Gå til innhold

Kulturo: Gratis og lovlig musikknedlasting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var et utrolig dårlig tidspunkt å slippe denne "nyheten" på.

 

For det første er dere et par dager senere enn "de andre", inkl. adressa.no, som ikke er spesiellt raske med teknonytt..

 

Men for det andre, som værre er, så er lanseringen av tjenesten utsatt. Du får lastet ned betaen av programvaren, men du blir møtt av "Oracle application server" skjerm når du prøver å starte det. Så for tiden så er det ubrukelig..

 

-C-

Lenke til kommentar
Men for det andre, som værre er, så er lanseringen av tjenesten utsatt. Du får lastet ned betaen av programvaren, men du blir møtt av "Oracle application server" skjerm når du prøver å starte det. Så for tiden så er det ubrukelig..

Svært så kritisk da. Om du hadde vært så kalt oppdatert hadde du fått med deg at tjenesten ble lansert i går. Og jeg tror ikke at det er det at lanseringen er utsatt. Jeg tror det heller er det at serveren ikke tålte påtrengingen. Da jeg var inne i går (og ting var oppe) gikk det veldig treig. Det er en god del interesse for det.

Det er fortsatt i beta! Kanskje ikke så mange som vet hva det går ut på?

Lenke til kommentar

Jeg er oppdatert. Jeg lastet ned for å prøve i går, og ble møtt med den skjermen. Jeg har lest technytt i dag, og konklusjonen er at det hele foreløpig er et luftslott. Plateselskapene nekter for å ha noen som helst avtale med selskapet. Og sjefen sjøl er det plutselig ingen som klarer å få tak i.

 

Ikke misforstå meg, jeg håper tjenesten er oppe å går, men her ser det ut som noen har "jumped the gun", i mangel av et godt norsk uttrykk, og forsøkt å lansere noe som ikke er klart, hverken software-messig eller avtale messig. Bare for å få opp besøkstallene.

 

For selvfølgelig, selv om selve musikkbiten av QTrax ikke funker, så funker alle reklamene rundt.

 

-C-

Lenke til kommentar

Reklamene skal visst flettes inn i sangene, men skal ikke komme i hver sang.

 

Selskapene har jo ikke sagt at de ikke er i snakk om en avtale,de sier bare at ingen avtale er underskrevet ennå. Stor forskjell mellom de to. Låtene skal visst kunne spilles av på alle mp3 spillere bortsett fra Apple sine iPods. Kanskje like greit ;)

Lenke til kommentar
Den britiske avisen skriver videre at Apple kan komme til å motsette seg at Qtrax' filer blir iPod-kompatible, for å verne om sin egen overlegne markedsposisjon på digital musikknedlasting gjennom iTunes.

 

skal dette ingen ende ta...

 

de skal altså legge formatbegresninger på musikk for å beholde sin monopolsituasjon? Hvor langt kan man trekke dette? nesten som at volvo skal nekte biltema å selge deler som passer til volvos modeller, da dette vil være skadelig for deres monopolsituasjon som deleselger.

Lenke til kommentar
Den britiske avisen skriver videre at Apple kan komme til å motsette seg at Qtrax' filer blir iPod-kompatible, for å verne om sin egen overlegne markedsposisjon på digital musikknedlasting gjennom iTunes.

 

skal dette ingen ende ta...

 

de skal altså legge formatbegresninger på musikk for å beholde sin monopolsituasjon? Hvor langt kan man trekke dette? nesten som at volvo skal nekte biltema å selge deler som passer til volvos modeller, da dette vil være skadelig for deres monopolsituasjon som deleselger.

 

Nesten så jeg håper at apple kun begynner å støtte et apple-only-format så de taper markedsandeler og ender opp med å innse at de må tilordne støtte for litt flere formater enn de gjør i dag og dermed faktisk blir en verdig DMP for oss som faktisk benytter noe ogg osv. Men de kan jo ikke akkurat nekte qtrax å f.eks bruke mp3, og da er eneste måten å forhindre at de blir kompatible ved å fjerne mp3-støtten i iPod, noe som er tilnærmet umulig å gjøre.

Hadde i alle fall ikke skadet at iPod/iTunes tapte litt markedsandeler, uansett hvordan det skjer.

Lenke til kommentar

ja jeg skjønte heller ikke hvordan de skulle klare å nekte de å legge ut filer som kunne overføres til apples format. scenarioet du beskriver er jo best case, mens det jeg fryktet var at de skulle kunne lovpålegge qtrax andre begrensninger. jeg vet for lite om mulige løsninger, men bare å lansere tanken om å legge flere nye begrensninger på forbrukere for å tjene mer penger gjøre meg ganske uggen

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...