Gå til innhold

Viktig: Hvordan gi katten P-piller.


Anbefalte innlegg

*HVORDAN GI KATTEN P PILLER.*

 

 

*1) Plukk opp katten og legg den i venstre armkrok som om du holder en baby. Plasser høyre pekefinger og tommelfinger på hver

side av kattens munn og press forsiktig på kinnene mens du holder pillen i venstre hånd. Når katten åpner munnen, putt pillen inn i munnen. La katten

lukke munnen for å svelge.

 

 

*2) Plukk pillen opp fra gulvet og hent katten bak sofaen.

Hold katten i armkroken og og repeter prosessen.

 

 

*3) Hent katten fra soverommet og kast den klissete pillen.

 

 

*4) Finn en ny pille, hold katten i venstre armkrok mens du holder baklabbene fast med venstre hånd. Tving kjeven opp og dytt

pillen langt bak i munnen med høyre pekefinger. Hold munnen lukket mens du teller

til ti.

 

 

*5) Hent pillen opp fra gullfiskbollen og katten fra toppen av garderobeskapet. Ring en venn.

 

 

*6) Knel på gulvet med katten plassert mellom knærne. Hold fast for og baklabber. Overse kattens knurring. Få vennen til å holde

hodet fast med en hånd mens du presser en linjal inn i kattens munn. Slipp

pillen inn i munnen og fjern linjalen og stryk kattens strupe aktivt.

 

 

*7) Hent katten fra gardinstangen, og hent en ny pille.

Skaff en ny linjal og et nytt gardinoppheng og gardiner.

 

 

*8) Pakk katten inn i et stort håndkle og få vennen til å ligge oppå katten med kun hodet synlig under vennens armhule. Putt

pillen i enden på et sugerør, tving munnen åpen med en blyant og blås i enden av sugerøret.

 

 

*9) Sjekk på etiketten at pillen ikke er giftig for mennesker, drikk et glass med vann for å få vekk smaken. Sett plaster på vennens overarm og fjern blod fra teppet med kaldt vann og såpe.

 

 

*10) Hent katten fra skuret til naboen. Hent en ny pille.

Plasser katten i skapet og lukk døren slik at bare nakken på katten

stikker ut.

Tving munnen åpen med en dessertskje. Smett pillen inn med en strikk.

 

 

*11) Hent en skrutrekker fra garasjen og sett skapdøra tilbake på hengslene. Legg kalde kompresser på kinnet og sjekk datoen

for siste stivkrampevaksine. Kast T-skjorta og hent en ny på soverommet.

 

 

*12) Ring brannvesenet for å få ned katten fra treet over gata. Si unnskyld til naboen som kræsja bilen i et forsøk på å unngå å

treffe katten i sammenstøtet. Hent den siste pillen.

 

 

*13) Bind kattens for-og baklabber med hønsenetting og bind den fast til kjøkkenbordet. Finn sterke beskyttelseshansker fra skuret,

hold kattens munn åpen med en liten spade. Dytt pillen inn i munnen sammen

med en diger biff. Hold dens hode vertikalt og hell en liter med vann ned kattens strupe for å skylle pillen ned.

 

 

*14) Få vennen til å kjøre deg på legevakta. Sitt stille mens legen syr fingrene og armen og fjerner pillene fra høyre øye. Ring møbelbutikken på vei hjem for å bestille nytt bord.*

 

 

*15) Ring dyrebeskyttelsen for å få dem til å hente katten.

Ring så din lokale dyrebutikk for å høre om de har hamstre.

 

 

*LYKKE TIL!*

 

:cool:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er selvfølgelig å sterilisere :)

Men det koster 1400 kr.

Katten min er parringsklar i dette øyeblikk, og jeg måtte forte meg å fikse noe. Og hun skal holdes inne til denne kåtheta er borte.

Har ikke råd til sterilisering denne mnd, og da får hun bare gå på ppiller en sund ;)

 

Katter KAN få kreft, ja.

Lenke til kommentar

Skal man ha dyr bør man ha råd til det..

Men det kan dukke opp ting som gjør at man må prioritere litt. Og da prioriterte jeg ppiller foran sterilisering noen mnd framover ;)

 

Steriliserte den andre katten min i Mai, og du verden. Så stor hun har blitt! Gikk fra å være en pjuskete katt til ei løvinne.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Har ikke hatt en så god latter på lenge!

Kjente meg bittelitt igjen. Det går vanligvis bra å dytte piller (markkur) ned i gapet på katten, men det er bare dersom har ikke forstår noe på forhånd. Så jeg har hatt noen runder med klissete tabletter og en katt som spytter og freser, mens vi ler oss halvt ihjel.

Lenke til kommentar
Gje deg no! Det er heilt vanleg å slå i hel kattungar, viss det er du meiner er gale.

 

Det er det jeg mener! Og kan man unngå kattunger, så er det mye mer humant å gi katten P-piller, heller enn å la den gå igjennom den påkjenningen det er å føde for så å miste barna sine med en gang!

 

Sterilisering er helt klart å foretrekke, men p-piller er helt klart "the next best thing"

 

Prøv å fortell Zaroos at hu skulle knærta kattungene sine, så tror jeg hu får lyst til å knærte deg :D

Lenke til kommentar

Eg kan kome og ta dei! Eg har god erfaring med dette. For ikkje so lenge sida fekk katten min 5 kattungar. Eg slo i hel 3 av dei, og skulle behalde 2...den ein vart overkøyrd av ein bil, og den andre fekk hovudet rive av etter slagsmål med ein hannkatt.

 

Men eg ser ikkje noko problem med å la katten få ungar. Slik eg har forstått det, er det ei glede for ei mor å få ungar!

Lenke til kommentar
Prøv å fortell Zaroos at hu skulle knærta kattungene sine, så tror jeg hu får lyst til å knærte deg :D

haha når det kommer til den biten så knerter jeg deg bare for å ha skrevet det ;)

Folk som dreper kattungene sine, to av de eller hele hurven skulle hatt bank.

STERILISER KATTEN hvis dere ikke vil ha kattunger for pokker. Blæ! Folk som skryter av at de knerter kattunger er tapere i mine øyne.. :wallbash:

 

Blir ikke katten sterilisert blir det barn, før eller siden. Og da må man ta konsekvensene.

Hannkattene skal også kastreres.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Ved denne fremgangsmåte hadde jeg blitt klort fordervet av min katt :cry:

 

Hun har meget sjeldent blitt båret av meg, sikkert under 50 ganger på 15 år, i hvertfall ikke mere enn 100 ganger.

 

Må jo løfte henne for å få henne i bur når jeg skal til veterinær osv.

 

Hun har heller aldri hatt kontakt med barn eller blitt tjamset på av barn elle andre voksne.

 

Hun er 15 år om ett par måneder og har fått P-piller fra 6 mnd alder til for ca 1 - 2 år siden.

 

Ble da sterilisert grunnet underlivsbetennelser.

 

Har også flere operasjoner grunnet kreftsvulster under buken, minst fem operasjoner.

 

Anbefaler derfor ikke P - piller til hunnkatter i det hele tatt.

 

Få de sterilisert så fort som mulig ( ved ca 6 mnd alder ), så slipper en kreftfaren og underlivsbetennelser.

 

Min katt var godt over 10 år gammel da veterinær nevnte dette for første gang, hadde selv lest diverse om dette på nettet.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...