene mine sier nei takk når de ser spillet..

Men jeg sitter ofte og koser meg med det. Det er så.. Ja, det er faktisk spennende å spille det! Du blir liksom bare sugd inn i det.

 

Jeg har komt meg til dungeon of doom (eller hva den nå hette) en gang.. Jeg tror jeg fant en hemmelig vei eller noe, så jeg havnet der etter 4 dungeons..

Lenke til kommentar
Netthack e deilig. Om bare MMO sjangeren kunne pille pinnen ut av rumpa og ta sin inspirasjon fra netthack...

 

Sjøl har eg aldri kommet så sinnsykt langt, men min far på noen å seksti var på vei oppigjen for en 15 år siden eller noe.

Prøvde ut Angband for lenge siden, men det var vel MUDs som intresserte meg.. Like før jul prøvde jeg igjen et av mine gamle favoritt MUDs og spiller fremdeles med stor entusiasme.

Lenke til kommentar
Fin artikkel! må innrømme at jeg fikk lyst til å prøve spillet. :whistle:

 

Fra en Mac-, UNIX- eller Linuxmaskin kan man prøve spillet uten å installere noe ved å skrive følgende i et terminalvindu:

 

telnet nethack.fribyte.uib.no 1000

 

Da kan man også sammenligne scoren sin mot andre og se resultatet/statistikk på

 

http://nethack.uib.no/

 

Windowsbrukere kan laste ned Putty (et frittstående program, ingen installasjon) å gjøre det samme

 

http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/putty.exe

Lenke til kommentar

Spilte NetHack, eller i hvert fall et annet roguelike spill på begynnelsen av barneskolen en gang husker jeg.

Mener å huske at jeg ikke synes det var noe særlig, men da en del av PC-ene på skolen hadde det, spilte jeg det nok et par ganger. =p

 

Lurer på om jeg skal prøve det igjen, etter nesten et tiår.

Har derimot hørt en del om NetHack "fenomenet" og roguelike spill i ettertid, så rart at jeg ikke har gjort det før.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...