Gå til innhold

– Ipod ødelegger hodesettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her må 5 års reklamasjonsrett gjelde. (selv om Apple ikke anerkjenner Norsk lov)

Og der har du problemet, Apple nekter å føye seg etter forbrukerkjøpsloven og butikkane står der med kunder som klager og kan ikkje gjere stort.

 

Eg antar dei vil fjerne den FW-versjonen ASAP.

Apple har i kjent stil nektet å kommentere de angivelige problemene med programvaren.

"Classic Apple", det er svært dårleg av ei bedrift av den størrelsen å halde på som dette. Glad eg er ferdig med både iPod og Apple. :)

Lenke til kommentar

At butikkene ikke får nytt produkt av Apple, er butikkene sitt problem. De vet sannsynligvis veldig godt hva Apple står for når det kommer til norsk forbrukerlovgivning. Dermed får de ta tapet på egen kappe. Hvis de ikke liker det Apple gjør, får de bare la være å selge produktene deres. Problem solved.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Her må 5 års reklamasjonsrett gjelde. (selv om Apple ikke anerkjenner Norsk lov)

Og der har du problemet, Apple nekter å føye seg etter forbrukerkjøpsloven og butikkane står der med kunder som klager og kan ikkje gjere stort.

 

Eg antar dei vil fjerne den FW-versjonen ASAP.

Apple har i kjent stil nektet å kommentere de angivelige problemene med programvaren.

"Classic Apple", det er svært dårleg av ei bedrift av den størrelsen å halde på som dette. Glad eg er ferdig med både iPod og Apple. :)

 

Kjøper du et produkt av Dan Børge Fangtopper og Dragbare telefoner As, så skal kunden uansett forholde seg til kjøpssted, ikke produsent. Det er noe kjøpestedet/kjeden må ordne opp i selv.

Så enten får de ta regningen selv, ordne med apple, eller kutte ut apple produkter generelt sett.

Personlig håper jeg at Apple blir bannlyst fra det norske markedet hvis de ikke inretter seg etter norske lover og regler innen f.eks et år.

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Jaja, men det er sikkert noko ikkje alle er klar over.

 

Kunden skal forhalde seg til butikken ja, men butikken forhalde seg til produsenten. Når Apple ikkje vil vite av vår lov så får butikken problem. Klart dei bør ordne opp i det sjølv, men sånn er det ikkje her i verda, butikken skuldar på Apple. Dessutan tar Apple seg av reparasjon og sånt sjølv, skal butikken byrje å drive eigen reparasjon og tape pengar på ein produsent som ikkje fylgjer loven?

 

Eg har sett fleire intervju med butikkeigarar som ikkje får svar frå Apple angåande dette, kunden står der med eit defekt produkt og blir offeret.

Lenke til kommentar

Kunden skal ikke bli offeret. Butikken som er forpliktet til å følge Norsk lov og loven står selvsagt høyere enn avtalen de måtte ha med Apple angående garanti/reparasjoner. Hvordan butikken og Apple ordner opp seg i mellom skal ikke påvirke forbrukeren. Det er altså selger som skal sitte i saksa når Apple ikke ordner opp, ikke kunden.

 

Om butikken har dårlige leverandører som gir dem store ekstrakostnader så er det opp til dem å vurdere hvorvidt de skal handle med den dårlige leverandøren. I så fall blir det også opp til butikken å vurdere hvor stort påslag på prisen de skal regne for reparasjoner og erstatninger som Apple ikke gidder å dekke.

Lenke til kommentar

hvorfor er apple så trangsynte her? lever denne kundebehandlingen i beste velgående iresten av verden?

 

hva skyldes denne arrogante holdningen som de legger for dagen vedrørende reklamasjon og vilje til å erkjenne produktsvakheter?

 

edit: hvis noen har linker til andre nyheter som beskriver dette fenomenet er det svært interessant.

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar

usa = verden, det ser ut til å være holdningen for litt for mange bedrifter derfra...

 

pokker og, var noen som kommenterte en gang at mens de fleste produkter fra europa eller asia hadde internasjonal strømforsyning (altså takler alt fra 110 i usa til 230 eller hva det nå er i europa) så var det veldig uvanlig å se ett usa-fokusert produkt som hadde noe mer den 110 strømforsyning.

 

noe som egentlig ikke overrasker. usa i folkatall og areal er større den europa om jeg ikke bommer stygt. og det er alt innenfor en nasjon, hvor folk kan ferdes uten å måtte ha noe særlig til id-papirer (faktisk så finnes det ikke en felles id standard der borte, enda. og det kjempes med nebb og klær mot å få det).

 

for å si det slik, bor en i usa så kan en oppleve skisport i fjellene vestpå, strandliv sørpå i begge ender, en kan reise innenlands å ikke se hav på flere døgn osv osv osv. om dem ikke hadde canada og mexico å forholde seg til så kunne dem levd i sin egen verden og gitt f i oss andre. noe dem også prøvde å gjøre etter første verdenskrig om jeg husker rett.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
hvorfor er apple så trangsynte her? lever denne kundebehandlingen i beste velgående iresten av verden?

 

hva skyldes denne arrogante holdningen som de legger for dagen vedrørende reklamasjon og vilje til å erkjenne produktsvakheter?

 

edit: hvis noen har linker til andre nyheter som beskriver dette fenomenet er det svært interessant.

 

Kjøper du produkter i USA som slutter å virke, så kaster man dem og kjøper noe anna.

Hvor interessant er det norske markedet for storindustrien egentlig?

 

Blir man plaget med et produkt og ikke blir tatt på alvor av produsenten, så kjøper man ikke det produktet flere ganger.

 

Markedsøkonomi med andre ord.

 

Ipod/Iphone er produkter laget for det amerikanske markedet.

 

Når det er sagt, så skulle jeg gjerne hatt fakta på bordet angående feilrater på Ipod.

Endret av Peckish
Lenke til kommentar
Kjøper du produkter i USA som slutter å virke, så kaster man dem og kjøper noe anna.

Hvor interessant er det norske markedet for storindustrien egentlig?

 

Blir man plaget med et produkt og ikke blir tatt på alvor av produsenten, så kjøper man ikke det produktet flere ganger.

 

Ipod/Iphone er produkter laget for det amerikanske markedet.

 

Prove me wrong.

Det er eitt års garanti i USA og, på andre produkter normalt 2 år, men Apple er ikkje så glad i sånt. Å vike unna produsentar ein har dårlege erfaringar med er aboslutt lurt, har sjølv slutta å kjøpe iPod samt anbefale iPod totalt.

 

Når Apple derimot skal gje ut produkter på det norske markedet som har forbrukarkjøpsloven må dei rette seg etter våre lovar, eller la være å gje det ut.

 

Eg veit ikkje kva som finnes i andre land av reklamasjonsrett, men det er horribelt om ein kun skal ha garantien å gå etter. Lat oss sei eit Apple-produkt til 2-4000 går i stykker etter 13 månader, skal du då akseptere det som tapte pengar? Eg veit ikkje korleis dette fungerer i USA, men er veldig glad for den norske forbrukarkjøpsloven.

Lenke til kommentar
Ipod/Iphone er produkter laget for det amerikanske markedet.

 

Prove me wrong.

 

Hvorfor skal vi bevise noe som helst? Det er jo du som kommer med en påstand. Dermed er det du som må underbygge den, ikke de andre som skal motbevise det.

 

Ørjan...

 

Det kaller jeg en avsporing. Jeg fjerner de tre ordene fra innlegget mitt så ikke flere henger seg opp i dem.

Lenke til kommentar
apple selger vel utvidede grantier på sine produkter?

altså at mot en årlig sum så kan du når som helst komme med gjeldende apple produkt å få den reparert eller erstattet?

Stemmer det, du kan få den utvida til 2 år for 500 kroner, då føretrekk eg å kjøpe ein anna produsent og få det gratis. Betre spelarar er det og, men det er ein anna sak.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...